Gå til innhold

Noen her som er like irritert som meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg irriterer meg stadig over å måtte betale for pose med butikkens navn på Rema 1000.

Ikke at jeg er så gnien at jeg ikke kan avse 50 øre for en pose, men de på Rema er så gniene at de ikke kan gi bort en pose engang :kjefte:

Når du står i kassa, så rekker de knapt å få slaåå siste varen før de sier "2 poser".

En gang handlet jeg for borti 2000 kr, å damen i kassa så på varene å sa "6 poser". Jeg blir så irritert altså. Ikke er det spesiell god service der heller. På Meny rett nedi gata er posene gratis, og betjeningen pakker t.o.m. varene ned for kunden :jepp:

Sambo tar alltid med seg poser når han drar på Rema, å jeg har begynt å benytte meg av de tomme eskene som står utenfor kassen.

Irriterer du deg også over at Rema er så gniene på posene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er bra de tar betalt for posene, for da kan jeg ta med egne, og velge å la være å kjøpe dem. Alternativet er at de baker poseprisen inn i prisen på vanlige varer som brød og melk, slik de gjorde før, og disse tingene vil jeg helst slippe å betale ekstra for.

Skrevet (endret)

Alle matbutikker tar betalt for poser og det er som Eir sier - bra! Ikke bare fordi folk da kan ha med egne poser eller ting til å varene sine i, men også fordi det blir mindre sløsing med poser - bedre for miljøet.

Jeg har alltid stusset over at folk trekker seg i håret og roper og skriker over og måtte betale 70 øre for en bærepose, når de ellers sløser bort pengene på både det ene og det andre.

Det eneste jeg til dels kan være enig i, er at det er litt kjipt å vandre rundt som reklameplakater for Rema 1000, H&M, Meny etc, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår at en del mennesker synes dette er helt forferdelig når de selv går med klær som med store merkenavn over brystet osv.

Endret av Gjenglemt sykkellås
Skrevet

Ta med deg bærenett/veske/sekk selv, så slipper du å irritere deg, og er samtidig miljøvennlig :)

Selv kjøper jeg poser i butikken med glede når vi trenger søppelposer, ellers har jeg med meg et lite nett.

Skrevet

Poser er ikke akkurat gratis i innkjøp for butikkene, og det går mange flere bæreposer i en dagligvarebutikk enn det gjør i en klesbutikk. Derfor er det vanlig å betale for posen i en dagligvare, og som Eir sier så er vel dette bedre enn at de setter opp prisene på andre varer?

Alt man kjøper av varer har jo en eller annen logo på seg, og ofte fargerike sådanne.

Ekspeditørene følger bare jobbinstruks når de tar betalt for poser. Når noen klager på at jeg tar "betalt for reklame" når jeg sitter i kassa, ja da bare vrenger jeg posen med et smil. :)

Skrevet

Jeg er enig med de andre her, og man kan ikke akkurat regne med samme service på meny og rema ;) Meny har garantert lagt inn poseprisen i de andre varene sine.

Skrevet

Jeg anbefaler Pondus-metoden.

Spør kassapersonalet hvor mye butikken er villig til å betale for at du skal gå rundt å reklamere for dem ved å bruke posene med logoet på.

Når de da blir sittende å se dumme ut, dra opp en pose fra konkurenten borti gata, og putt varene oppi den. :jepp:

Skrevet (endret)

Hvis det å måtte betale hvis man vil ha pose når man handler er et så stor irritajonsmoment, da syns jeg man har for lite å irritere seg over.

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe pose, du står helt fritt til å ta med selv, det er helt vanlig å ta betalt for posene i matbutikken og det gjelder ikke kun Rema.

Jeg tror faktisk ikke jeg har opplevd å ikke betale for posene når jeg handler dagligvarer, og jeg syns det er helt greit. Det er jo mitt valg.

Endret av SunC@t
Gjest StockDama
Skrevet
"Spør kassapersonalet hvor mye butikken er villig til å betale for at du skal gå rundt å reklamere for dem ved å bruke posene med logoet på.

Når de da blir sittende å se dumme ut, dra opp en pose fra konkurenten borti gata, og putt varene oppi den."

Når man bare jobber i en butikk, og ikke eier den, så gir man ganske så beng i hvilke poser kunden bruker...de bryr seg rett og slett ikke ;p

Og når det gjelder å betale for poser i en butikk, så er det virkelig ikke noe som irriterer meg, jeg er ikke så blakk at jeg ikke kan betale 50 øre for en bærepose.

Skrevet
Det eneste jeg til dels kan være enig i, er at det er litt kjipt å vandre rundt som reklameplakater for Rema 1000, H&M, Meny etc, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår at en del mennesker synes dette er helt forferdelig når de selv går med klær som med store merkenavn over brystet osv.

Utrolig bra poeng!

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke over dette, har blitt vant til det. I Danmark der i mot koster posene 2.50 pr pose og det syns jeg er dyrt. Og her hjemme pleier de og gi en pose hvis du har for få til varene etter du har betalt. Men det kan du bare glemme i Danmark. En gang hadde jeg vel handla for 1500,- hadde lagt lommeboka mi nederst i en av de 5 posene, trengte pose nr 6 og spurte om dette, men nei den måtte jeg betale. Måtte da endevende alle posene for og finne lommeboka.

Skrevet

Jeg jobber selv i butikk, og opplever faktisk ikke så ofte at kundene klager på at vi tar betalt for posene.

Hvis kunden, etter å handlet ferdig, finner ut at de trenger en ekstra pose får de den gjerne, er ikke nødvendig å fiske fram en krone for posen da.

Mannen min derimot, måtte betale 50 øre for en pose når han handlet på Narvesen, med bankkort! Det kaller jeg gjerrig!

Skrevet

Dette var da også noe å irritere seg over...

Jeg betaler for posene, uten å klage. Hva er egentlig poenget med å klage over at jeg må betale 50 øre eller 1 krone for en pose. Alt koster litt i dag, det er få ting som er gratis lenger. Og for min del er det helt greit.

For en stund tilbake, i en Kiwi butikk, var det en dame som nektet å betale noen kroner for poser, og som gikk til panteautomaten og fant frem skitne og stinkende poser bare for å spare de få kronene. Hun pakket varene i disse fremfor å kjøpe noen fra butikken.

Skrevet
Jeg jobber selv i butikk, og opplever faktisk ikke så ofte at kundene klager på at vi tar betalt for posene.

Hvis kunden, etter å handlet ferdig, finner ut at de trenger en ekstra pose får de den gjerne, er ikke nødvendig å fiske fram en krone for posen da.

Mannen min derimot, måtte betale 50 øre for en pose når han handlet på Narvesen, med bankkort! Det kaller jeg gjerrig!

Å mene at det er gjerrig må en gjerne gjøre. Men koster en ting 50 øre eller 500 kroner må en være forbredt på å betale det. Det er ikke en rett å få noe gratis, og etter min mening er det ikke en servicerett heller.

Skrevet (endret)
Jeg irriterer meg ikke over dette, har blitt vant til det. I Danmark der i mot koster posene 2.50 pr pose og det syns jeg er dyrt. Og her hjemme pleier de og gi en pose hvis du har for få til varene etter du har betalt. Men det kan du bare glemme i Danmark. En gang hadde jeg vel handla for 1500,- hadde lagt lommeboka mi nederst i en av de 5 posene, trengte pose nr 6 og spurte om dette, men nei den måtte jeg betale. Måtte da endevende alle posene for og finne lommeboka.

Jeg pleier ikke å irritere meg over å måtte betale for pose, men en gang opplevde jeg nesten det samme som prinsessa: Hadde handlet for rundt 1000 kroner, og mens jeg pakket varene, skjønte jeg at jeg trengte en pose til.

- Ja, men det koster 70 øre, sa dama surt. Det var kjempelang kø i kassa (fredag ettermiddag), og jeg måtte lete frem lommeboka, hadde bare en hundrelapp, og dama måtte veksle, og køen vokste. Ærlig talt, kunne hun ikke bare gitt meg den posen? Dustedama.

