razmatazz Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Jeg lurer litt... Er folk som selv er / har vært utro mer sjalu enn andre? Jeg kjenner et par stykker som er på grensen til sykelig sjalu i forhold til samboer / kjæreste (så vidt meg bekjent har de ingen grunn til dette), men som selv er ganske oppmerksomhetssyke og som har vært utro mot diverse partnere. Er det noen sammenheng?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Ja det har vist seg å være en sammenheng, men jeg har desverre ikke en referanse for hånden.
FrizzleSizzle Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 På seg selv kjenner man andre, kanskje?
Gjest Thelma :-) Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Det å være sjalu er faktisk helt naturlig .. ikke sykelig sjalu - men vanlig sjalu er de fleste mennesker som elsker en person.
Aquila Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Hei... Jeg har bestandig vært ganske sjalu av meg... og jeg har vært utro mot flere av mine partnere... Så personlig tror jeg det er en sammenheng. Min ex var ALDRI utro mot meg, men jeg var ganske ofte mistenksom og sjalu... Hvorfor? Jo, fordi jeg vet hvor lett det er å bli betatt av andre, drive Mail/SMS flørting og kanskje i siste instans gjøre ting man angrer på. (Særlig når det er alkohol inni bildet)... - Men uten å stole på hverandre så slites forholdet sakte, men sikkert i stykker... det fikk jeg erfare nå...
razmatazz Skrevet 6. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2007 Det å være sjalu er faktisk helt naturlig .. ikke sykelig sjalu - men vanlig sjalu er de fleste mennesker som elsker en person. Jeg er helt enig med deg, litt sjalusi er bare normalt og ofte ganske sunt synes jeg. Men det jeg snakker om her er sykelig sjalusi uten rot i virkeligheten. Eks: min venninne har vært utro mot flere av sine partnere. Hvis hun er i et forhold og vi f.eks. tar en tur på byen alle sammen går det som regel maks 2 timer før hun hylgriner og anklager kjæresten for diverse eskapader som f.eks. å ha sett for lenge på en jente i baren. Og jeg vet at det ikke var tilfelle: jeg stod i baren sammen med ham og han gjorde ingenting tvilsomt. Denne jenta er typen som flørter mye selv (ofte godt utover det som er "akseptert") og har som sagt vært utro tidligere.
razmatazz Skrevet 6. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2007 På seg selv kjenner man andre, kanskje? Jepp, virker som det er noe i det der...
razmatazz Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 Hei... Jeg har bestandig vært ganske sjalu av meg... og jeg har vært utro mot flere av mine partnere... Så personlig tror jeg det er en sammenheng. Min ex var ALDRI utro mot meg, men jeg var ganske ofte mistenksom og sjalu... Hvorfor? Jo, fordi jeg vet hvor lett det er å bli betatt av andre, drive Mail/SMS flørting og kanskje i siste instans gjøre ting man angrer på. (Særlig når det er alkohol inni bildet)... - Men uten å stole på hverandre så slites forholdet sakte, men sikkert i stykker... det fikk jeg erfare nå... Så trist Tillit i et forhold er utrolig viktig.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Det er virkelig noe i dette. Min eks (heldigvis er han det nå) var sykelig sjalu og mistenksom. Hvis jeg var 30 minutter forsinket hjem etter å ha vært hos frisøren så var det kryssforhør om hvor jeg "egentlig" hadde vært... Hvis jeg bare nevnte navnet til en av gutta på jobben (sånn type: i lunchen i dag så satt Tine, Line, Rune, Lise og jeg og snakket om....) så ble jeg beskyldt for å like min mannlige kollega "litt mer enn kollega kanskje"... Og neste gang han ringte meg på jobb - og jeg tilfeldigvis ikke satt på plassen min (på do kanskje?) fikk jeg etterpå høre at jeg var nok for opptatt med Rune til å kunne svare på telefonen.... Gikk jeg ut med venninner og noen av dem var single, ja da vanket det mye mistenksomhet, for venninnene som var single var sikkert på byen for å sjekket opp menn og da ville nok jeg det også. Og