Gå til innhold

toastmaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

:ler: Vi rett og slett aner ikke hvem vi skal velge som toastmaster. Har hørt mange velger proffe og noen ikke. Jeg har egentlig ikke vært i så mange bryllup selv så aner ikke hva vi skal gjøre. Vet ikke om noen i bryllupet som er så veldig morsomme egentlig.

Kan noen forklare litt om dette og hva slags erfaringer dere har med de toastmasterne dere valgte? ble det eb suksess? hehe

Tenkte denne linken kunne brukes til å komme med historier, erfaringer og tips. Emne har sikkert vært oppe før...

:fnise:

:love:

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet (endret)
Vet ikke om noen i bryllupet som er så veldig morsomme egentlig.

Kan noen forklare litt om dette og hva slags erfaringer dere har med de toastmasterne dere valgte? ble det eb suksess? hehe

En toastmaster skal på en måte binde hele selskapet/festen sammen. Rett og slett være en slags koordinator mellom alle de ulike elementene som gjør bryllupet til en fest :jepp:

Poenget med en toasmater er IKKE at han skal være så morsom.. Han skal introdusere og gi informasjon, med en liten "snert" slik at stemningen blir lett og trygg.

Har vært i flere bryllup der toastmaster trodde han var stand-up komiker for en dag, rett og slett pinlig når en slik overtar showet. Har også vært med på at toastmaster begynte å dra"på kanten vitser" under middagen, herregud så flaut.

Vi har valgt en i venneflokken som toastmaster. Han er sosial, og har sosiale antenner, slik at han vet hva man gjør til hvilken tid. I tillegg er han (som jeg ) ekstremt strukturert, dette er viktig med tanke på kjøreplanen, særlig under middagen og til dansen begynner.

Han så litt mørkt på oppgaven først, jeg er ei sånn som skal ha steinkontroll, sliter litt med å delegere. I tillegg skal vi ha buffèt, noe som vanskeliggjør toastmaster oppgave med å koordinere kjøkken og gjester, taler o.s.v. Når vi i tillegg bestemte oss ca 20 aug for bryllup 29/9, ja da har vi jo bare ca 5 uker på planlegging, men jeg og toastmaster skriver lister for ditt og for datt:, relasjonsliste, foreløpige planer, os.v, så det går nok bare godt!

(edit skrivefeil :nei: )

Endret av nextlife
Skrevet
En toastmaster skal på en måte binde hele selskapet/festen sammen. Rett og slett være en slags koordinator mellom alle de ulike elementene som gjør bryllupet til en fest :jepp:

Poenget med en toasmater er IKKE at han skal være så morsom.. Han skal introdusere og gi informasjon, med en liten "snert" slik at stemningen blir lett og trygg.

Har vært i flere bryllup der toastmaster trodde han var stand-up komiker for en dag, rett og slett pinlig når en slik overtar showet. Har også vært med på at toastmaster begynte å dra"på kanten vitser" under middagen, herregud så flaut.

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Det viktigste er å finne en person som har litt orden i hodet sitt, som ikke er redd for å tale for et publikum, og som har en hyggelig fremtoning.

Jeg har vært i veldig mange bryllup, og svært ofte er det altfor mange og altfor lange taler. Det er derfor fint om toastmasteren ikke sier så veldig mye mer enn nødvendig. Det er selvfølgelig fint om hun/han er litt humoristisk og på den måten bidrar til en god stemning, men hun/han bør ellers være så diskret som mulig.

Skrevet

Vi har endelig skaffet toastmaster. Har samme syn som de over her.

Var i et bryllup der toastmaster syntes at svært grove vitser var det aller morsomste. Og her var barn og gamle. Det var flaut og skjemmende og ødela stemningen siden alle satt og helst ville være et annet sted når han startet med underholdningen. Etterhvert ble han fullest, men ville fortsatt kakke i glasset for å KUN fortelle enda en skikkelig ufin vits.. PINLIG!

Skrevet

ok . da ble jeg litt klokere. Virker som det da kankje er like greit å velge en i vennekretsen da.

greit at det ikke blir pinlig heller.

hva med de som leier inn toastmaster?hvordan pleier de å være? "standup" aktige?

Skrevet

I vårt bryllup var det en veldig god venn av oss som var toastmaster. Fordelene er mange, ikke minst at vedkommende kjenner deg og mannen din godt, vet hva dere liker, hva dere setter pris på og kansje kan fortelle en artig historie eller to om deres vennskap:)

Skrevet

Vi sto mellom to kamerater av mannen, en som er meget strukturert, og en som er langt mer innfallsrik.

Begge kan være morsome.

Vi endte med å velge han som er strukturert, og det var en stor suksess.

Hadde vi valgt han andre, kunne middagen tatt mye lengere tid enn anntatt, noe som kanskje ikke alle gjester og innlede serveringsfolk hadde satt like stor pris på. Men morro, overraskende og annerledes ville det nok blitt.

Syntes det var greit at det var en som kjente oss og, venner og familie fra før. Det er lettere å tilpasse det som blir sagt da.

• 1 måned senere...
Skrevet

hvor mye tar en toastmaster for et bryllup sånn ca. hvis man skal leie en mener jeg.

Gjest Gjest_Apple-_*
Skrevet

Jeg har aldri vært i bryllup hvor det er innleid toastmaster, så dette har jeg ingen erfaring med. Vi kunne ikke tenke oss å leie noen.

Vi har tenkt å spørre en kamerat av samboeren min som er samboer med en av mine venninner. Det var vanskelig for oss å finne noen, fordi vi ønsket en som kjente oss begge (ihvertfall litt), og samboeren min er engelsk. Altså må toastmasteren kunne bra nok engelsk til å snakke på begge språkene.

Vi skal i tillegg ha buffet, så jeg syns det er viktig med en toastmaster som tør å være litt "streng", f.eks. hvis det sklir ut med røykepauser.

Gjest Deborah
Skrevet

Vår toastmaster skal være min relativt unge venninne. Hun er meget god til å uttrykke seg både skriftlig og muntlig og deler i tillegg bolig med meg under studiene. Hun er søt, morsom, flink til å formulere seg og kreativ, og har de egenskapene jeg ser etter i en toastmaster.

Jeg har meget stor tro på at hun kommer til å organisere programmet nøye og komme med fruktbare innspill i tillegg til egen tale, hun er også forlover.

Vårt andre valg var min forlovedes bestekompis, men vi valgte min venninne fordi hun studerer og jobber med kommunikasjon som yrke, og fordi hun står meg meget nær.

Gjest Gjest_toril_*
Skrevet

noen som har leid inn tostmaster i bergensområdet???

er på jakt!!!

Skrevet
Vår toastmaster skal være min relativt unge venninne. Hun er meget god til å uttrykke seg både skriftlig og muntlig og deler i tillegg bolig med meg under studiene. Hun er søt, morsom, flink til å formulere seg og kreativ, og har de egenskapene jeg ser etter i en toastmaster.

Jeg har meget stor tro på at hun kommer til å organisere programmet nøye og komme med fruktbare innspill i tillegg til egen tale, hun er også forlover.

Vårt andre valg var min forlovedes bestekompis, men vi valgte min venninne fordi hun studerer og jobber med kommunikasjon som yrke, og fordi hun står meg meget nær.

Både toastmaster og forlover i samme rolle? Blir ikke det litt mye på den stakkars jenta?

• Liker 1
Gjest Deborah
Skrevet

Du kjenner ikke til denne jenten. Jeg har ikke spurt henne konkret ennå, men luftet ideene for henne. Hun virket ganske positivt innstilt på begge rollene.

Gjest Frøken Fru
Skrevet
Du kjenner ikke til denne jenten. Jeg har ikke spurt henne konkret ennå, men luftet ideene for henne. Hun virket ganske positivt innstilt på begge rollene.

Vi var inne på samme tanke med min manns forlover, men slo det fra oss. Går sikkert fint hvis man har erfaring fra å være enten forlover, toastmaster eller begge deler fra før, men tror at det kan være litt mye hvis man ikke har det. Våre forlovere var "ferske" og de var nok ganske nervøse for taler og resten av oppgavene både i forkant og da dagen endelig kom. Å være forlover og/eller toastmaster innebærer ganske mye forarbeid man kanskje ikke tenker på når man sier ja. Men det virker som du har alt under kontroll, altså, bare noen tanker fra meg sånn generelt om temaet.

Skrevet
Både toastmaster og forlover i samme rolle? Blir ikke det litt mye på den stakkars jenta?

Min kjæres forlover skal også være toastmaster. Og det kommer til å gå kjempe fint.

• 3 måneder senere...
Skrevet

forsatt: er den noen innspill om innleide toastmastere?

Jeg kunne egentlig ikke tenke meg det, men svigermor... (thihi, nå høres jeg ut som en av de som klager på svigemor hele tiden :sarkasme: ) ... har vært i et bryllup med en innleid sånn en, og det gikk strålene etter hennes mening (huff, jeg har begynt å klage på hennes meninger; hvordan skal dette gå? :sarkasme: )...

men jeg mener at toastmasteren skal være noe personlig, eller rettere sagt, neon som kjenner oss personlig... Det har de vært i de bryllupene jeg har vært i, og jeg mener at det blir mer familiert og koselig, hvis man har den rette personen til jobben...

Det er nå min mening, men jeg vil gjerne høre synespunkter...

Klemmm...

Skrevet

Jeg er enig i at det er fint at toastmaster kjenner brudeparet.. Plutselig kommer det en morsom historie eller noe om oss... Det er jo alltid litt moro. Vi har valgt en kollega av sambo, og han kjenner oss begge veldig godt da vi treffes en del på fritiden.

Han har også humor og er ikke redd for å snakke i forsamlinger. Så tror vi har gjort et godt valg!

Skrevet

Jeg synes og det er mer personlig om man har en som kjenner begge, har aldri helt skjønt poenget med å leie inn en som ikke vet hvem brudeparet er i det hele tatt. Vi har ikke helt bestemt oss enda, men vi har flere kompiser som egner seg til rollen så det blir nok en av de :)

Skrevet
forsatt: er den noen innspill om innleide toastmastere?

Jeg kunne egentlig ikke tenke meg det, men svigermor... (thihi, nå høres jeg ut som en av de som klager på svigemor hele tiden :sarkasme: ) ... har vært i et bryllup med en innleid sånn en, og det gikk strålene etter hennes mening (huff, jeg har begynt å klage på hennes meninger; hvordan skal dette gå? :sarkasme: )...

:fnise: går nok så bra så :gjeiper: :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...