Endret av SuperNova
Skrevet

Det gjør meg faktisk ingenting å betale for posene

Skrevet
Å mene at det er gjerrig må en gjerne gjøre. Men koster en ting 50 øre eller 500 kroner må en være forbredt på å betale det. Det er ikke en rett å få noe gratis, og etter min mening er det ikke en servicerett heller.

Alt du trenger er en pose, og du har ikke småpenger, så da må du betale med bankkort. Synes du virkelig det ?

Personlig hadde jeg bare gitt kunden den posen, det er bare 50 øre!

Dessuten er det stor forskjell på 50øre og f.eks 500kroner som du nevner. Det må være lov å vise litt skjønn!

Jeg har forøvrig aldri sagt det er en servicerett

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å betale for posene - det er da en vare på lik linje med alt annet man kjøper. Dessuten står man helt fritt til å medbringe slikt selv.

Jeg har virkelig ingen forståelse for at folk kan mene at "butikken skal kjøpe inn noe og så skal de gi meg det gratis".

Det koster faktisk penger å produsere poser

Skrevet
Alt du trenger er en pose, og du har ikke småpenger, så da må du betale med bankkort. Synes du virkelig det ?

Personlig hadde jeg bare gitt kunden den posen, det er bare 50 øre!

Dessuten er det stor forskjell på 50øre og f.eks 500kroner som du nevner. Det må være lov å vise litt skjønn!

Jeg har forøvrig aldri sagt det er en servicerett

Skal en kjøpe noe, eller ha noe, får en være forbredt på å betale for det. Det mener jeg, uavhengig av om en har en 50 øre i lommeboken eller må bruke bankkortet. Skal en ha en vare eller tjeneste må en være forbredt på å betale for det, og forholde seg til prisen.

Å vise skjønn er en ting, men en må huske på arbeidsinnstruks. Utfører en ikke jobben, kan en risikere å miste arbeidet grunnet tjenesteforsømmelse eller unnlatelse til å utføre arbeidet. Dette hvis en bruker lovverket svært snevert og/eller strengt, men mulighetene er der. Videre skal ikke en bedrift miste inntekter på grunn av en kunde som ikke vil, eller mener selv en ikke har anledning, til å betale for varen eller tjenesten. Da vil en arbeidstaker frata bedriften inntekter ved å ettergi kravet til en kunde som ikke vil, eller kan, betale for en vare eller tjeneste. Husk at det blir summer av 50 øringer og kronestykker også.

Angående servicerett, det var en generell påstand til alle som mener at det er dårlig service å kreve betaling for poser eller andre "små" tjenester, og var ikke særskilt rettet mot deg.

Skrevet
Skal en kjøpe noe, eller ha noe, får en være forbredt på å betale for det. Det mener jeg, uavhengig av om en har en 50 øre i lommeboken eller må bruke bankkortet. Skal en ha en vare eller tjeneste må en være forbredt på å betale for det, og forholde seg til prisen.

Å vise skjønn er en ting, men en må huske på arbeidsinnstruks. Utfører en ikke jobben, kan en risikere å miste arbeidet grunnet tjenesteforsømmelse eller unnlatelse til å utføre arbeidet. Dette hvis en bruker lovverket svært snevert og/eller strengt, men mulighetene er der. Videre skal ikke en bedrift miste inntekter på grunn av en kunde som ikke vil, eller mener selv en ikke har anledning, til å betale for varen eller tjenesten. Da vil en arbeidstaker frata bedriften inntekter ved å ettergi kravet til en kunde som ikke vil, eller kan, betale for en vare eller tjeneste. Husk at det blir summer av 50 øringer og kronestykker også.

Angående servicerett, det var en generell påstand til alle som mener at det er dårlig service å kreve betaling for poser eller andre "små" tjenester, og var ikke særskilt rettet mot deg.

Så du ville krevd en kunde for 50 øre for den posen, også hvis kunden bare hadde bankkort eller f.eks 1000 kroner å betale for?

Arbeidsinnstruks? Heh, jeg blir ikke sparket for å gi bort en pose eller to til en kunde, det er jeg helt sikker på. Det er alvorligere ting som må til for at man skal få sparken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...