Gå til innhold

Feilsendt sms..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_SMS_*
Skrevet

Hei! Først de tørre fakta: vi er i begynnelsen av 30 årene, og var sammen i vel to år. Vi bodde sammen. Han gjorde det slutt pga han ikke følte han hadde de rette følelsene for meg. Vi ønsket begge å være venner, da vi har mye felles. Han har vært den store pådriveren for vennskapet. Jeg er over ham, og har ikke noe ønske om å få ham tilbake, og da er det greit å være venner.

Vi har pratet mye om hvordan vi skulle få vennskapet til å fungere, og vi har sett at den største trusselen er så klart når det kommer en ny kjæreste inn i bildet. Vi har vært enige om å være ærlige, fortelle den andre når noe sånt evt skulle skje, og vi har kommet frem til at når en av oss treffer en som man blir fysisk med, så er det på tide å fortelle. Denne samtalen hadde vi senest søndag, da jeg kom fra sydenferie, og han spurte om jeg hadde møtt noen osv. Jeg sa som sant var at jeg ikke haddde møtt noen der, og spurte ham om han hadde møtt noen. Nei, det hadde han ikke.

Tirsdag denne uken får jeg en melding fra ham, som helt klart ikke skulle til meg. Innholdet i meldingen innebar blandt annet at han skulle på overnattingsbesøk, og var avsluttet med klem og klin. Jeg konfronterte ham med dette, og han blånektet :|påsto han ikke skjønte hva meldingen var for noe, hvordan den var kommet fram ham, visste ingenting..til slutt innrømmet han at han hadde møtt en som han likte, men ville ikke innrømme hvem denne meldingen var til.... jeg spurte ham om han ikke visste hvem han skulle overnatte hos, og han sto på sitt. Jeg ble mildt sagt oppgitt; sannheten setter jeg høyt, og det vet han. At han har møtt en annen er helt greit, men at han skal blånekte og lyve for meg på den måten gjør at jeg mister mye respekt for ham.

Så tilfeldigvis prater jeg med en felles venn av oss, og da viser det seg at min eks hadde sagt at han hadde tabbet seg ut; og sendt en melding til denne nye flammen og sendt feil til meg. Men han blånekter fremdeles, og sier han ikke vet noe... blir helt matt, er så oppgitt - hvorfor han velger å lyve så opplagt og han har helt klart blitt tatt på fersken? Jeg sa faktisk at hvis han ikke ville fortelle sannheten, så var han heller ikke villig til å opprettholde vennskapet vårt - og at han ikke skulle ta kontakt før han var klar til å fortelle sannheten.

Trenger litt synspunkter her - hvorfor lyge når han har blitt så til de grader fersket? overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer! Hvis dere virkelig bare er venner, har vel ikke kjærlighetslivet hans eller innholdet i SMS'er han sender noe å si for deg? Hadde jeg mottatt en slik åpenbart feilsendt SMS fra noen av mine ekser, som jeg faktisk kun er venner med, hadde jeg bare stille og rolig slettet den og neppe nevnt det for noen i det hele tatt enn si tenkt over det i det hele tatt.

Skrevet

Normalt sett ville jeg også reagert med å bare slette den og la det gå i glemmeboken. Men i dette tilfellet hadde vi pratet om en slik setting bare et par dager før, og han hadde vel all mulighet til å fortelle meg det da? Det skal sies at jeg har fersket ham i løgn utallige ganger mens vi var sammen, så er vel litt brent der...

Skrevet

Kan hende han er redd vennskapet blir vanskelig å bevare når hans nye flamme er fremme i dagen.

Noen vil ha i pose og sekk vet du...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Dumt av ham å nekte, men det betyr vel først og fremst at du bør innstille deg på at han i praksis har gått tilbake på deres enighet om å informere den andre først. Du står jo ikke først i informasjonslinjen lenger.

Skrevet

Er du ikke over han da..?

Kan ikke skjønne hvorfor det er så viktig at du får vite det.

Skrevet

På meg virker det som at problemet ikek ligger i det at han har møtt noen, men det at han bryter den avtalen dere hadde?

Skrevet (endret)

Det er viktig å vite det fordi hun vil ha et vennskap på ærlige premisser. Han kunne da bare fortalt det, og alt hadde vært fint og flott. I stedet lyver han. Hvorfor? Det hadde jeg lurt på.

Endret av Pax
Gjest Gjest_SMS_*
Skrevet

Ja, problemet er som sagt ikke at han møtt noen, men at han bryter avtalen som i størstedelen var hans forslag og han har vært mest opptatt av at vi skulle overholde. Og at jeg ikke skjønner hvorfor han blånekter?

