Gjest Gjest Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 har et irriterende problem i forholdet mitt - i allefall i forhold til meg selv : føler meg ikke "bra nok". ikke "pen nok" i mange sammenhenger - selv om jeg vet at jeg er mer en vakker nok ... (hjelp så patetisk jeg høres ut...) Men altså, jeg har alltid vært mer eller mindre perfeksjonistisk av meg. Da jeg ble sammen med kjæresten for over to år siden, følte jeg meg veldig bra. Men etterhvert har jeg endt opp med å ikke føle meg bra nok. Typen er innmari kjekk. Flere som bemerker sjarmen og utseende hans. Ja, er enig, kjekk og snill og innmari sjarmerende det er han - men akkurat det at han er så opptatt av utseende sitt gjør at jeg blir litt stressa i forhold til meg selv. Jeg har aldri vært noen dolle - men han kunne så absolutt passet sammen med en dollejente.. Kunne passet til å være sammen med en jente som også vil være i "se og bli sett paret". Bra bil, bra utseende - perfekt dame / type. = se på oss.. Han snur seg etter de på gaten. De blonde , brune dollejentene. og han digger deres utseende. Legger ikke skjul på det når jeg spør han. Han hadde tidligere ikke det "draget på damene" som han etterhvert nå har fått. Vi kunne være mer avslappet sammen og jeg gikk ikke rundt og tenkte utseende hele tiden. - men så endret dette seg. Selv om han ikke har gjort noe fysisk med andre - så er dette noe jeg frykter at kommer til å skje etterhvert. Han synes det er mer og mer spennende gå ut på byen med gutta, jeg nekter han aldri dette, men kjenner jeg begynner å frykte, begynner bli mer sjalu. sier ikke dette til han, men kjenner det godt inni meg. Nevner jeg dette så vil han sikkert bare le av meg. ikke forstå Vil ikke tenke "utseende" så mye som jeg gjør. Vil føle meg fornøyd og forstår jeg må jobbe med meg selv. Tar megi å tenke på slanking osv. stadig vekk nå, skremmer meg litt dette. Ja jeg er tåpelig, dere trenger ikke si det til meg Men bare lurer på , er det fler der ute som har følt det litt som meg? hva gjør man utenom å bare bite det i seg, eller evt. følge det "behovet" o, å "endre seg"..... ?
Gjest Mirina Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Først og fremst må jeg si at jeg hadde blitt dritsur om kjæresten min snudde seg etter andre damer på gata, når han var sammen med meg. At han gjør det når han er alene eller sammen med kompiser tviler jeg ikke på, men heldigvis har han respekt nok for meg til å la være når vi er sammen. Synes ikke det er noe rart at du ikke føler deg bra nok, når han holder på slik.
Gjest TS Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 takk ... Han sier han elsker meg. men der kommer ofte tåpelige kommentarer fra han som : "om du også kledde deg sånn hadde du også sett slik ut" Bare et eksempel. Frustrerer meg, for jeg ser egentlig ikke forskjell på deres og min klesstil. Jeg vasser ikke i penger, så går kanskje litt billigere kledd, men har da stil. forskjellen på oss er vel det lyse håret som jeg ikke har, og jeg er ikke noen oversminket dolle. Det er ikke meg! Er bare så forvirret og vil ikke tenke som jeg gjør. Typen elsker som sagt meg, men vet ikke hvorfor han da gidder se så mye på "disse jentene". Føler at han bare "tar tiltakke med meg" - uten at han direkte sier dette.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Hr/har hatt det litt som deg. Er ikke noe galt med utseende mitt, men ville nok ikke nådd en forside i FHM for å si det sånn. Samboeren min har blitt penere siden vi først ble sammen og damene strømer ofte til han ute på byn. Han er ikke en som bryr seg serlig om utseende, og er ikke den "se og bli sett"-typen du nevner. Men han har får et veldig pent utseende + utsrtåling når han pynter seg litt. Han har opplevd feks at damer han ikke har sett eller snakket med hele kvelden kommer bort til han og sier "hadde jeg vært singel skulle du fått vært med meg hjem", eller at damer spør han direkte ut om han vil ha sex med de. Og genrelt blir han ofte sjekket opp på byn. Ikke alltid, men ofte. Blir jo nesten ikke til å unngå å føle seg litt ukomfortabel når han får tilbud fra sånne "se og bli sett"-damer som alle i kameratgjengen sikler på. Det har jo sikkert fristet han mange ganger. Har ofte tenkt at det ville være enklere om han bare var litt mindre pen. Men nå har jeg ikke følt det sånn på en stund. Flere årsaker til dette. Hovedgrunnen er at etter at forholdet ikke var 100% en periode, er det nå på topp. I tillegg går han ikke så mye ut lenger. Er ikke så mange single igjen i kameratgjengen + han er litt lei av det livet. Dessuten har han en hobby som han gjerne prioriterer fremfor byturer. Poenget er vel at hvis du vet kjæresten din vil ha deg og bare deg, så blir ikke disse damene en så stor trussel. Da tenker du mer på at det er litt tøft at så mange synes kjæresten din er så attraktiv. Men jeg ville nok få en litt ekkel magefølelse hvis jeg så en slik dame prøve å sjekke opp typen min, eller hvis jeg fikk høre en historie om hun damen som var såå interessert. Men tror det ville gått over om samboeren min ville fulgt opp med å kysset meg og sagt "men jeg vil helst ha deg". Vet ikke helt hvilke råd jeg kan gi. Er kanskje et lite faresignal at han blir mer og mer interessert i å gå ut med gutta. Hvis du vet at det er bare deg for han (utenom å se litt her og der), så kan du jo si rett ut til han at det hadde vært fint med en bekreftelse på dette i situsjoner der andre damer blir et tema.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2007 #5 Skrevet 7. september 2007 Gjest over her. Så nettopp svaret ditt. Vel, hvis du vet han elsker deg, så ville jeg tatt sjansen på å si rett ut til han at han må vise deg at du er mer en god nok i situasjoner med slike damer. Bedre med klartekst enn med hint. Du kunne også sagt til han at å se på andre damer fikk han heller gjøre når du ikke er med han.
