Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ta noen fag på voksenopplæringen videregående. Noen som vet om det går ann å kjøpte brukte skolebøker på nettet??

Videoannonse
Annonse
Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

Kommer an på hvilke lærebøker de skal bruke. Hvis VO også følger Kunnskapsløftet så var det nye bøker i fjor, skolene kjøpte tilbake bøkene fra elevene, og alle elever får nå låne bøker av skolen. Hvis det derimot er snakk om å bruke eldre bøker (f.eks. de som VKII bruker nå), så finnes det helt sikkert tusenvis av elever rundt omkring som er lei seg fordi de nok en gang er offer for en reform og denne gangen ikke får solgt noen av bøkene sine.

Skrevet

Hvilke bøker gjelder det?? Har en del første- og andreklassebøker jeg kan selge for en billig penge, blir ikke kvitt dem ellers =P

Skrevet
Hvilke bøker gjelder det?? Har en del første- og andreklassebøker jeg kan selge for en billig penge, blir ikke kvitt dem ellers =P

2 biologi er jeg ute etter. Forfatter Løvlie/sirevåg

Skrevet
Kommer an på hvilke lærebøker de skal bruke. Hvis VO også følger Kunnskapsløftet så var det nye bøker i fjor, skolene kjøpte tilbake bøkene fra elevene, og alle elever får nå låne bøker av skolen. Hvis det derimot er snakk om å bruke eldre bøker (f.eks. de som VKII bruker nå), så finnes det helt sikkert tusenvis av elever rundt omkring som er lei seg fordi de nok en gang er offer for en reform og denne gangen ikke får solgt noen av bøkene sine.

Dette er ikke riktig!

Det ble gjort forskjellig fra fylke til fylke. Det er i første omgang andre klasse som får låne bøker i år, og det er ikke alle skolene som kjøpte bøker brukt heller. Noen skoler/fylker har i stedet gitt "boksjekk" hos bokhandel til elevene, så der er det masser av tredjeklassinger som ikke fikk solgt bøkene som de hadde i fjor.

Gjest Dallandra Darcy
Skrevet

OK, da beklager jeg. Tenkte ikke over i farta at det selvfølgelig varierer fra fylke til fylke. I mitt fylke er det slik som jeg beskrev over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...