Gå til innhold

Har du vært død?

Fremhevede innlegg

Gjest scrubsfan
Skrevet

Jeg har vært død i 1 minutt. Jeg druknet, men ble reddet. Skikkelig rar følelse..men det var faktisk en god følelse :S Jeg husket ikke kvalet når jeg drukna, men ...rart...føles ut som en drøm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært død i noen sekunder... husker ingenting, bare noe legene fortalte meg... Har noen hatt noen nær død-opplevelse da?

Skrevet

Hvis du lever nå, noe jeg antar at du gjør siden du skriver innlegg her, har du ikke vært død.

Skrevet

Man kan være død et en par sekunder og så leve igjen.

Skrevet

Nei, død er endelig. Man kan ha hatt f.eks. hjertestans og så våkne igjen, men det er ca. 2000 år siden sist noen døde og sto opp igjen.

Gjest vimselot
Skrevet

Døde ikke, men forsvant, var ikke redd engang, min siste tanke var bare at "nå forsvinner jeg"...

Visste jo alt da han strammet hendene rundt halsen min at dette er alvor, og da var jeg redd, men når jeg begynte å forsvinne og tape bevissthet, var jeg ikke redd, bare observerte og følte at jeg ble mer og mer "borte"... på en eller annen måte kom han til "seg selv" da jeg "besvimte", og jeg fikk pusten tilbake.

Høres ut som en røverhistorie, og jeg er ikke sikker på om jeg var borte noen sekunder, men jeg opplevde bare ro og fred.

Obs, jeg vil ikke at det skal skje meg flere ganger, det var skremmende og uhyggelig da det hendte, før jeg "forsvant".

Likevel, undrer det meg at jeg kunne observere og tenke rolig, men jeg var ikke død...bare på kanten.

Gjest stemmer ikke helt tuji
Skrevet
Hvis du lever nå, noe jeg antar at du gjør siden du skriver innlegg her, har du ikke vært død.

Enkelte definere hjertestans som død, og man kan gjennopplives fra hjertestans.

Nei, død er endelig. Man kan ha hatt f.eks. hjertestans og så våkne igjen, men det er ca. 2000 år siden sist noen døde og sto opp igjen.

Døden er faktisk ikke endelig. Den medisinske def på død er hjernedød, men man er fortsatt i "live" på respirator selvom man er hjernedød.

Og man er faktisk i "live" når man starter prosessen med å fjerne organer.

Skrevet

Når du sier "i live" tror jeg du mener at hjertet slår, og at vitale organer (bortsett fra hjernen) virker. Stemmer det?

Likevel, som du selv sier, hjernen er død - og det er definisjonen på at mennesket er dødt. Så det er ikke liv mer, selv om kroppen ser ut som den lever, og noen organer kan brukes av andre mennesker.

Hvis ikke man var sikker på at død er endelig, ville man da ikke finne på å begynne å fjerne organer fra mennesket. Da kunne man jo ikke vite om personen skulle våkne igjen.

Så død er død, men man kan ha vært nær døden.

Skrevet
Når du sier "i live" tror jeg du mener at hjertet slår, og at vitale organer (bortsett fra hjernen) virker. Stemmer det?

Likevel, som du selv sier, hjernen er død - og det er definisjonen på at mennesket er dødt. Så det er ikke liv mer, selv om kroppen ser ut som den lever, og noen organer kan brukes av andre mennesker.

Hvis ikke man var sikker på at død er endelig, ville man da ikke finne på å begynne å fjerne organer fra mennesket. Da kunne man jo ikke vite om personen skulle våkne igjen.

Så død er død, men man kan ha vært nær døden.

Noen folk våkner faktisk fra en hjernedød tilstand.

At noen er hjernedød vil si at personen ikke kan puste for egen maskin, at primitive reflesker er borte og at man ikke får respons. Men om de faktisk ikke oppfatter noe som helst er det ingen som kan vite.

Skrevet

Og du har beviser på at noen var død for 2000 år siden, eller er det bare noe du tror? Og siden du tydeligvis tror på dette, hvorfor kan du ikke da tro at det har hendt andre?

Til ts:

Du har nok ikke vært død, for som andre sier er det endelig. Men du har vært så "død" man kan bli, for så å vokne opp igjen.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

vel kommer ann på.

siden jeg tror på reinkarnasjon så har jeg vært død mange ganger

men om vi sier i dette livet så nei.

Skrevet
Og du har beviser på at noen var død for 2000 år siden, eller er det bare noe du tror? Og siden du tydeligvis tror på dette, hvorfor kan du ikke da tro at det har hendt andre?

Hvis jeg hadde hatt bevis på det, ville det vært ganske enestående. Jeg regner med at du egentlig skjønte at det var et forsøk på en morsom kommentar.

Skrevet
Men om de faktisk ikke oppfatter noe som helst er det ingen som kan vite.

En slektning av meg havnet på sykehus for en del år tilbake, h#n lå i respirator, var hjernedød. Blodtrykket var skyhøyt. Jeg satt ved sengen og strøk vedkommende på armen, klappet snakket og klemte. Det som da skjedde overbeviste meg en gang for alle at personer som er hjernedøde, eller i koma faktisk oppfatter ting. Det som skjedde var at mens jeg strøk, klappet, klemte og snakket var at blodtrykket sank ned til et mer normalt nivå. Da jeg gikk vegg fra sengen kunne legener og sykepleiere bekrefte at blodtrykket steg igjen.

Skrevet

Ja, jeg har hatt en nær døden-opplevelse. Den var i motsetning til deg ikke positiv, og jeg har mareritt om det fremdeles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...