Nabodama Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Gjest over her. Så nettopp svaret ditt. Vel, hvis du vet han elsker deg, så ville jeg tatt sjansen på å si rett ut til han at han må vise deg at du er mer en god nok i situasjoner med slike damer. Bedre med klartekst enn med hint. Du kunne også sagt til han at å se på andre damer fikk han heller gjøre når du ikke er med han. Problemet er at en kan ikke endre selve mannen uten at det er han selv som tar initiativ til det. Så selv om hun gir beskjed om at han skal slutte å snu seg etter damer når hun er til stede, så sluttre han vel fordi han blir bedt om det, ikke fordi han har begynt å tenke annerledes. Ts, det er ikke så lett å gi gode råd om dette. Men hva var det som skjedde som var årsak til et bedre utseende og bedre sjans på damene?
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 8. september 2007 #7 Skrevet 8. september 2007 Hr/har hatt det litt som deg. Er ikke noe galt med utseende mitt, men ville nok ikke nådd en forside i FHM for å si det sånn. Samboeren min har blitt penere siden vi først ble sammen og damene strømer ofte til han ute på byn. Han er ikke en som bryr seg serlig om utseende, og er ikke den "se og bli sett"-typen du nevner. Men han har får et veldig pent utseende + utsrtåling når han pynter seg litt. Han har opplevd feks at damer han ikke har sett eller snakket med hele kvelden kommer bort til han og sier "hadde jeg vært singel skulle du fått vært med meg hjem", eller at damer spør han direkte ut om han vil ha sex med de. Og genrelt blir han ofte sjekket opp på byn. Ikke alltid, men ofte. Blir jo nesten ikke til å unngå å føle seg litt ukomfortabel når han får tilbud fra sånne "se og bli sett"-damer som alle i kameratgjengen sikler på. Det har jo sikkert fristet han mange ganger. Har ofte tenkt at det ville være enklere om han bare var litt mindre pen. Men nå har jeg ikke følt det sånn på en stund. Flere årsaker til dette. Hovedgrunnen er at etter at forholdet ikke var 100% en periode, er det nå på topp. I tillegg går han ikke så mye ut lenger. Er ikke så mange single igjen i kameratgjengen + han er litt lei av det livet. Dessuten har han en hobby som han gjerne prioriterer fremfor byturer. Poenget er vel at hvis du vet kjæresten din vil ha deg og bare deg, så blir ikke disse damene en så stor trussel. Da tenker du mer på at det er litt tøft at så mange synes kjæresten din er så attraktiv. Men jeg ville nok få en litt ekkel magefølelse hvis jeg så en slik dame prøve å sjekke opp typen min, eller hvis jeg fikk høre en historie om hun damen som var såå interessert. Men tror det ville gått over om samboeren min ville fulgt opp med å kysset meg og sagt "men jeg vil helst ha deg". Vet ikke helt hvilke råd jeg kan gi. Er kanskje et lite faresignal at han blir mer og mer interessert i å gå ut med gutta. Hvis du vet at det er bare deg for han (utenom å se litt her og der), så kan du jo si rett ut til han at det hadde vært fint med en bekreftelse på dette i situsjoner der andre damer blir et tema. Problemet er at en kan ikke endre selve mannen uten at det er han selv som tar initiativ til det. Så selv om hun gir beskjed om at han skal slutte å snu seg etter damer når hun er til stede, så sluttre han vel fordi han blir bedt om det, ikke fordi han har begynt å tenke annerledes. Ts, det er ikke så lett å gi gode råd om dette. Men hva var det som skjedde som var årsak til et bedre utseende og bedre sjans på damene? Takk for gode svar begge to Jeg vet jeg er pen. Jeg er søt og har en utrolig kjekk kjæreste med masse sjarm. Men dette er jo egentlig ikke det viktigste, det viktigeste er at vi har det så godt sammen.... - Men nå har altså utseende fått en større betydning, tåpelig nok. Uten at han vet det, har jeg i perioder begynt tenke at det kanske hadde vært best jeg hadde "sluppet taket på han" , så hadde han kunnet være fri til å flørte rundt med disse "se og bli sett - damene". Han har ikke hatt mange forhold før meg. Var ikke den samme (utseendemessig) før, men sjarmen har han alltid hatt og den falt jeg pladask for! Elsker han, ille med de tankene jeg har i dag. Han sier jo at han vil ha meg - men samtidig ser han på disse andre. Han tok initiativ da vi kjøpte leiligheten sammen, vi har tullesnakket om bryllup og barn uten at dette har skremt vettet av han. Tror jeg er "tryggheten". Den damen han kan tenke etablere seg med - men føler at "fristelsene" der ute nok er store, og at han , sidan han innrømmer de er så søte og pene, sikkert kunne tenktseg "prøvd ut dette også". Jenter jeg synes virker billige og patetiske /barnslige for alderen, synes han som oftest bare er bedårende skjønne... Forstår? Vi ser så forskjellig på det. Han "forsvarer dem" om vi snakker om dem. Ser ikke hvordan jeg ser det. Var en kompis som sa til meg forige uke : "vet du, du er perfekt du". Var en slik trygghet i det han sa. Tror jeg hadde hatt mer ro med en som sa dette - og han er ikke så "klassisk kjekk" heller.. Men elsker typen min! - komplisert og tåpelig det her. Til deg som spør hva som skjedde i og med han endret seg utseendemessig. Etter han kom i god jobb og begynte tjene godt, etter han ble mer selvstendig, så endret han seg. "fann vel seg selv" da - lot håret, som før hadde vært pinnkort, Vokse ut og bli halvlangt. Begynte trene. Fann ut hvor fort han "vokste" (fikk mer muskler). Begynte interessere seg for klær og tok etterhvert "helt av" etter han så responsen han fikk fra dem rundt seg. Veldig endring. Nå jobber han også forresten som bartender på et hipt utested ved sidenav sin faste jobb .. hjelper ikke akkuat på egentlig.. Jeg har ikke endret meg så mye. Føler meg søt, men ikke den typisk "se ogbli sett"- typen som han er nå. Slanket meg noe . Tenker hele tiden på å bli tynn og perfekt. få råd til dyre klær og endre håret. Men vil ikke tenke sånn... Får kanskje bare ta tiden til hjelp - bite i det. Si til meg selv at om han faktisk sier han elsker MEG , så er det sånn det faktisk er.....
Gjest imli Skrevet 8. september 2007 #8 Skrevet 8. september 2007 Hvis han velger å være sammen med deg, må du nesten bare stole på at det er fordi han liker deg bedre enn alle disse damene han ser på. Men jeg er enig i at det er respektløst av ham å se langt etter pene damer på gata mens han går sammen med deg. Du må nesten tenke over hva slags forhold du vil ha. Du sier du elsker ham, men er det nok? Du er jo nødt til å stole på ham også, ellers vil forholdet deres rakne. Jeg vil foreslå at du prater med ham om dette på en ordentlig måte, uten å anklage ham. Fortell ham hva du føler.
Gjest Gjest_Marihøna_* Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Hvis du virkelig elsker ham og han elsker deg, burde du fortelle ham alt du har skrevet her evt vise ham tråden. Hvis du blir så usikker er det ikke verdt å gå og gruble som bare er vondt. Hvis han elsker deg vil han ikke synes du er dum, og han vil vel ikke at du skal gå rundt å ha det vondt? Han vil sikkert svare deg at han elsker deg og at det bare er deg han vil ha, hvis ikke hadde han vel gått sin vei? Når han hører hva du tenker og føler, vil han vel også gjøre seg refeksjoner rundt det bl.a hvordan han oppfører seg, og om han kan gjøre noe for at du ikke skal føle det slik. Hvis du fortsetter og gruble uten å kommunisere dine følelser vil det kanskje oppstå misforståelser som ikke har rot i virkeligheten. Tror det er mange forhold som går dårlig fordi man glemmer å kommunisere videre til partneren det en føler. Her er det viktig å ikke anklage, bare formidle dine følelser. Tror at du vil føle det positivt om du følger dette rådet. Du opplever det kanskje pinlig å skulle avsløre så personlige tanker, der du viser deg sårbar når du kankje føler deg "mislykket" og ikke bra nok. Vi vil jo helst gi inntrykk av å være attraktiv og selvsikre. Fortell ham det du føler og han vil gi deg den oppmerksomheten du trenger, tror jeg. At han snur seg etter andre damer når han er sammen med deg er respektløst, og det kan du fortelle ham på en rolig måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå