Gå til innhold

Minnie

Silfen

Anbefalte innlegg

Starfish:

kutt strengen på sjømannen. Det må da gå med lokalbedøvelse hos fastlegen..

Det er nok neppe aktuelt. De har bare vært sammen et par år. Hva om de ikke endre opp sammen?

De er begge unge. Nei, det er nok ikke et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Og også i motsetning til deg, vil hun ikke ha rpd til å betale for det privat.

Dette synes jeg også er merkelig- hvis din venninne vil er hun hjertelig velkommen til å sende meg en e- mail så kanskje jeg kan hjelpe henne.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre med henne.

Hun liker ikke å snakke om det. Jeg er den eneste i venninneflokken som vet det.

Hun føler seg veldig lite kvinnelig.

Men så tar det sikkert tid å innse at hun aldri kan bli mor på den gode gammeldagse måten, noe som var et stort ønske for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det med "lite kvinnelig" er en fase som går over når hun lærer seg å leve med situasjonen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det. Men det er stor forskjell på å ha visst det hele livet og å ha fått vite det for 7 mnd siden. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest denne tråden med stor interesse og det er noen ting som gjør at jeg synes hele diagnosen din virker litt merkelig.

For det første:

Hvorfor går du ikke på annen prevensjon? Mulig du gjør det, men det har i såfall ikke kommet frem i denne tråden.

Hvorfor skulle du teste flere ganger i måneden? Eggløsning finner sted bare en gang i måneden, og jeg vil gå ut ifra at du med din tilstand ville MEGET godt vite når eggløsningen finner sted. Av den grunn ville det forundre meg mer at du ikke får eggløsningstest fremfor graviditetstest. Det ville vært mye mer fornuftig å ha jobbet forut for en hendelse fremfor etter den.

Å ha et svangerskap utenfor livmoren er en alvorlig tilstand, men ikke livstruende før det har gått en stund. At du er annerledes enn oss andre har jeg skjønt, men visse fysiske ting tror jeg selv en deformert livmor ikke kan endre. Å teste en gang i måneden ville være mer enn godt nok, og dessuten er det lite disse hjemmetestene kan gjøre for å påvise resultat etter så kort tid. Hadde det vært livsnødvendig med testing etter hvert samleie, så er det ikke noe annet enn en blodprøve hos legen og måling av hormoner i blodet som kan påvise noe på et så tidlig stadium.

Neste jeg ikke helt får til å stemme er hvorfor du står i kø for sterilisering. Med en "livstruende" kronisk tilstand finner jeg det lite troverdig at du ikke står fremst i køen. Kan ikke tenke meg at de prioriterer en trebarnsmor med "normal" livmor fremfor deg.

Det siste jeg faktisk finner lite troverdig er at du får disse testene på blåresept. For det første så er ikke dette hjelpemiddel av en art som du nødvendigvis MÅ ha. Sexliv er ikke et nødvendig gode og jeg tror faktisk ikke et presset trygdebudsjett tar ansvar for ditt sexliv. Det er ditt ansvar.

Hvis det er slik at du ikke tåler andre preventiver, så finner jeg det naturlig at staten "støtter" ditt sølibat fremfor graviditetstester.

Sorry, men jeg finner det hele lite troverdig. Det er så mange sykdomstilfeler som en potensiell graviditetet er livstruende for som ikke får dette på noe blåresept, så hvorfor skulle du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal stå en paragraf på resepten, ellers er det ikke en blå resept.

Så hvis du ikke har en resept med paragraf på, er det en vanlig resept. Og hvorfor skal man ha resept på graviditetstest? Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Dette er altfor personlig til at jeg skal sitte og nærmest sitere min egen medisinske journal.

Dessuten synes jeg det er urovekkende at 2 helt nyregistrerte brukere kaster seg inn i en såpass personlig tråd med kun ett mål for øye- nemlig og spre mistanke og tvil om min person.

Linken til denne tråden går rett til Gry (red) for dette liker jeg IKKE! :( Dette er altfor følsomt- selv for meg.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er særlig "bereist" i nettverdenen hvis du anser min registrering som ny.

For det første har jeg vært registrert under et annet nick tidligere, for det annet er jeg ikke nyregistrert og for det tredje, så må du huske på at det er mange registrerte brukere som faktisk bare leser her. Det betyr ikke at vi ikke har meninger.

Du har faktisk fått ganske mange muligheter til å overbevise meg om troverdigheten din bak denne "diagnosen" din, uten at du hadde hatt behov for å sitere hele sykdomsjournalen din. At du velger å krisemaksimere situasjonen taler vel mer for mine argumenter enn for dine.

Du må jo selv fortså at dine påstander virker litt merkelige? Spesielt for noen oss som jobber i bransjen, og vet litt mer enn at det bare er å kaste ut detaljer du ikke kan stå inne for. Det er vel ikke noe mer følsomt å forklare dine egne fakta enn det er å si dem i utgangspunktet?

Du kan godt innrapportere dette til red., men jeg kan overhodet ikke se hva som er poenget med det. At du ikke kan ta en diskusjon er et problem du bare kan skylde deg selv for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hadde det vært en diskusjon hadde det vært greitt- men her er det direkte anklagelser ute å går. Og det er altfor enkelt og bare slenge ut at "jeg jobber i helsevesnet og jeg vet at du lyver".

