Gå til innhold

Forslag til trening

Yamamoto

Anbefalte innlegg

Er en jente på 15 og har et lite problem:

Jeg er forferdelig LAT!

Er sikker på at hvis du hadde slått opp i en ordbok og skulle finne forklaring på latskap, ville du ha funnet et bilde av meg!

Jeg er av den typen som elsker godteri, døtter i meg masse, men trener ikke noe mer enn to timer i uka (da vi har gym på skolen).

Overraskende nok er jeg ikke noe kraftig/tjukk på tross av de dårlig vanene, men jeg er redd jeg kommer til å bli det snart.

Spørsmål: Noen som har gode forslag til trening?

Eller vet om noen billige treningssentre i Sarpsborg?

Forslagene bør helst være nybegynner-aktig. Hovedsaken er at jeg vil endre litt på trenevanene mine.

På forhånd, takk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første du kan gjøre er å komme deg ut av den onde, late sirkelen. Begynn å gå mer. Bruk trapper i stedet for heis, gå av bussen et stopp før.

Prøv å få med deg noen til å gå tur om kveldene.

Godteri blir man avhengig av, lag en godteri-avtale som gir deg en form for gevinst du vil ha, hvis du klarer å holde deg borte i feks 6mnd. Etter en stund uten godteri mister du lysten på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Hva med å begynne med en aktiv hobby. Dansing, lagidrett, kampsport eller noe lignende. Det kan være letter å holde motivasjonenen oppe på sikt, du får "akitve venner" og har det moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale kampsport. Det er trening med mening, man lærer faktisk noe man kan ha nytte av, nemlig selvforsvar. Det er god trening, i tillegg til at det er sosialt og veldig gøy. Selv trener jeg karate. Nå om høsten er det gode muligheter for å finne nybegynnerkurs, de fleste klubber tilbyr en å prøve gratis et par uker for å finne ut om man liker det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...