Gå til innhold

Aurora Borealis

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Allikatt
Skrevet
Jeg synes Aurora Borealis høres bedre ut en nordlys. Så derfor brukte jeg det.

men vist jeg noen gang skal spør om sørlys altså ( Aurora Australis )

så skal jeg skrive sørlys og ikke Aurora Australis

Spiller det noen rolle hva det kalles? Aurora Borealis eller nordlys er et fantastisk syn uansett. Jeg har sett den en gang, i Bergen faktisk... Følte meg veldig liten, som jeg alltid gjør når jeg står under en stjernehimmel. :rodme:

Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet
Spiller det noen rolle hva det kalles? Aurora Borealis eller nordlys er et fantastisk syn uansett. Jeg har sett den en gang, i Bergen faktisk... Følte meg veldig liten, som jeg alltid gjør når jeg står under en stjernehimmel. :rodme:

Bergen er faktisk det eneste stedet jeg og har sett det.

Nei det spiller ingen rolle hva det kalles. Men det var jo en eller flere gjester som hang seg opp i at jeg skrev Aurora Borealis istedenfor nordlys

Gjest Allikatt
Skrevet
Bergen er faktisk det eneste stedet jeg og har sett det.

Nei det spiller ingen rolle hva det kalles. Men det var jo en eller flere gjester som hang seg opp i at jeg skrev Aurora Borealis istedenfor nordlys

Det er jo sikkert noen som vil kverulere litt også... Det er jo en diskusjonsforum. Ellers vil jeg si at av latinske uttrykk, som det faktisk er ganske mange av i både norsk og utenlandske språk, så er vel Aurora (lys) og Borealis (nordlig) ganske kjent.

Gjest Plebeier
Skrevet
Det er jo sikkert noen som vil kverulere litt også... Det er jo en diskusjonsforum. Ellers vil jeg si at av latinske uttrykk, som det faktisk er ganske mange av i både norsk og utenlandske språk, så er vel Aurora (lys) og Borealis (nordlig) ganske kjent.

Men ikke så kjent som nordlys! Så hvorfor da promotere et latinsk uttrykk? Hva er det man egentlig ønsker å oppnå ved å referere til et fenomen som folk flest kjenner, men ved å bruke et begrep som folk flest ikke kjenner?

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Hva er det man egentlig ønsker å oppnå

så mye mas. av at jeg skrev Aurora Borealis istedenfor Nordlys.

Gjest Allikatt
Skrevet
så mye mas. av at jeg skrev Aurora Borealis istedenfor Nordlys.

Akk ja. Man kan ikke gjøre alle til lags. Men neste gang du vil bruke et latinsk uttrykk i et forum kan du jo skrive f.eks. Aurora Borealis (nordlys)? Så blir alle fornøyde og ingen får noe å klage på. :ler:

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)
Akk ja. Man kan ikke gjøre alle til lags. Men neste gang du vil bruke et latinsk uttrykk i et forum kan du jo skrive f.eks. Aurora Borealis (nordlys)? Så blir alle fornøyde og ingen får noe å klage på. :ler:

de hadde nok funnet noe og klage på da og...F.eks hvorfor spør du ikke om Aurora Australis ( Sørlys ). Eller noe man finner alltid noe og klage over om man vil.

Endret av Corto Maltese
Gjest Plebeier
Skrevet
Ellers vil jeg si at av latinske uttrykk, som det faktisk er ganske mange av i både norsk og utenlandske språk, så er vel Aurora (lys) og Borealis (nordlig) ganske kjent.

Ikke så godt kjent som nordlys!

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Ikke så godt kjent som nordlys!

jeg bare spør. Siden du klager så mye, Kommer klagingen din av at du faktisk ikke viste at Aurora Borealis er nordlys og du skjuler det med klaging ?

Skrevet

Nordlys er utrolig vakkert! Savner å se det skikkelig, det lille nordlyset som er her på østlandet er ingenting i forhold til hjemme i Finnmark. Heldigvis skal jeg hjem til jul :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...