Gå til innhold

lufteturen....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei jeg er kanskje dum som tar opp dette temaet, men jeg gjør det nå likevel... :sjenert:

jeg bor i et boretslag, som er nybygget, utenfor hvert bygg er det eet grønt-område, på hvert av disse områdene er det bygget lekeapparater for barn. De har og åpnet en liten barne park i ett av byggene de har det største gøntområdet i boretslaget, de har også nylig tatt over halvparten av området utenfor min blokk(områdene er inn gjerdet). jeg har da funnet ut at det er kjempefint å kunne slippe hunden min fri der inne (ETTER STENGE TID SÅ KLART!!!!) jeg har ALLTID med meg hundeposer og plukker ALLTID opp etter meg. og tar hunden i bånd om det kommer barn som vil leke der, de fleste syntes dette bare er fint for da dår barna hilse på hunden. han elsker barn og er veldig tålmodig med dem. men i dag kom det en mann og begynnte å true med å tilkalle vakt service på meg om jeg ikke fjernet hunden øyeblikkelig :nei: ... det var ingen barn der og det var heller ikke noen som ville leke der, han mente at siden hunden tisset på gresset så måtte jeg og hunden flytte oss et annet sted, vi ville jo bare ha et sted å kaste litt ball uten at hunden ble påkjørt eller ble fristet til å stikke av.... det er heller ikke skilting om at det ikke er lov å ha hunder løse der inne etter stengetid! og båndtvangen ble oppløst i august....

Vi har aldri fått noe beskjed i det heletatt om at barnehagen skulle bygges en gang før skiltet ble satt om en mnd siden........ så langt vi som bor her har fått beskjed skulle alle grøntområdene være fellesareale...

P.S hunden er av liten rase, og virker ikke truende på noen måte...

er jeg pirkete og burde bare vike for denne sinte mannen eller.....??? hva sier dere?

Endret av Lise_86
Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Syns du skulle undersøke litt mer med borettslaget ditt jeg, hvilke regler de har for dette. Er det ikke skilting om at det er forbudt å lufte hunden der, så kan vel strengt tatt ingen nekte deg å ha hunden der, men det lønner seg jo å komme på go'fot med borettslag evt. barnehagen.

Skrevet
Syns du skulle undersøke litt mer med borettslaget ditt jeg, hvilke regler de har for dette. Er det ikke skilting om at det er forbudt å lufte hunden der, så kan vel strengt tatt ingen nekte deg å ha hunden der, men det lønner seg jo å komme på go'fot med borettslag evt. barnehagen.

dette skjedde akkurat, ble bare så utrolig rystet, for det var jo etter stengetiden til barnehagen, så jeg er liksom ikke helt sikker på hvem jeg skal snakke med... det er ikke kommet opp noen skriv eller noenting.

Gjest Wolfmoon
Skrevet
dette skjedde akkurat, ble bare så utrolig rystet, for det var jo etter stengetiden til barnehagen, så jeg er liksom ikke helt sikker på hvem jeg skal snakke med... det er ikke kommet opp noen skriv eller noenting.

Syns iallefall ikke du skal gi deg helt uten kamp når du har funnet en så fin plass å lufte hunden på. Er ikke som om det er en overflod av stedet å ha hunder løs på, selv når det ikke er båndtvang.

Skrevet

har akkurat snakket med styreformann i boretslaget og han fortalte meg at kardemomme loven gjelder hos oss.... ta hensyn... barnefamilie hundeeiere og alle andre som bor her... ingen direkte lov mot at hundene ikke får være der....

takk for alle innlegg på denne saken! :)

Skrevet

har visst funnet ut at det er mannen som er gal og ikke så mye mer...

møtte han igjen i dag, da jeg hadde gått tur med hunden min et annet sted i bånd hele turen!!!!!

da jeg så han var jeg så dum at jeg åpnet munnen min å sa at jeg hadde satt pris på at han ikke bare slang ut tomme trusler om å ringe vaktservice(var nemlig hos boretslag leder i går og ble fortalt at det ikke fantes noen vaktservice her). Da jeg hadde sakt dette sa han at han ikke hadde truet meg med noe for han hadde ikke kniv.... eh.. og jeg skulle bare prøve meg å slippe hunden igjen, for denne gang skulle han tilkalle politiet så de kunne ta meg... jeg fortalte da at jeg ikke hadde sluppet hunden der, men gått et annet sted. da ba han meg å bli med han bort til det ingjerede området igjen så han kunne ringe politiet....

kona kom og var sint fordi vi kranglet forran sønnen som ikke var mer enn 8 mnd ell. jeg sa da bare at jeg ikke ville krangle, men ville vite hvorfor han skulle ringe politiet på men når jeg ikke hadde gjort noe galt, det kunne ingen svare på... så gikk jeg...

sitter nå å lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde sakt at jeg kunne tenke meg at han ringte politiet og at jeg ville vente til de kom...????

men jeg er ei snill alright jente med bein i nesa, men vil ikke ha problemer.. jeg vurderer faktisk å flytte, for han var så utrolig frekk og verbalt agresiv at jeg vil ikke møte på han igjen.....

• 2 uker senere...
Skrevet

Det finnes alltid noen sånne galninger rundt omkring. Sånne som bare er ute etter å sjefe og kjefte på folk. Når han så deg med hunden fikk han en "god grunn" til å kjefte.

Ignorer han er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...