Gå til innhold

Hvilken sekt er det som ofte bryter kontakt med fam?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi Jehovas vitner praktiserer voksendåp.

Dette sitatet er hentet fra Vakttårnet 1 juli 06:

"Det er mange Jehovas vitner rundt om i verden som føler at deres beslutning om å bli døpt mens de var unge, har vært til stor hjelp for dem. Et eksempel er en 23 år gammel bror i Vest-Europa som ble døpt som 13-åring. Det at han ble døpt, motiverte ham til å passe på at han ikke ble revet med av «de lyster som hører ungdommen til,» forteller han."

Det er ikke alle som er enige med oss i at en 13-åring er voksen, men det er nå slik vi ser det.

For å kunne bli utstøtt må man være døpt.

En utstøtt mindreårig som bor hjemme blir normalt ikke kastet ut, men hvis han ikke bor hjemme er veiledningen at foreldrene og søsken skal begrense kontakten, det er likevel ok å ha kontakt i forbindelse med arveoppgjør e.l.

Synd som fører til utstøtelse er ikke bare sex og røyk, men også mangel på tro er en synd hos oss. Vi må tro på alt som blir skrevet i Vakttårnet og andre bibelske publikasjoner, ellers tror vi jo ikke på læren. Logisk, ikke sant?

Det blir utstøtt ganske mange hvert år, jeg husker ikke nøyaktig tallet, men tro det ligger på rundt 35 000 hvert år.

Det er nok et bevis på at Satan er "denne verdens hersker", han tilbyr oss goder i sin verden, som noen lar deg friste av.

Dessuten går det ofte ikke så bra med dem som forlater oss, nok et bevis på at det ikke er særlig lurt å forlate Jehova, vi er avhengig av hans beskyttelse.

Jeg er Jehovas vitne, jeg forstår at det jeg har trodd ikke er i samsvar med Jesu kjærlighet, men kommer meg ikke ut.

Min historie og mange andres kan du lese om på dette forumet:

http://xjw-help-norway.phpbb.net/

Hei, hjernevaskede menneske.

Forstår du ikke selv at grunnen til at de som blir kastet ut i blant kan komme galt av sted er fordi de blir nedbrutt av å bli behandlet så hensynsløst? Mennesker er flokkdyr, så eksludering kan oppleves som en svært brutal psykisk for for straff.

Det er ikke fantasiguden deres som gir disse stakkarene problemer, det er dere i menigheten/sekten (eller hva dere kaller det), og utfrysningen dere driver med.

En skrikende mangel på selv den mest elementære psykologi- og sosiologikunnskap er nesten bestandig en fellesnevner hos hjernevaskede, religiøse mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gammel nok

Forstår du ikke selv at grunnen til at de som blir kastet ut i blant kan komme galt av sted er fordi de blir nedbrutt av å bli behandlet så hensynsløst? Mennesker er flokkdyr, så eksludering kan oppleves som en svært brutal psykisk for for straff.

Det er ikke fantasiguden deres som gir disse stakkarene problemer, det er dere i menigheten/sekten (eller hva dere kaller det), og utfrysningen dere driver med.

En skrikende mangel på selv den mest elementære psykologi- og sosiologikunnskap er nesten bestandig en fellesnevner hos hjernevaskede, religiøse mennesker...

Hvis du oppriktig mener at å tro på Gud er synonymt med å være hjernevasket så stiller du vel egentlig faretruende nært i samme kategori? Hvilke beviser er du i besittelse av som stadfester at du har rett? Kan du utelukke at det finnes en skaper?

Gjensidig respekt er dessuten en fin, fin ting som visstnok er vrien å praktisere...

Jeg har levd 35 år av mitt liv som ateist - og 3 som troende (henholdsvis de tre siste ;) Ingen har hjernevasket meg, jeg simpelthen kom til et punkt hvor jeg ikke lenger aksepterte at vi krabbet ut av havet for milliarder av år siden og fikk armer, bein, hjerne og evnen til å gjøre det vi gjør akkurat nå kun for å eksistere i et lite århundre hvorav vi bruker mesteparten av tiden til å kjøpe ting vi ikke trenger, for penger vi ikke har, for å imponere mennesker vi ikke liker...

Lik det eller ikke, men du kan ikke bevise utviklingslæren mer enn jeg kan bevise skapelsen...

Tro derimot...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lik det eller ikke, men du kan ikke bevise utviklingslæren mer enn jeg kan bevise skapelsen...

La meg gjette. Fordi det kan hende at fossiler bare ble plassert på jorda av Satan for å lure oss....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Simba_*

Du uttaler deg sterkt, noe du kanskje har grunn til, eller??

Hvis du forteller litt mer om din bakgrunn, forstår jeg deg kanskje litt bedre...

Jeg har vært svært troende i mange år, men tror ikke på noe i dag.

Ta en titt på forumet jeg henviste til, så forstår du kanskje litt bedre.

At utfrysningen skaper problemer, kan du få empiri for på dette forumet, dessuten hvorfor begrepet "hjernevask" er feil, "tankekontroll" er mer korrekt.

"Fantasigud" er nedsettende, selv om det skulle vise seg å være rett.

"Skrikende mangel" er et uttrykk som også er svært ekskluderende.

"Nesten bestandig", tja, vet du, eller tror du?

Selv om jeg tror du kanskje har rett, blir måten du legger det fram på negativ.

Å fordømme er alltid lettere enn å forstå.

:-)d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gammel nok
La meg gjette. Fordi det kan hende at fossiler bare ble plassert på jorda av Satan for å lure oss....?

Er du virkelig så uvitende at du tror at en kristen avviser det faktum at det levde dyr på planeten før menneskene? Hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...