Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to år siden møtte jeg en mann, "X", som da hadde vært separert fra samboeren sin i 6 mnd. De har to barn sammen. Jeg var gift da jeg møtte han, men separerte meg fra min mann (hovedsakelig av andre grunner enn X) før jeg innledet et forhold til X. I store deler av de to årene så var han utstasjonert i utlandet, men vi møttes med jevne mellomrom og han lovet at det skulle bli vår tur og at han ville gi "oss" en real sjanse når han kom hjem.

Jeg fant i mellomtiden ut at han hadde vært sammen med eks'en i et par mnd av denne tiden. Han sier at det var fordi hun truet med å flytte tilbake til hjembyen og ta med seg barna fordi det ble for mye å passe på barna alene. han så det å gjenopplive samboerskapet var eneste måte å beholde barna på.

Han har nå vært hjemme for godt i 6 mnd, og har nå flyttet tilbake til eks'en. Han sier at det er fordi han ønsker familielivet men at hadde det ikke vært for barna så hadde jeg vært et soleklart førstevalg.

Jeg er så lei meg...og så veldig glad i han, selv om jeg vet at han ikke har behandlet meg noe bra. Jeg tilga han da jeg fant ut at han hadde vært sammen med eks'en fordi han lovet at det var slutt. Og jeg føler meg veldig brukt.

Hvordan kommer man seg videre? Det er noen mnd siden dette hendte nå, men jeg savner han veldig. Jeg har vært på flere dater, men er ikke interessert i noen andre. Jeg vet at X er glad i meg, men setter familielivet høyere.

Jeg vet jo egentlig at det er han som kommer til å bli mest skadelidende. Han er i et forhold uten gnist.

Synes dere at samboeren hans fortjener å vite om meg? Burde jeg fortelle henne det? Jeg vet at hun ikke vet noe om meg, og at han hadde oss begge samtidig.

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Han er ikke skadelidende i et forhold uten gnist, han er der han vil være. Og når du ikke kjenner ekssamboeren hans, vet du ikke om samlivet har vært uten gnist heller. Kan hende var det hun som sparket ham ut, og til slutt gikk med på å ta ham tilbake.

Du har ikke vært så viktig for ham at han har brydd seg med å opptre realt overfor deg. Ikke hun heller. X er en dust.

Å fortelle damen hans om forholdet, har vel ikke noe annet motiv enn å håpe at hun hiver ham ut og i dine armer? Du vil jo fortsatt ha ham etter alt han har gjort.

Skrevet

Han har tatt sitt valg, la ham gå. Du vet ingenting om hans forhold til eksen, som tentacle skriver så kan det liksågodt være eksen som kastet han ut i første omgang og som nå har tatt han inn i varmen igjen. Det har iallfall ingen hensikt å informere samboeren hans om deg, hva tror du at du oppnår med det?

Skrevet

Hev hodet og kom deg videre. Evig eies kun det tapte - han er sikkert mer attraktiv for deg nå fordi han forlot deg. Å snakke med kona hans er ren hevn, og hva tjener du på det i lengden. Jeg synes at du skal skrive opp dette i din egen tabbebok, og beholde selvrespekten istedenfor å tenke HEVN. Du har lært noe av dette og det kommer flere menn.

Skrevet (endret)
Synes dere at samboeren hans fortjener å vite om meg? Burde jeg fortelle henne det? Jeg vet at hun ikke vet noe om meg, og at han hadde oss begge samtidig.

Nei. D'oh. Sånt tull hører hjemme i tenårene. Hun fortjener at du finner på noe anna å tenke på.

Det var vel barn i bildet her, at din stolthet sier at du går foran dem sier meg nok.

Bare å innse at du antagelig har blitt played, bevisst eller ikke.

Endret av caso
Skrevet

Enig med Caso her..!

Du må innfinne deg med å ha blitt "valgt bort" og gå videre.

Skrevet
Enig med Caso her..!

Du må innfinne deg med å ha blitt "valgt bort" og gå videre.

Husk at du er din egen lykkes smed! Ta grep på livet ditt!

Gjest Gjest_Bølla_*
Skrevet
Nei. D'oh. Sånt tull hører hjemme i tenårene. Hun fortjener at du finner på noe anna å tenke på.

Det var vel barn i bildet her, at din stolthet sier at du går foran dem sier meg nok.

Bare å innse at du antagelig har blitt played, bevisst eller ikke.

Jepp, men samtidig: Hun har rett til å få vite. Kanskje ikke av deg, men han. Men iallefall, hun bør vite at det har vært noen andre. Det ville jeg visst. Kjipt å få høre senere. Nå er de tross alt i en gjenoppbygginsfase, lettere å takle da. Senere vil det føles som et svik eller en løgn at han ikke fortalte...

Skrevet

Det må jo være opp til denne mannen å fortelle om den andre kvinnen til samboeren sin. Det har jo i bunn og grunn ikke ts noe med. Og jeg tror iallfall ikke ts oppnår noe ved selv å henvende seg til denne samboeren.

Skrevet

Men hva er det egentlig du har tenkt å si til henne? "Du, jeg var sammen med YY da dere var separerte, altså, men han dumpet meg for å gå tilbake til deg". Ja, for du har vel ikke tenkt å lyve, har du vel..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...