Gå til innhold

Fornærmet etter at han gav meg en KERAMIKK-GJØK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ja nå trenger jeg virkelig gode råd, for nå er jeg skikkelig fornærmet over noe min nye samboer har gjort.

Hadde bursdag her om dagen, fikk to gaver fra ham;den ene en keramikk-gjøk. Jeg ble litt paff og spurte hva dette skulle være. Da sa han at jeg lignet på gjøken, Jeg skjønte først ikke hva han mente, men så sa han med et lite flir at jeg er som gjøken; "legger eggene i andres reir". Jeg har jo to barn som bor hos meg.

Hva skal jeg gjøre med mannen min? Jeg ble jo skikkelig fornærmet!

Synes dere jeg overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han synes du er litt ko-ko :ler:

Nei, da bare tulla :popcorn:

Skrevet

Merkelig samboer du har, og jeg vet ikke selv hvordan jeg ville reagert. Jeg forstår han rett og slett ikke, for du var da ikke sammen med han da du fikk barna?

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Det var helt sikkert godt ment og han synes sikkert at han har klart å kjøpe en gjennomtenkt og flott gave til deg. Synes du skal være glad for initiativet jeg.

SÅÅÅ mye bedre enn:

-Kan du ikke kjøpe noe selv da?

-Se, her har du 500 kr, kjøp deg noe.

-Se, her har du 500 kr, kjøp deg en ny veske som du liker (Litt bedre, da har han iallfall tenkt litt)

-Kom, så går vi og kjøper det smykket du har ønsket deg, jeg vil være sikker på at det blir det riktige.

Jeg har vært sammen med mannen min i snart 8 år nå, med like mange bursdagsgaver, 5 bryllupsgaver og 3-4 morsdager og har opplevd kun EN gang å få en fullstendig overraskende gave.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Hjemmet deres er da ditt reir også, ikke bare hans? Synes ikke det var et glimrende eksempel på humor, og tenker at keramikkgjøker kanskje ikke er det et hjem virkelig trenger interiørmessig, men tror jeg bare hadde latt det gå uten å gjøre det til en stor sak.

Skrevet

Jeg ville også blitt fornærmet.

Hadde det vært meg hadde jeg spurt ham mer ut om hva han mente.

Skrevet
Jeg ville også blitt fornærmet.

Hadde det vært meg hadde jeg spurt ham mer ut om hva han mente.

Insinuerer du at han mente at hun var teit som drev med keramikk? Det er ikke noe galt i å være gjøk, hvis det er det du tror. (Å drive med keramikk kan derimot diskuteres...)

Skrevet
Hei!

Ja nå trenger jeg virkelig gode råd, for nå er jeg skikkelig fornærmet over noe min nye samboer har gjort.

Hadde bursdag her om dagen, fikk to gaver fra ham;den ene en keramikk-gjøk. Jeg ble litt paff og spurte hva dette skulle være. Da sa han at jeg lignet på gjøken, Jeg skjønte først ikke hva han mente, men så sa han med et lite flir at jeg er som gjøken; "legger eggene i andres reir". Jeg har jo to barn som bor hos meg.

Jeg hadde ikke likt det, jeg heller.

Dårlig spøk

Gjest Thelma :-)
Skrevet

Kan han være fra Sandnes? Der er nemlig Gauken bysymbol nr. 1 .. Er det en sånn gjøk du fikk?

Skrevet
Kan han være fra Sandnes? Der er nemlig Gauken bysymbol nr. 1 .. Er det en sånn gjøk du fikk?

Ja det er han, og gjøken var helt lik den på linken. Hvordan det?

Skrevet

Der kan du se. Alt har sin naturlige forklaring.

Skrevet

Kanskje derfor:

Sandnesgauken som er Sandnes sitt kjente og kjære byvåpen, har lange tradisjoner i byen.

Handelsreisende fra Sandnes reiste langs kysten i båtene sine og solgte steintøy og

pottemakerprodukter.

Barna fikk ofte Sandnesgauker for at de skulle blåse i dem og fortelle at nå var Sandnes

folket i byen.

Denne skikken kan føres tilbake til begynnelsen av 1800-tallet

Nå er ikke jeg fra Sandnes - men jeg har familie som bor der og har derfor hørt om Sandnes-gauken så lenge jeg kan huske.

Skrevet
Hahahahahaha, for en fantastisk dust gave.

Det er vel helst du som fremstår som dust her nå. Jeg for min del gleder meg over alle gaver som er gitt meg fra folk jeg er glad i. Hva gaven er betyr null/niks - det er omtanken som teller. Jeg har så mye penger at jeg kjøper akkurat det jeg trenger - så å få penger av mannen er ikke noe kjær gave for meg .. Når han derimot overrasker meg med en gave han har tenkt ut selv så blir jeg kjempeglad .. Det er DET som gleder ... Hadde blitt mye mer glad for en Sandnes-gauk kjøpt av ham (av eget påfunn) enn om jeg hadde fått en diamantring som jeg hadde gått og hintet om i ukevis ..

Skrevet

Helt grei gave, ikke helt heldig kommentar. Men så sant du ikke har grunn til å tro at det var vondt ment er det sikkert like greit å prøve å glemme det.

Skrevet
Hei!

Om du overreagerer? Ja, i høyeste grad.

Du bør jo ikke bli fornærmet, når du egentlig ikke forstår hva gaven betydde i utgangspunktet? Da vet du jo egentlig ikke om du har blitt fornærmet...

Skjønner godt kommentaren han sa jeg, det er jo det "alle vil tro". Ironi heter det. Du får spørre'n hva gaven betyr istede for å bli fornærma.

Får håpe du syns den andre gaven din var bra nok for deg ;)

Forøvrig har jeg ingen anelse om hva en gjøk betyr, men vet at de fleste i min familie i litt eldre garde har slike gjøker stående på peishylla. Jeg er fra Trondheim igjen, så det er nok ikke bare lokalt på vestlandet gjøk er tøfft.

Skrevet
Helt grei gave, ikke helt heldig kommentar. Men så sant du ikke har grunn til å tro at det var vondt ment er det sikkert like greit å prøve å glemme det.

Dessverre så syned de aller fleste menn at det derre med gaver er svært vanskelig. Og i tillegg har mange litt merkelig humor. Verre er det nok ikke.

Skrevet
Det er vel helst du som fremstår som dust her nå. Jeg for min del gleder meg over alle gaver som er gitt meg fra folk jeg er glad i. Hva gaven er betyr null/niks - det er omtanken som teller. Jeg har så mye penger at jeg kjøper akkurat det jeg trenger - så å få penger av mannen er ikke noe kjær gave for meg .. Når han derimot overrasker meg med en gave han har tenkt ut selv så blir jeg kjempeglad .. Det er DET som gleder ... Hadde blitt mye mer glad for en Sandnes-gauk kjøpt av ham (av eget påfunn) enn om jeg hadde fått en diamantring som jeg hadde gått og hintet om i ukevis ..

Å nei, tenk at noen ukjente på nett syns jeg fremstår som en dust. Jeg syns forøvrig det er like dust å gå rundt å hinte om en diamantring i ukesvis.

Det er så tull det der med at man blir så glad for alle gaver fra folk man er glad i og at det er omtanken som teller. Da trenger man ikke å prøve å finne ut hva andre blir glad for da, for man blir jo glad uansett.

Det trenger ikke være en dyr gave, men jeg hadde blitt mye mer glad for et fint kort enn en gjøk.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg hadde blitt glad om jeg hadde fått en gjøk. Bedre det enn ingenting. Det er tanken som teller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...