selv om jeg i utgangspunktet ikke ville det så fikk jeg nok lysst når jeg var sammen med disse venninnene... Hvis gutten i kassa på Rimi sa hei til meg og smilte (fordi jeg handlet fast der ikke sant og man etterhvert sier hei) så kan du stole på at han jeg var sammen med hadde en eller flere spydige kommentarer til meg etter at vi hadde gått ut av butikken... Hvis jeg glemte å si ifra om at jeg hadde møtt på (på t-banen f.eks.) en mannlig venn av kjæresten min -og han etterpå fikk vite det av denne vennen - da ble jeg beskyldt for å bevisst holde det hemmelig fordi jeg nok var interessert i vedkommende.... osv...osv.... Det ble slutt på forholdet fordi jeg fikk vite at han var utro mot meg. Og så fikk jeg vite at det hadde han vært med mange jenter igjennom hele forholdet vårt. Så ja - på seg selv tror man at man kjenner andre!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Ja, jeg tror det er en sammenheng. Jeg er kjempesjalu og drar det nok litt langt til tider selv...slv om jeg ikke har hatt samleie med noe andre når jeg var i et forhold. Nå har jeg møtt en ny fyr og har bestemt meg for å tone meg selv ned litt for å unngå slike situasjoner igjen.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Jeg er kun sjalu i begynnelsen av et forhold når jeg er usikker på den andre part. Jeg haaaaater sjalusi. Litt, mye, eller sykelig, begrunnet eller ikke begrunnet. Jeg tror også det har noe for seg at dersom man har noen svin på skogen har man lettere for å være sjalu på partneren fordi man tenker at de er likedan.
mamut75 Skrevet 6. september 2007 #13 Skrevet 6. september 2007 TRor nok også at det kan være noe i dette , men ikke alltid selvsagt . Tror det funker noe slikt som at den forståelsen en har av seg selv , er det perspektivet man har å se andre i .
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. september 2007 #14 Skrevet 6. september 2007 Jeg er kun sjalu i begynnelsen av et forhold når jeg er usikker på den andre part. Jeg haaaaater sjalusi. Litt, mye, eller sykelig, begrunnet eller ikke begrunnet. Jeg tror også det har noe for seg at dersom man har noen svin på skogen har man lettere for å være sjalu på partneren fordi man tenker at de er likedan. Til meg er det omvendt. Mer sjalu når jeg har vært litt lenge i ett forhold. Hvorfor vet jeg ikke, men er kun små stikk og ikke noe stort. I begynnelsen er jeg som regel aldri noe sjalu i det hele tatt!
Lille Løve Skrevet 6. september 2007 #15 Skrevet 6. september 2007 Var aldri sjalu før. Men ble så til de grader brent da min eks, som jeg hadde full tillit til, bedro meg noe voldsomt. Så nå er jeg over middels skeptisk til at den jeg dater overhode har kontakt med andre jenter på sms osv. Merker jeg har vanskeligere for å knytte meg til andre fordi jeg regner med de snart går bak ryggen min. Litt trist... Men jeg kommer nok over det også Men etter at jeg avslørte min eks forsto jeg hvorfor han hele tiden skulle vite alt jeg foretok meg, og med hvem...
Leeloo Skrevet 7. september 2007 #16 Skrevet 7. september 2007 Jeg har faktisk endt opp med det motsatte, jeg er ikke særlig sjalu av meg, selv om jeg tidligere har vært notorisk utro (er ikke særlig stolt av det faktum nei). Jeg vet at hvis man vil være utro klarer man det, og det er "lettere" hvis partneren er sjalu fordi man da hele tiden blir beskyldt for noe man ikke har gjort, til slutt kan man like gjerne gjøre det gale man blir beskylt for. Nå hører det med at min dårlige vane med å være utro bunner mer i at jeg ikke klarer å gjøre det slutt (kan ta meg måneder etter at jeg egentlig har bestemt meg), og jeg ender opp med å være utro fordi jeg selv er helt ferdig med forholdet, jeg har bare ikke klart å si i fra enda. Det blir jo et litt annet type problem hvis man hele tiden er utro i et forhold man ønsker å være i, da er det jo i selve utroskapen problemet ligger, og da tror jeg nok det er lettere å bli sjalu på partneren ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå