Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilket vikarbyrå ville du ha anbefalt, dersom noen spurte deg om råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hva "noen" var ute etter.

Skrevet

Kelly Services for lengere oppdrag, Adecco for kortere oppdrag. Manpower er kurante de også, men opplevd både óg. Spørs litt hvor du bor også da, dette gjelder Oslo.

Skrevet

top temp. Manpower er blitt bedritent dårlige i Oslo i det siste, ihvertfall.

Skrevet

Ingen, der like dårlige alle sammen og har mange inkompetente medarbeidere som skor seg på andres lykke fordi de selv ikke fikk det til.

Luther&Bjerke, Addecco, Manpower...de har laber kvalitet.

Arbeidgivere: ta dere bryet med å ansette selv - skipp udugelige tester og ansett etter magefølelse og skjønn.

Skrevet

Har jobbet for byråer i 11 år.

Mitt lengste oppdrag har vært på 6 år ;- Gjennom Manpower og Adecco.

Har også prøvd Top Temp, Temp Team og endel andre mindre byråer og kan da anbefale Manpower/Adecco.

Hva har du lyst til å jobbe med?

Skrevet (endret)
Kelly Services for lengere oppdrag, Adecco for kortere oppdrag. Manpower er kurante de også, men opplevd både óg. Spørs litt hvor du bor også da, dette gjelder Oslo.

Som arbeidstaker vil jeg absolutt ikke anbefale Kelly Services. Jeg hadde ikke noen positiv opplevelse med Kelly. Dårlig lønn, jobben jeg fikk var langt fra den jeg ble forespeilet, dårlig oppfølging osv.

Proffice var helt ok å forholde seg til da jeg jobbet der for noen år tilbake, men de er ikke alltid like gode på å tilby konkurransedyktig lønn.

TopTemp har jeg også litt blandet forhold til. De er flinke til å tilby konkurransedyktig lønn, spesielt da TopTemp It-bemanning, men jeg har blitt behandlet som dritt av enkelte arbeidsgivere, og da har de ikke fulgt opp.

Xtra-personell hadde jeg veldig god erfaring med, konkurransedyktig lønn her også og god oppfølging.

Addecco hadde jeg også et oppdrag gjennom. Utrolig uprofesjonelt opplegg da firmaet jeg var ansatt hos fant ut i løpet av prøvetiden at de ikke ville ha meg likevel. Addecco la bare igjen beskjed på svareren min at jeg ikke skulle møte opp på jobb , dette var da en knapp time før jeg skulle være på jobb. Ingen forklaring i det hele tatt. Da jeg ringte og ønsket å få vite hva som hadde skjedd så var de lite interessert i å snakke om det egentlig. Jeg var for all del enig i at jeg ikke passet til jobben, men at de ikke engang syntes det var nødvendig å fortelle meg det synes jeg var utrolig dårlig.

Uansett er det en viss risiko forbundet med det å være ansatt gjennom vikarbyrå. Du kan risikere å plutselig få vite at du står uten jobb når kontrakten din går ut om 14 dager, uten noen begrunnelse, jeg har opplevd å få spørsmål om jeg trives og kunne tenke meg å jobbe fast for firmaet for så å få vite noen uker senere at jeg står uten jobb om 2 uker.

Endret av *Enigma*
Skrevet

Kommer veldig an på hva slags stilling du er ute etter, jeg har søkt etter kontor og slikt, og de jeg er desidert mest fornøyd med er BjørgFjell, selv om de egentlig har tyngden på regnskap og slikt, så har der begynt å ta mye mer også av kontor/markedsrettede stillinger etc.

Det er ett byrå som jobber for at kunden skal få beste vikaren/ansatte, men som er det eneste byrået jeg har vært borti som OGSÅ setter det høyt å finne en jobb til vikaren som virkelig passer vikaren.

De krever mye av vikarene sine, du kommer ikke inn hos dem uten yrkeserfaring og/eller god utdannelse, dette igjen gjør at både byrå og deres vikarer blir sett på som dyktige. De er også lettere å ha med å gjøre når det gjelder å gi/forhandle frem en anstendig lønn til sine vikarer.

Skal jeg skifte jobb innen kontor ol igjen, så vil jeg helt klart melde meg der igjen.

Adecco synes jeg er vrange på lønn og overhode ikke interessert i vikarene sine og å finne noe som DE faktisk vil trives med, eller gi dem noe bra lønn. De krever heller ikke like mye av utdannelse og yrkeserfaring, som igjen vil tilsi at de har flere av de yngre vikarene, noe som igjen nok er det som gjør at de stinker på lønn.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har vært hos toptemp og adecco.

Var lenge registret i Adecco, og fikk aldri noen "Ordentlige" oppdrag, selvom jeg var fulltidsledig. Etter noen måneder orket jeg ikke mer, og registrerte meg på toptemp. Etter en uke da, fikk jeg et lengre vikariat for et stort og fint firma.

Timelønnen var 40 kr mer hos TopTemp enn hos Adecco.

Så jeg anbefaler absolutt TopTemp, hvertfall i Oslo. Virker som Adecco mister litt kontrollen, siden de har blitt så store...

Skrevet

Både TopTemp og Manpower behandlet meg fint. TopTemp var mye mer bevisst på at lønn har noe å si :ler: mens Manpower ga meg mer interessante oppdrag og hadde mye mer deltidsoppdrag (ved siden av studier). Jeg opplevde å bli godt fulgt opp hos begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...