Gå til innhold

bihulebetennelse - hvor lenge varer det?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ble smittet av forskjølelse for over to uker siden (vet det nøyaktig, fordi jeg var på besøk i et hus med fem syke i en helg...)

Førkjølelsen begynte onsdagen etter og varte ca en uke - no problem. Men så kom bihulebetennelsen. Jeg kjente igjen symptomene fordi jeg har hatt det før: smerte i kinnbena, bak øynene og tennene. Grønn i nesen... ; )

Vel - jeg bestemte meg for å prøve å komme gjennom det uten antibiotika - for det er jo ikke bra å ta for mye av det! Nå har jeg hanglet i ca en uke med dette - er bedre, men...

Hvor lenge tør jeg gå før jeg kaster inn årene og besøker legen?

(Har veldig lyst til å klare meg uten altså, for da vet jeg hva jeg bør velge neste gang jeg får en slik betennelse.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg hadde bihulebetennelse varte det i ca 3 uker. Hadde kun et par dager med intense smerter, og så var det litt sånn fra og til etterpå. Følte meg ikke syk annet enn at det gjorde vondt, så jeg gikk ikke til legen. Gikk over av seg selv.

Skrevet

Forsøk med Ibux, dette kan utvide kanalene slik at tilstanden går over ganske raskt. Pluss hvitløkbåt i begge neseborene....

Gjest Donna
Skrevet

Når jeg har vært til legen med bihulebetennelse - så har jeg fått medisiner .....trodde egentlig ikke det gikk over av seg selv jeg .....Weifapenin tror jeg de het ...... :roll: uansett er det grusomt å ha bihulebetennelse ..håper du snart blir frisk igjen ...ikke kjekt å være syk ... :wink:

god bedring :)

Skrevet

Så bra at du velger å unngå antibiotika! Det er altfor mye bruk av det, og det er absolutt ikke bra for kroppen.

Det kommer til å ta lenger tid før bihulebetennelsen er borte.. Dette er fordi kroppen din er sliten og immunforsvaret er lavt.. Men den fighter alt den kan for å bli frisk..

Få i deg mye vann. Væske er bra.

Ta ekstra c-vitaminer. Gjennom hele dagen. Du kan ta opptil nesten ett helt gram på en dag. Dette er ikke skadelig, men du kan kanskje få diarè av det..

Få i deg Zinc også. Dette skal visst også være bra.

Ellers er hvitløksbåter i hvert nesebor også ganske bra..

God bedring

Skrevet

Jeg har også vært plaget av bihulebetennelser tidligere. Men etter at jeg begynte å skylle nesen med saltvann har de blitt mindre av dem. Du kan få kjøpt et spesielt nesehorn på apoteket som du fyller med lunkent vann og vanlig salt. Dette heller du inn i nesen og vasker. Det løser opp "gørra" og får den ut! Det høres litt ekkelt ut, men er verdt å prøve! :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...