Skrevet

synes også du overreagerer, som venn har man egentlig ingen plikt til å informere noen om noe, og heller ikke hver gang man treffer noen man liker og vil bli bedre kjent med.

at det er greit å si ifra når han får seg kjærste er jo en ting, dere om det, men det at han har truffet ei, at han overnatter etc, betyr jo faktisk ikke at de er kjærster.

skal dere fortelle hverandre HVER gang dere møter noen dere liker? når er grensen, skal dere fortelle om dere liker en dere bare møter til kaffe? når dere har klint med en? sex? eller når det faktisk er en kjærste, altså mye lenger?

og når du vet at han lyver, hvorfor sette opp regler for noe som kun skal være vennskap fordi dere fremdeles har mye felles?

skjønner ikke at det er en big deal, verken at han ikke forteller eller at dere skal måtte fortelle hverandre alt også når dere ikke er sammen og ikke har noen sånne følelser eller forpliktelser ovenfor hverandre.

Skrevet
Og at jeg ikke skjønner hvorfor han blånekter?

Fordi han fremdeles er interessert i deg på et eller annet plan utenom det vennskapelige, ville jeg tippe da, siden han ikke fortalte om dama.

Gjest Gjest_SMS_*
Skrevet

Helt rett Pax - jeg være venner på ærlige premisser. Slik jeg ser det, er det eneste måten å gå fra å være kjærester til venner - ikke at man skal meldeplikt til enhver tid, men man er åpen om når ting utvikler seg - og i dette tilfellet hadde vi en avtale om å informere den andre når man begynner å bli fysisk med en ny. hadde han bare sagt det som det var, så hadde det ikke vært noe problem. men lyger, og for meg er det respektløst og nedlatenden overfor meg, særlig når sannheten er så åpenbar.

Skrevet
Det er viktig å vite det fordi hun vil ha et vennskap på ærlige premisser. Han kunne da bare fortalt det, og alt hadde vært fint og flott. I stedet lyver han. Hvorfor? Det hadde jeg lurt på.

Det hadde jeg også lurt på. Rart...

Skrevet

Avtale eller ikke avtale. Det burde ikke spille noen rolle for deg hvis dere kun er venner. Selv om jeg har en god venninne og vi i utgangspunktet er enige om å fortelle hverandre "alt", så blir jeg da ikke sur og lager noe stort nummer av at det viser seg at hun har truffet noen en stund uten å fortelle det til meg. Jeg har rett og slett ikke noe med det og hun velger selv hva hun vil fortelle meg. I min verden setter man ikke opp "regler" for vennskap...

Akkurat nå forsøker han sannsynligvis å vri seg unna fordi han synes dette er pinlig og/eller at du maser..

Skrevet
Fordi han fremdeles er interessert i deg på et eller annet plan utenom det vennskapelige, ville jeg tippe da, siden han ikke fortalte om dama.

Det er ikke sikkert. Jeg har en gang selv forsøkt å vri meg unna noe tilsvarende som trådstartes eks og det skyldtes ikke at jeg fortsatt var interessert, men en kombinasjon av at jeg ikke syntes det var noe hyggelig å såre min eks og at jeg generelt sett ikke er noe særlig glad i å diskutere kjærlighetslivet mitt med noen jeg synes ikke har noe med det.

Gjest Gjest_SMS_*
Skrevet

Det er ikke snakk om å sette opp regler for vennskapet, eller at vi skal fortelle hverandre "alt". men vi har blitt enige om at når en av oss blir involvert i en ny, så er det på tide å fortelle.og vi har blitt enige om at når man blir fysisk, så forteller man. det er vår enighet om hvordan vi skal kunne beholde et vennskap som vi begge ønsker å ivareta. så jeg skjønner ikke hvorfor han ikke bare legge alle kortene på bordet, så hadde alt vært i skjønneste orden. i stedet velger han å lyge og å blånekte. det er det jeg ikke forstår.

Skrevet

kanskje han ikke har vært fysisk med henne?

må han si ifra FØR han evt er fysisk, eller når han har ett forhold til ei som han HAR VÆRT fysisk med allerede?

at han skal overnatte, MÅ ikke bety at det hopper til sengs heller.

og kanskje han ikke egentlig vet hvor han står i forhold til henne? kanskje han er usikker på hva som kommer til å skje videre, og vil holde det litt unna "offentligheten" inntil han vet mer?

Det kan være tusen grunner til at han ikke er ærlig om det.

Skrevet

Vel, da er dere tydeligvis ikke enige lenger og da finnes det to muligheter; a) Du må akseptere at han tydeligvis ikke vil informere deg om kjærlighetslivet sitt eller b) Dere avslutter vennskapet.

Skrevet
men vi har blitt enige om at når en av oss blir involvert i en ny, så er det på tide å fortelle.og vi har blitt enige om at når man blir fysisk, så forteller man.

Som aline sier, så er det ikke sikkert at han har vært "fysisk" med denne damen (Hva er forresten å være "fysisk" med noen? Holde i hånden, kline med eller ligge med?) og du forventer vel ikke at han skal informere deg om at han kanskje har lyst til å være fysisk med noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...