Gjest Gjest_tullfrid_* Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Er helt fersk på mineralsminkeområdet! Trenger gode råd... Jeg har generelt lite sminkeerfaring, men slengte meg rundt på nettet og kjøpte en I.D. pudderfoundation på impuls. Synes jeg må kline på så masse for at det skal dekke, er det normalt for I.D.? Finnes det andre merker som dekker raskere? Jeg synes også det smitter lett av på fingre og tøy, selv om det ikke synes på huden at det smitter av. Er dette normalt for all mineralsminke? Synes også I.D. matter litt lite, jeg er fortsatt litt blank. Noen som kan tipse om en foundation som matter litt mer, men fortsatt ser naturlig ut (føler ofte at man blir litt kunstig hvis man er for matt)?? Holder det å bruke pudderfoundation, eller er det meningen at man skal bruke mer sminke oppå.....?? (veldig nybegynner altså...)
Umuriel Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Om du søker så finner du enormt mange tråder om mineralsminke. Har ingen erfaring med I.D, men har fått med meg at det gir en blank finish. Selv er jeg råfornøyd med GloMinerals Pressed base, og bruker kun det og ingenting over. Holder hele dagen og er drøy i bruk. Har hatt det siste mitt i godt over ett år nå. Bra fargeutvalg, og fås veldig billig på Ebay.
Corrazy Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Vet lite om ID. Hudpleieren hev på meg noe etter en dyprens, og det sved litt (var særdeles lite imponert over kabuki'en). Tror det hadde noe med selve rensen å gjøre, for min egen sminke kjentes ikke helt behagelig ut da jeg skulle sminke meg senere på kvelden. Til vanlig bruker jeg Everyday Minerals, med forskjellige koster avhengig av hvor dekkende jeg vil ha det. Det er mange tråder her på forumet om mineralsminke, hvis du bare gidder å lete litt. Lykke til
Saeria Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Jeg er også fornøyd med Glo sin pressed base.
Sun Mei Skrevet 8. september 2007 #5 Skrevet 8. september 2007 Jeg er også fornøyd med Glo Minerals sin. Jeg har aldri prøvd før jeg kjøpte denne, og den holder ansiktet mitt matt hele dagen og det liker jeg
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Jeg bruker Youngblood mineral sminke og er veldig fornøyd med den. Brukte ID før men liker YB mye betre. Den dekker bra og finnes i løst, presset og flytende form. Den i presset form er den som er best for fet hud og den har også best dekkevne. Den flytende har minst dekkevne og er spesielt for tørr/moden hud. Jeg personlig bruker den flytende først og den løse over med stor kabuki. Og har sett at mange klager over dårlige koster. De fra YB er VELDIG gode. Anbefales
Gjest Saramia Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Jeg synes ofte det enkle er det beste. Jeg tar bare vanlig sminke og tilsetter vitaminer og mineraler. Og vips har jeg perfekt mineralsminke og det til en rimelig penge
Gjest ? Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Jeg synes ofte det enkle er det beste. Jeg tar bare vanlig sminke og tilsetter vitaminer og mineraler. Og vips har jeg perfekt mineralsminke og det til en rimelig penge Jaha :klø: Og da får du mineral makeup liksom! Det må jeg si..
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Jeg synes ofte det enkle er det beste. Jeg tar bare vanlig sminke og tilsetter vitaminer og mineraler. Og vips har jeg perfekt mineralsminke og det til en rimelig penge Hehehe det må være en spøk. Jeg bruker Kissme og er svært fornøyd med det. Jeg har en gankse krevende fysisk jobb der jeg er mye ute i friluft og foundationen fra morgenen holder faktisk hele dagen. Noen ganger bruker jeg Kiss Me Bare over men oftest trenger jeg ikke noe ekstra. Bortsett fra Kissme har jeg prøvd Everyday Minerals, I.D og Lily Lilo. Fant en fargematch i Lily men syntes huden min ble tørr og stram av den. Når det gjelder Everyday fant jeg forsåvidt en ok farge men droppet den fort pga holdbarhet. HalveIs igjennom dagen var den borte og jeg måtte ha med ekstra i vesken og påføre på jobb. Kan ikke sammenlignes med Kissme som sitter som spikret uansett hva du måtte foreta deg. I.D klødde og sved og det er alt jeg trenger å si om det ) Jeg vill anbefale deg å kjøpe prøve flere plasser da det er mange som elsker både Lily, Everyday og Kissme, men det er også mange som har problemer med enkelte av merkene. Den eneste måten du kan finne ditt merke på er å prøve ALLE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå