Gjest Mzfire Skrevet 1. april 2003 #1 Skrevet 1. april 2003 Ååh blir litt irritert jeg.. Skal fortelle hvorfor jeg. Jeg er såå opptatt av navn jeg som dere sikkert har skjønt. La ut en tråd tidligere om navn Men det jeg syns er så kjedelig er at de navnene jeg liker skal alle ta. Jeg har ingen barn enda, men tenker jo på navn allerede og jeg har allerede plukket ut noen navn jeg liker. Når jeg leser i aviser eller hører fra kjente hvilke navn de tar, de samme som jeg liker da blir jeg litt irritert. Jeg vet jeg ikke kan ha enerett på navn. Men jeg er en sånn person som ikke syns det er noe moro hvis alle skal bruke det navnet. Lurer på hva jeg gjør den dagen jeg får barn og skal finne et navn. Men hva mener dere om dette og navn ?
Arwen Skrevet 1. april 2003 #2 Skrevet 1. april 2003 Ikke fortell hva du synes er fint.. Jeg hadde funnet to guttenavn "helt selv" for et år siden som jeg syntes var utrolig fine. Trodde dette var meget spesielle navn, men etter å ha sjekket ti på topp lista fant jeg ut at begge var der :o Tror vi blir mer påvirket av navnemoter en vi tror... Kanskje det er derfor vi velger likt.
Junebug Skrevet 1. april 2003 #3 Skrevet 1. april 2003 Tror vi blir mer påvirket av navnemoter en vi tror... Kanskje det er derfor vi velger likt. Helt enig!
Gjest Mzfire Skrevet 2. april 2003 #4 Skrevet 2. april 2003 Det tror jeg også ja. Men hehe det er sikkert et fint navn men jeg har aldri likt gamle navn som Hjørdis og Gerd. Men hvem vet, store muligheter for at nettopp de navnene vil blomstre opp igjen og ende på topp 10 lista om noen år. Men det ene jentenavnet jeg liker har jeg likt fra jeg fikk min egen nyfødt dokke da jeg var liten. Og det navnet er på topp 10 lista nå. Men jeg skal følge ditt råd Arwen og heller holde det for meg selv. Det er nok lurest ja
Gjest Sivi Skrevet 2. april 2003 #5 Skrevet 2. april 2003 Husker jeg syntes Ari var et flott navn, og vil gjerne at vår sønn skulle hete det. Men det ble noe annet til slutt.......glad for det nå....... :D
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #6 Skrevet 2. april 2003 Godt det ikke bare er meg som har navnedilla. Jeg er ikke gravid, og jeg får nok ikke samboeren med på noen babylaging med det første, men jeg har skrevet laaange lister over navn som eventuelt kan brukes hvis det blir aktuelt. Selv liker jeg navn som ikke er helt øverst på lista over de mest brukte, men ikke navn som er så sjeldne at ingen har hørt om dem. Tror ikke det er så gøy å ha et navn som er så spesielt at man må stave det hver gang, men heller ikke et navn som "alle" har. Smaken min endrer seg nok underveis, men foreløpig er dette noen av favorittene: SYNNE, SOFIE, ALVILDE, MARION, YLVA, ULRIKKE, ÅSNE, ERIKA, CATINKA, CARLA. HÅKON, HALVOR, EIRIK, HÅVARD, VEGARD, THEODOR, JONATHAN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå