Gå til innhold

problemer med skeidar


Adonia

Anbefalte innlegg

jeg håper noen gidder å sette seg inn i mitt (litt lange :sjenert: )problem, jeg begynner å bli temmelig lei av dette:

jeg har egentlig hatt problemer med skeidar helt siden jeg bestilte et bord derfra i november. for det første ble leveringstiden fordoblet uten at vi fikk beskjed, så vi ble sittende uten bord i jula :tristbla: etter mye styr fikk vi låne et bord til vårt var klar for levering. vi fikk også 10% avslag pga forsinkelsen så det var jo greit.

men når vi endelig fikk bordet var det et ganske stort hakk på det ene hjørnet. jeg ringte og reklamerte med en gang, og etter en stund kom det en person hjem hit for å se på skadene. vi ble enige om at :

1. jeg skulle få 500 kroner i kompansasjon

2. han skulle komme tilbake for å fikse på skaden slik at det ble minst mulig synlig

men etter det har jeg hverken sett eller hørt noe mer.. :frustrert: jeg har heller ikke blitt satt over penger. jeg har prøvd å ringe flere ganger for å høre hva som tar sånn tid, men hver gang får jeg beskjed om at de skal overbringe beskjed til reklamasjonsansvarlig og at jeg skal bli oppringt.. jeg har aldri blitt ringt opp igjen, så jeg begynner å bli veldig lei.

så jeg ringte igjen idag. og endelig fikk jeg prate med en som hadde litt oversikt. hun fortalte meg at personen som hadde vært hjemme her hadde fått sparken fordi han ikke gjorde jobben sin, og at jeg heller aldri hadde blitt lagt inn i systemet av han så de hadde ingen papirer på meg..

så jeg fikk nummeret til den nye ansvarlige, så forhåpentligvis går dette i orden i morgen..

men er det noen som har litt mer oversikt over lover og regler enn meg, som kan fortelle meg hva jeg har rett på nå?

føler jeg har blitt såpass dårlig behandlet hele veien, og at dette har tatt så lang tid at jeg har rett på mer kompensasjon enn 500 kroner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig ikke at 500kr er så ille i kompensasjon hvis bordet kostet 3000kr.. Du kunne jo ha valgt å heve kjøpet i stedet.

Har ikke akkurat god erfaring med skeidar. Har vært gjennom noe av det samme som deg, og der fikk vi ikke kompensasjon i heletatt. De fikset nye bein til bordet (det var beina det var feil på). Ventetiden var ekstremt mye lenger enn vi var forespeilet, og det var umulig å få noe nyttig informasjon ut av dem om når den skulle komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke at 500kr er så ille i kompensasjon hvis bordet kostet 3000kr.. Du kunne jo ha valgt å heve kjøpet i stedet.

Har ikke akkurat god erfaring med skeidar. Har vært gjennom noe av det samme som deg, og der fikk vi ikke kompensasjon i heletatt. De fikset nye bein til bordet (det var beina det var feil på). Ventetiden var ekstremt mye lenger enn vi var forespeilet, og det var umulig å få noe nyttig informasjon ut av dem om når den skulle komme.

nei 500 er ikke så ille, jeg synes jo det var greit når vi avtalte det sist. men det er jo nå et halvt år siden, og enda har ingenting skjedd. så jeg synes jo at de kunne gi meg noe "ekstra" for dårlig kundeservice og utrolig lang ventetid.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er drittlei av hele Skeidar, vi var det vi også. Men det er vel ikke så mye mer de kan gi deg enn god service heretter. Hvis de gir deg mer vil jo bordet etter hvert nesten bli gratis ;)

Vi troppet opp på Skeidar et par ganger. Det er litt mer slagkraftig enn en telefon hvor de sitter trygt i andre enden. Du kan f.eks forsøke å møte opp og kreve at de ordner ting der og da. Men det er ikke sikkert det hjelper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du er drittlei av hele Skeidar, vi var det vi også. Men det er vel ikke så mye mer de kan gi deg enn god service heretter. Hvis de gir deg mer vil jo bordet etter hvert nesten bli gratis ;)

Vi troppet opp på Skeidar et par ganger. Det er litt mer slagkraftig enn en telefon hvor de sitter trygt i andre enden. Du kan f.eks forsøke å møte opp og kreve at de ordner ting der og da. Men det er ikke sikkert det hjelper..

ja kommer ALDRI til å handle ennet en småting derfra igjen. har mye bedre erfaring fra andre møbelkjeder..

blir spennende å høre hva de har å tilby når jeg ringer i morgen. jeg skal i hvertfall ha det jeg ble lovt for et halvt år siden! gir meg ikke på dette, selv om det ikke er såå mye penger det er snakk om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk bare gode erfaringer med Skeidar, og har kjøpt sofa der to ganger (i to ulike varehus). Det eneste litt rare var at de nektet å godta sertifikatet mitt som legitimasjon da jeg skulle betale med kredittkort fordi jeg ikke hadde den "nye" typen...

