Gå til innhold

Innflyttningsgave

Anbefalte innlegg

Gjest Anne-Mari
Skrevet

Jeg skal på innflyttningsfest neste uke, og aner ikke hva jeg skal kjøpe i innflyttningsgave!

Dette er et par i midten av tyveårene, som begge har bodd flere år hver for seg, men nå altså har flyttet sammen.

Noen som har (gode) forslag til gave?

Videoannonse
Annonse
Gjest vimselot
Skrevet

Au, den var litt vanskelig. En flaske vin, en nydelig kakespade med utsmykninger, eller to glass (kunstglass, en til hver), men en flaske vin er ok, om de drikker vin da...

Drikker de ikke vin, ville jeg kjøpt konfekt. (slanker hun seg, blir det verre)

...ja er tom for ideer, og vet ikke hvilken prisklasse, hva de liker osv.

Nips og pyntegjenstander=glem det. Kanskje en aloe-veraplante, om det hadde vært meg, eller noe jeg hadde laget selv (f.eks. harrisja) av mat.

Det er vanskelig å gi råd, når man vet så lite, litt mer info, så får du sikkert svar.

Skrevet

De to har veldig ulik smal, så puter, pledd o.l. tørr jeg ikke prøve meg på. Hadde tenkt rundt 2-300 kr, hvis ikke det er for lite?

Skrevet

2-300 er mer enn nok.

Hva med:

- Gavekort (to billetter) på kino

- Kokebok

- Blomst med potte

- Servietter, stearinlys, fine kryddergreier... Ja, noe som kan brukes opp

- Brettspill (Jaa! Det er gøy!)

- Gavekort på IKEA eller annet interiør/møbelkjede?

Skrevet

Den innflytningsgaven jeg likte best var hjemmebakte brownies i en boks med sløyfe på. Godt, og best av alt- tar ikke opp skapplass!

Vi har stort sett gitt bort vin, blomster el. Det er vanskelig med husrelaterte gaver når man ikke vet hva folk liker, og ikke minst trenger.

Ellers kan du jo spørre om det er noe spesielt de ønsker seg?

Gjest vimselot
Skrevet

2-300 er i overkant, og i alle fall ikke i underkant. En blomst, f.eks. orkide?

Du skriver så lite om hva de liker, osv, så det er vanskelig, men blomster passer alltid. :)

Skrevet

Vi fikk heldigvis ikke så mange innflyttingsgaver, vi, og de vi fikk var forbruksvarer, som whisky, årgangsvin etc. Med ett unntak. Vi fikk en potteplante som vi halvannet år etter fortsatt ikke vet hvor vi skal gjøre av. Den passer slett ikke inn i stilen vår, så den står og støver på gjesterommet. Desverre er den i tillegg veldig hardfør, og nekter å dø.

Så vin, brownies som noen over her sa, shakersett hvis de ikke har det vil være fine gaver.

Skrevet

Jeg er stor tilhenger av å spørre om det er noe de ønsker seg! Da vi hadde innflytningsfest sist, var det mange som spurte, vi svarte alle at vi ønsket oss hageting (flyttet fra leilighet til rekkehus med stor hage). Vi fikk alt fra småting som rosesaks til trillebår - kjempefornøyd og takknemlig for alt!

Spør, så får du sikkert et svar! Og 2-300 kr er mer enn nok!

Skrevet

Jeg liker å gi bort Eva Solo silikongrytekluter i innflyttingsgave. Har også gitt bort dørmatte, blomster og vin.

Skrevet

Ikke kjop noe stort som er nodt til aa staa paa utstilling i hvertfall... Jeg ville godt for noe som kan brukes/spises opp! Gode ideer som har kommet over her.

Skrevet

Orkide med en fin potte, eller Menu sine bordskånere(de som er som et kryss).

Skrevet

Blomster er veldig greit, spesielt buketter. Rett og slett fordi de dør etter hvert uansett, og ikke må plasseres og stelles og absolutt må passe inn i interiøret.

En kurv med en vinflaske, dekorert med blomster (avskårne), er dødskult. Og tar ikke noe plass siden. Holder passe lenge :)

Gjest Blondie65
Skrevet

To stykker som har flyttet sammen har kanskje en av alt som de nå skal ha to like av?

Hva med ensfargede håndklær til han og henne, eller ensfargede sengesett? Vanskelig å ikke like ensfargede ting? Man kan jo spørre diskret hvilken farge de foretrekker på slike ting.

Skrevet

Når man spør hva folk ønsker seg, sier de fleste: ingenting.

Jeg synes blomster er veldig greit. For de kan dø. Også om man ikke liker dem. ;)

Skrevet

Vin. Jeg syns vin er noe av det beste å få, eller god sjokolade.

Skrevet

Jeg ville også likt å få vin, sjokolade eller noe annet spiselig. Og gjerne blomster (avskårne).

En venninne har flyttet fra kjæresten sin og inn i egen leilighet, jeg spurte henne hva hun ønsket seg i innflytningsgave og svarte at hun trenger ny kjøkkenkniv. Derfor har jeg kjøpt gavekort på TilBords, så hun kan kjøpe seg den kniven hun vil.

Lurt å spørre ja, hvis man er usikker og ikke kjenner vedkommende så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...