Hvordan skal jeg klare og argumentere mot noe sånt? Jeg har ikke masse faglitteratur om dette emnet liggende foran meg- jeg kan bare fortelle hvordan min situasjon er, jeg vet ikke hvordan praksisen er rundt om i landet og om div. rutiner etc.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det kan hende at du ikke har faglitteratur foran deg, og det har heller ikke jeg. Men jeg syntes faktisk dette var så spesielt at jeg spurte en lege. Det gjorde jeg ikke fordi jeg ikke trodde på deg, men fordi jeg ikke hadde hørt om noe slikt før, og anledningen bød seg. Svaret var at en blå resept står det en paragraf på, gjør det ikke det er det en vanlig resept. Han stilte seg også meget tvilende til at noen får slike tester på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller ikke full kontroll på praksis rndt om i landet, men når det kommer til blåresepter og ventelister på sykehus, så tror jeg det er ganske likt for alle.

Jeg har ikke bedt om noe annet enn noen forklaringer som kan overbevise meg. Jeg sitter ikke med kunnskap om alle rare syndromer, og sykdomsbilder, men jeg syntes bare at påstandene dine ikke hang på grep.

Jeg er ikke ute etter å "ta" deg. Mulig du tolker mine spørsmål som anklagelser, men det er mest ment for å få klarhet i påstandene dine, som JEG reagerte på.

Jeg ser ikke noe poeng i å dreie dette over til at det skal bli en "heksejakt" på deg. Jeg er ingen person som er interessert i å få dette over på en personlig krig. Har du ingen kommentarer som kan overbevise meg om troverdigheten i dette, så er det bedre du lar diskusjonen ligge.

Men jeg må bare si at måten du angriper denne saken viser mer enn jeg antar du har lyst til.

Som sagt, jeg hadde noen kritiske synspunkter til sykdomsbildet ditt. Det er mange påstander du har kommet med som rett og slett er fullstendig ulogiske. Det var det jeg reagerte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Igjen Tuji- hvordan skal jeg kunne argumentere?? :o Hva om du bare lyver og slettes ikke har snakket med en lege om disse reseptene. Jeg sier ikke at du lyver men ser du hvor jeg vil hen?

Uansett så blir dette påstand mot påstand og jeg ønsker ikke noen slik frem og tilbake diskusjon om min helse. Det er en privatsak. Jeg har valgt å være åpen om min tilstand og det angrer jeg ikke på- men jeg ønsker ikke gå måtte gå så til de grader inn på detaljer.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er ingen som vil ha mer detaljer enn det du alt har lagt frem.

Hadde du visst hva en blåresept var, så hadde du hatt null problem med å legge frem det disse andre brukerene har bedt om.

Og hvis du fikk graviditetsteser på blåresept, så skal jeg love deg at du hvertfall ville ha visst litt om gangen i reseptsystemet til Trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale
men jeg syntes bare at påstandene dine ikke hang på grep.

Jeg er ikke ute etter å "ta" deg. Mulig du tolker mine spørsmål som anklagelser, men det er mest ment for å få klarhet i påstandene dine, som JEG reagerte på.

Det er mange påstander du har kommet med som rett og slett er fullstendig ulogiske. Det var det jeg reagerte på.

Du forsøker og være veldig diplomatisk og høflig men det lyser igjennom at du er ute etter å skape tvil når man ser på de setningene jeg har sakset fra deg ovenfor.

Jeg akter ikke og kommentere dette ytterligere. Hvis du ønsker å drive meg vekk fra forumet eller på andre måter svekke min posisjon her inne kan du gjøre det på andre måter enn å debattere om min fysiske helse.

Minnie

Deler slettet. Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan legge til en ny diagnose.

"paranoid"

Jeg prøver å være diplomatisk, men jeg kan godt være direkte også.

Jeg tror du farer med løgn.

Jeg ser ikke noe vits i at du skal fortsette et slikt spill. Det er mange mennesker som kune ha tenkt seg visse goder på blåresept, og du har jammen en sær form for humor hvis du synes det er festlig at folk kommer til sin lege og ber om noe liknende, basert på dine ville påstander her inne.

Jeg har overhodet ingen ønsker om å drive deg fra dette forumet. Jeg reagerte simpelthen på dine uttalelser. Det er mange mennesker som frekventerer disse foraene, så du må være klar over at å slenge ut påstander du ikke har belegg for, kan fort slå tilbake på deg selv.

Da blir det rett og slett patetisk å vinkle dette mot at noen skal være ute etter deg. Hold deg til sannheten, og utsagn du kan stå for, så vil en nettilværelse være mye enklere. Da slipper du å føle deg forfulgt bare fordi en uskyldig bruker stiller noen kritsike spørsmål som du ikke klarer å besvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie skriver:

Sitat slettet. Hege

Moren min bruker å si: "Jeg gir meg ende over".. :o

Det er faen ikke rart at folk stiller spørsmål ved din troverdighet, når du til de grader har spesialisert deg på "omgåelser av sannheten"..

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...