Men de ordnet levering etter arbeidstid, og overholdt det. I motsetning til Bolia som selv om vi avtalte levering etter halv 5 dukker opp kl. halv to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skeidar er noe dritt-rett og slett!!

opplevde å vente et halvt år på en go'stol, uten at noen sa ifra om lengre ventetid--vi måtte stadig ringe slelv og høre hvor den ble av...

fikk ingenting som unnskyldning vi da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kommer ALDRI til å handle ennet en småting derfra igjen. har mye bedre erfaring fra andre møbelkjeder..

blir spennende å høre hva de har å tilby når jeg ringer i morgen. jeg skal i hvertfall ha det jeg ble lovt for et halvt år siden! gir meg ikke på dette, selv om det ikke er såå mye penger det er snakk om ;)

Dra dit, og be om å få snakke med varehussjefen. Han vil som regel gi deg en god deal, så du blir fornøyd enn å ha sure kunder som sprer drit ;) men ikke vær forbanna før du kommer inn døren, vansklig for å bli tatt på alvor da. Snakk rolig og kontrulert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok bedt om helt nytt bord jeg da... Siden de uansett ikke har papirer på hva som ble avtalt mellom deg og den forrige reparatøren.

Evt. kan du jo følge rådet over her, og snakke med varehussjefen.

Vi har også en dårlig erfaring med skeidar.

Bestillte et bord og seks stoler med levering like før jul. (Vi spurte mye om det med levering, for vi bestillte noe som ikke var standard, og MÅTTE får det levert i et gitt tidsrom. Sa klart ifra at vi heller avbestillte enn å få levert for sent.)

Så fikk vi plutselig et brev om at litt av leveringa (Bordklaffene) ble forsinket. Men da vi etter hvert ringte og etterlyste, viste det seg at de forsinket hele leveringa, fordi vi bare hadde bestillt en levering.

Ble enige om å hente disse selv når de kom, men å få resten i tide.

Når det kommer viser det seg at det er feil trekk på noen av stolene, men at puter med rett trekk fulgte med. Og bordet hadde et tydelig feilprodusert bein, som ikke kunne monteres.

Men vi fikk ganske god behandling da vi klaget. De sendte reparatør som fikset stolene, og vi fikk et nytt bein til bordet etter et par uker. (Valgte å hente det selv, fordi det tok kortere tid.)

Må alikevel si at jeg synes kvalitetskontrollen på hva de sender ut er litt VEL dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har akkurat samme problem. For halvannet år siden fikk vi levert en sofa som vi klaget på med en gang (en uke etter levering).. De har vært hos oss et par ganger etter det (for de rotet bort papirene). Vi har ikke hørt noe mer. Det er ET og ET HALVT ÅR SIDEN?! (siden første klage altså).

Jeg handler aldri mer møbler på Skeidar - for de har absoultt ingen kundefokus.

Skikkelig dårlig butikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes faktisk du skal ta utskrift av denne tråden og stille opp på Skeidar. Du må gjerne være forbannet, men bør opptre iskaldt høflig. Si fra om at du forventer intet mindre enn enten heving av kjøpet (de kan komme og hente når som helst), et kraftig avslag i prisen eller at de kommer og fikser innen en tidsfrist du har satt. Du bør også ganske bestemt si fra at du nå er lei av dette og det som ser ut som det er vanlig elendig kundeservice og at dersom de ikke retter dette opp innen gitte tidsfrister så vil du ta saken videre.

Rolig, saklig og bestemt. Henvis gjerne til forbrukerkjøpsloven (det holder at du nevner loven).

Rette instans videre er selvsagt Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk bare gode erfaringer med Skeidar, og har kjøpt sofa der to ganger (i to ulike varehus). Det eneste litt rare var at de nektet å godta sertifikatet mitt som legitimasjon da jeg skulle betale med kredittkort fordi jeg ikke hadde den "nye" typen...

Men de ordnet levering etter arbeidstid, og overholdt det. I motsetning til Bolia som selv om vi avtalte levering etter halv 5 dukker opp kl. halv to...

En digresjon; legitimasjon skal ikke være ledre enn 10 år og passene har den lengste gyldighetsdatoen. Videre ble maskinen som trykket de gamle førerkortene stjålet, så det finnes noen falske førerkort i omløp. Videre er legitimasjon som ikke er utløpt på dato å regne som ugyldig når bilde og/eller underskrift er markant forandret.

Det er av sikkerhetshensyn til alle kunder med kredittkort at det kreves godkjent gyldig legitimasjon, og det mener jeg vi skal glade for.

Når det gjelder Skeidar har jeg ingen erfaring med dem, og tror ikke jeg kommer til å få det med det første etter å ha lest denne tråden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for svar alle sammen

idag ble jeg oppringt! :-D endelig!

jeg skulle få en helt nytt bord. i løpet av en halvt år så blir det jo litt slitasje på bordet, så det synes jeg egentlig er veldig ok.

så nå har de bestilt nytt bord til meg, og i løpet av 2-3 uker skal jeg være ferdig med denne saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...