Gjest bella24 Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Tips om hvordan spare mest mulig på å gifte seg? Jeg har tenke å leie kjole. Lage buketten selv fotograf, broren til samboeren min... Flere lure triks?
LilleSolstråle Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 -Istedet for å bruke penger på hotell-rom på bryllupsnatta,så går det an å spørre ei god venninne om ho eller flere kanskje kan ordne hjemme hos dere (soverommet først of fremst:)). Så kan dere handle inn og lage en god frokost sammen morgenen etter. (vet andre har gjort dette og syns det har vært kjempe koselig). -Istedet for å leie bil,hør om det er noen venner/slekt dere kan låne bil av og som kan være sjåfør. -Lag blomsterdekorasjonen og pynt på bordene selv. -Lag invitasjoner,bordkort,kirkeprogram og takkekort selv. Der blir summen hva man gjør det til,stortsett. -La ei venninne (som er flink) ordne sminken,eller gjør det selv. Vil bare si at det er lurt å kunne spare inn litt der man kan,men dette er en av de dagene dere skal ha lov til å unne dere litt også finn ut hva dere bryr dere mest om (det være seg blomster,lokalet eller mat osv),så går de som regel å kunne ned på det meste. Dere må nok gjøre en del selv,men det er jo egentlig bare moro :D
LilleSolstråle Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 ble noen skrive-feil der så jeg,men du skjønner kanskje hva jeg har ment
pinkybride Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Smarte tips synne marie! vi kommer hvertfall til å gjøre en del av det du nevner der. Man må bruke de kontaktene man har. sjelden noen sier nei.
~Minni~ Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 I denne tråden finner du flere gode tips
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2007 #6 Skrevet 27. oktober 2007 Sats på et lokale som baserer sine inntekter på alkoholsalg og dropp gratis bar. Lokalet vårt er billigere enn et grendahus og de stiller med folk. Er ingen som har gratis bar lengre var det vi ble fortalt når vi ringte rundt til de 7 lokalene vi opprinnelig vurderte.
Gjest Elize Skrevet 27. oktober 2007 #7 Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Sats på et lokale som baserer sine inntekter på alkoholsalg og dropp gratis bar. Lokalet vårt er billigere enn et grendahus og de stiller med folk. Er ingen som har gratis bar lengre var det vi ble fortalt når vi ringte rundt til de 7 lokalene vi opprinnelig vurderte. Det med gratis bar kommer nok litt ann på hvor man kommer i fra. Der jeg kommer fra er det veldig vanlig. Vi har tenkt å ha fri bar. Hvor mye betalte du for lokalet? Endret 27. oktober 2007 av Elize
Gjest *marie* Skrevet 27. oktober 2007 #8 Skrevet 27. oktober 2007 Det vi har spart litt penger på er å handle inn alkohol underveis, vi er så heldig at kjæresen reiser en del med fly, så da har han tatt med kvoten hver gang.Er jo som regel noen gode tilbud på taxfree rundt omkring. Er kanskje ikke alle som reiser så ofte,men an kan jo be venner og familie gjøre det samme,dersom de ikke trenger kvoten selv. Når det gjelder fri bar er jeg enig med Elize her,veldig vanlig med fri bar her jeg kommer fra oså.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2007 #9 Skrevet 28. oktober 2007 Det med gratis bar kommer nok litt ann på hvor man kommer i fra. Der jeg kommer fra er det veldig vanlig. Vi har tenkt å ha fri bar. Hvor mye betalte du for lokalet? Vi betaler 4 000 kr, inkludert vask og personale hele kvelden
jannamor Skrevet 28. oktober 2007 #10 Skrevet 28. oktober 2007 Tips om hvordan spare mest mulig på å gifte seg? Jeg har tenke å leie kjole. Lage buketten selv fotograf, broren til samboeren min... Flere lure triks? Det enkleste og spare inn på er mat og alkohol. der man kan spare de største pengene.. si i fra hvis du vil ha tips om hvordan
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #11 Skrevet 3. november 2007 Tips om hvordan spare mest mulig på å gifte seg? Jeg har tenke å leie kjole. Lage buketten selv fotograf, broren til samboeren min... Flere lure triks? Husk at å leie som regel koster det samme som å kjøpe en brukt kjole, og en brukt kan du jo selge viderer. Er nok mest å spare på mat og alkohol, men man kan få til bra dealer på lokaler dersom man gifter seg på en søndag eller ukedag. Sparer også mye penger på en søndag/ukedag, de fleste drikker mye mindre dersom de skal på jobben dagen etter på
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #12 Skrevet 3. november 2007 Flere lure triks? Gå over gjestelisten et par ganger ekstra og tenk nøye over om dere virkelig vil ha alle der. Vår gjesteliste ble kuttet med nesten 20 gjester etter et par ekstraomganger.
Yinyang Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Dette temaet er alltid aktuelt. Dytter tråden opp!
Gjest Blondie65 Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Ser at pris i forhold til ukedag er nevnt. Dersom du ikke er sånn som bare MÅ være sommerbrud kan de fleste hoteller/restauaranter tilby bedre priser i januar og september/oktober fordi det er utenfor høysesong. Jeg vil tippe at de samme dealene forflytter seg til fotograf, blomsterdekoratør, leiebil, hotellovernatting, etc.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Et alternativ til fri bar er at man deler ut et visst antall bonger. Dermed kan man få seg en drink i baren etter middag f.eks. mens man senere må betale selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå