Gå til innhold

Er jeg for stygg til å ha stort bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulykkelig nå
Skrevet

hei alle

min kjære og jeg er i gang med å planlegge bryllup til neste år men jeg har begynt å tvile på om jeg vil ha et tradisjonelt bryllup med stor fest. :gråte:

jeg er en av de som ikke har vært heldig med utseendet mitt, stygg hud, små øyne, blek og tynt flisete hår, dette jeg har blitt mint på daglig sien jeg var barn, særlig av mamma som alltid ba meg studere hardt siden jeg ikke kom til å bli godt gift og kanskje måtte klare meg selv.

nå har hun og søstrene mine begynt å hinte om at vi heller burde satse på en enkel vielse og kun nærmeste familie til en enkel lunsj etterpå. jeg tror de mener at jeg ikke er pen nok til å stå brud og tenker på at bildene vil bli stygge, at jeg vil skjemme ut familien og at alle vil tro jeg har lurt brudgommen til å gifte seg med meg.

jeg vil jo så gjerne heve meg over dette her men nå har jeg begynt å miste lysten på hele feiringen. kjæresten min mener vi bør ignorere dem men de er jo familien min og hva de synes betyr jo noe? eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde antagelig vært så slem at jeg hadde hatt en stor fest og valgt å ikke invitere dem. Kan de ikke holde munnen sin lukket og holde sin dårlig selvtillit for seg selv, men dytter den over på andre så kan det være det samme. Da fortjener de ikke være der.

Selv vil jeg ha stor fest og jeg ville ikke latt noen selvopptatte misunnelig slektninger styre det. Dessuten blir man jo sminket, stæsjet og pyntet på sån store dag, så tror de holder seg der.

Dette blir kanskje litt slemt sagt, men jeg har sett flere folk som normalt er litt under gjennomsnitte pene, men som på brullypsdagen sin er utrolig pene.

Skrevet

Selvsagt er du ikke for stygg!! Men jeg vet hvordan du føler det jeg har også alltid fått sure kommentarer på alt fra min mor. :klem:

Drit i familen og planlegg og feir dagen akkuart som du og kjæresten din vil!!!

:bryllup:

Dersom familien din skal ødelegge alt for dere. Hvorfor ikke spar penger, kjøp med akkurat den kjolen du vil og ha et luksus bryllup i utlandet uten din familie.

:nei::nei: til moren din

Skrevet
Dessuten blir man jo sminket, stæsjet og pyntet på sån store dag, så tror de holder seg der.

Dette blir kanskje litt slemt sagt, men jeg har sett flere folk som normalt er litt under gjennomsnitte pene, men som på brullypsdagen sin er utrolig pene.

Ja, dette var stygt sagt og fullstendig unødvendig i en slik tråd. Eier du ikke evne til empati?

Skrevet

Seriøst? Dette er det dummeste jeg har hørt. Det er ditt liv og din store dag. Hvis du ønsker et stort bryllup så gå for det. Ikke ta inn over deg hva du antar din mor og søstrene dine tenker - å mene at noen er for stygg til å gifte seg i kirken med stort selskap er det mest tankeløse og egoistiske man skal høre - og i alle fall fra sin egen familie.

Lykke til med bryllup og planleggingen :-)

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du ha en liten fest med bare de nærmeste når det er de som er stygge mot deg?

Da er det bedre å ha en stor fest å bevise for din mor at du ble godt gift og har mange som vil feire dagen med deg slik du er!

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Klart du skal ha stort bryllup hvis du vil det, uansett hvordan du ser ut.

Familien din bør skamme seg!

Skrevet

Dette er det dummeste jeg har hørt. Ha det bryllupet du ønsker å ha, jeg er helt sikker på at du ikke er for stygg. Det går nemlig ikke an.

Skrevet

Du tuller nå? Om du så hadde ørene på haka og øyne i nakken er det vel ingenting som hindrer deg i å arrangere et gedigent kirkebryllup med 300 gjester hvis det er det du har lyst til! Du kan jo bare la være å be de som eventuelt måtte mene noe annet med henvisning til at de er stygge. For det er de jo! I hvert fall innvendig! Jeg synes jo også det er litt merkelig hvis moren og søstrene dine mener at de er smellvakre selv mens du er stygg. Innad i familier pleier jo ofte de samme genene å gå igjen og det er sjelden familielikheten er helt fraværende...

Skrevet

:kjefte: at moren din kan oppføre seg slik.

Støtt deg på kjæresten din og hev deg over det! Det er vel ikke så mange av oss som egentlig er "heldige" fra naturen side, men det er ingen som skal føle seg for uheldig til å gifte seg. Er også sikker på at kjæresten din synes du er verdens vakreste, ikke glem det.

Husk også at det ikke er innpakkningen som gjør oss til vakre mennesker.

Er enig med dem som sier at du burde ha en stor fest uten å invitere de som behandler deg slik.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet
Ja, dette var stygt sagt og fullstendig unødvendig i en slik tråd. Eier du ikke evne til empati?

Ermm, den siste delen skjønner jeg at du kan reagere på, men hva var galt med at jeg sa man blir sminket og stæsjet på sin store dag? Alle blir jo det, dessuten får man en egen utstrålign på brullypsdagen.. Og hvis noen virkelig våger og kalle en brud stygg så er de bare misunnelige..

Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet

Du, jeg har faktisk tenkte samme tanken med meg selv. Men for fanden, er vi ikke egentlig som alle andre? Skal ikke vi også få kose oss med mennene våre i et flott bryllup? Dessuten så tviler jeg på at du er så "stygg" som din mor(av alle mennesker..) sier. Du blir sikkert kjempeflott, og det gjør sikkert jeg også.

KOS DERE! LYKKE TIL!

hei alle

min kjære og jeg er i gang med å planlegge bryllup til neste år men jeg har begynt å tvile på om jeg vil ha et tradisjonelt bryllup med stor fest. :gråte:

jeg er en av de som ikke har vært heldig med utseendet mitt, stygg hud, små øyne, blek og tynt flisete hår, dette jeg har blitt mint på daglig sien jeg var barn, særlig av mamma som alltid ba meg studere hardt siden jeg ikke kom til å bli godt gift og kanskje måtte klare meg selv.

nå har hun og søstrene mine begynt å hinte om at vi heller burde satse på en enkel vielse og kun nærmeste familie til en enkel lunsj etterpå. jeg tror de mener at jeg ikke er pen nok til å stå brud og tenker på at bildene vil bli stygge, at jeg vil skjemme ut familien og at alle vil tro jeg har lurt brudgommen til å gifte seg med meg.

jeg vil jo så gjerne heve meg over dette her men nå har jeg begynt å miste lysten på hele feiringen. kjæresten min mener vi bør ignorere dem men de er jo familien min og hva de synes betyr jo noe? eller?

Skrevet

Lar du familien din bestemme dette, har du latt de ta fullstendig kontrollen på deg. Forstår at det er vanskelig for deg, siden det er familien din. Men det er ikke familien din som skal bestemme dette, det skal du og din mann gjøre.

Jeg syns familien din oppfører seg grusomt, og en mor som behandler datteren sin slik burde aldri fått lov til å bli mor. Hun er tvers igjennom ond, når hun kan si noe slikt.

Skrevet

Har du lyst å ha stor fest, så har du stor fest!

Sjansen for at du gifter deg inn i en familie som er bedre enn din egen, er vel ganske stor..

Men jeg synes moren din er et levende bevis på at det ikke alltid er adaptivt å ha (mye) kontakt med foreldre.

Skrevet
Ermm, den siste delen skjønner jeg at du kan reagere på, men hva var galt med at jeg sa man blir sminket og stæsjet på sin store dag? Alle blir jo det, dessuten får man en egen utstrålign på brullypsdagen.. Og hvis noen virkelig våger og kalle en brud stygg så er de bare misunnelige..

Fordi du bygger opp under hennes tvil når du nærmest sier at selv om du er stygg så blir det bra på dagen fordi;

Dessuten blir man jo sminket, stæsjet og pyntet på sån store dag

Hvis du hadde visst hvordan det er å ha så dårlig selvtilitt og få slike kommentarer gjennom hele livet så hadde du forstått at slik kan oppfattes som bekreftelse på ens egen feil oppfattning.

Skrevet

Jeg blir så usigelig trist når andre mennesker spesielt ens mor kan være så stygg mot sine egne barn. Ingen mennesker er stygge, det er det indre som teller. I mine øyne så er alle vakre på sin måte, og jeg vil tro at det er vel hvordan din kjæreste ser på deg som til syvende og sist teller? Jeg er rimelig sikker på at han synes du er vakker i hans øyne siden han har valgt deg. Så hør på hva din kjære sier og ikke bry deg om de som selv har så lav selvtillit at de må rakke ned på andre.

Nyt tiden med planlegging frem til bryllupet, be de dere ønsker, ha det bryllupet du alltid har drømt om og glem alt annet. Du vil uansett stråle av lykke den dagen og det vil være din og din samboers spesielle dag som dere vil huske for resten av livet. Kanskje dine nærmeste den dagen også vil se hvor vakker du faktisk er.

Skrevet
Fordi du bygger opp under hennes tvil når du nærmest sier at selv om du er stygg så blir det bra på dagen fordi;

Hvis du hadde visst hvordan det er å ha så dårlig selvtilitt og få slike kommentarer gjennom hele livet så hadde du forstått at slik kan oppfattes som bekreftelse på ens egen feil oppfattning.

Hvis hun føler det slik så beklager jeg. Jeg har selv dårlig samvittibghet så du skal ikke alltids uttale deg om noe du ikke vet om.

Dessuten det er bare moren og søsknene hennes som sier hun er stygg, hva vet vi om de ikke bare er misunnelige. Jeg er sikkert på at TS er en nydelig jente/dame og kommer til å bli en fantastisk pen brud uansett hva som måtte skje.

Skrevet

Herlighet! Hvor pen må man være for å ha et bryllup? Hvem skal definere hvem som er pen nok???

Det er bare tull!!!

Alle må no få feire at de gifter seg, og hvordan det skal feires må jo være opp til brudeparet og etter hva de har økomomi til!

Gift deg på den måten du vil! Og ikke la familien din ødelegge din store dag!

Lykke til!!!!!!

Skrevet

Dette er nesten for grusomt til å være sannt.

Alle er nydelige på sin bryllupsdag, og det er heller ikke utseendet som man feirer den dagen, men sin kjærlighet! Kjærlighet er alltid vakkert, og det er den man feirer. Kjærligheten skaper en vakker ramme rundt hele dagen, det er ikke utseendet til bruden som gjør det. Det vi fikk mest kommentarer på ved vår bryllupsdag var at det var vakkert å se vår kjærlighet så sterk, vårt utseende/kjole etc kom langt bak i rekka for hva vi fikk tilbakemelding på, fordi de alle var "blendet" av den nydelige sermonien og kjærlgehten som ble vist frem.

Desuten er det ikke mulig å finne ei brud som ikke er vakker på sin bryllupsdag, kjærlgehten lyser gjennom den dagen og dersom hun klarer å fokusere på kjærligheten, heller enn alle små uviktige detaljer, så vil hun være akkurat like vakker som det kjærligehten er. Dette er det mange bruder som ikke klarer, og dette har ikke noe med utseende å gjøre for selv ei modellpen jente er lite pen om hun ikke gjør annet enn å fokusere på detaljer/utseende/bilder et på den dagen(slik som din familie gjør). La den vakkre kjærligehten stå i sentrum, og bruk dagen til å hedre den så vil hele bryllupet bli like vakkert. Dette er noe alle burde ta til seg totalt uavhengig av utseende, fori det hadde spart mange bekymringer om å få alt rett.

Gjest nextlife
Skrevet

Min første tanke var : dette er kødd :nei:, det er uvirkelig at ens egne kan komme med noe slikt.

Kjære vene, det er ikke noe som heter å være for stygg eller for ditt eller for datt.

Din verdi har du i deg selv, og din personlighet, ikke i tykt, glansfullt hår, e.l. Dette er den verdien din (evt) tilkommende mann har oppdaget, og sikkert mange andre rundt deg :jepp:

Skal man snakke om å være stygg er de mennesker som dyrker frem seg selv med å tråkke på andre (noe de tydeligvis har gjort med deg over lang tid) :nei: som er stygge, og det handler ikke om utseende, men personlighet.

Tror jeg sier som en annen lenger opp: Inviter til århundrets bryllup, gi f... i å inviterere de som trykker deg ned i skitten, feir deres kjærlighet med mennesker som virker oppbyggende på deg(dere)

Ønsker deg MASSE lykke til, la oss få høre hvordan det går :skravle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...