Gå til innhold

Utro med en prostituert

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg antar denne var myntet på mitt innlegg.

Jeg er i motsetning til nesten alle i denne tråden, kjønnsnøytral i forhold til denne problemsstillingen.

Jeg ville ihvertfall tenkt tanken på at det som har hendt kunne være et symptom på at forholdet ikke fungerte på enkelte områder.

Jeg tror ikke det er mulig å være kjønnsnøytral i forhold til problemstillingen.

Enhver form for utroskap er et symptom på problemer i forholdet i mine øyne. Min partner kjenner meg godt nok til å vite at utroskap er en dealbreaker, fordi jeg har prøvd å jobbe meg gjennom sånt før. Når man i tillegg involverer en prostituert i smørja så blir det for meg en så total mangel på dømmekraft og respekt for andre mennesker, at det ikke er særlig mye mer å diskutere. Ærlig talt, man VET at dette bør jeg ikke gjøre. Vi tar alle dårlige avgjørelser, selv har jeg tatt mange, men jeg ser også at det ikke er alle handlinger jeg kan forvente at andre skal kunne tilgi.

Til TS: Jeg tror IKKE at dette er greit for deg, skjønner at det må være grusomt. Og det er kjempeflott hvis du klarer å gå videre og legge det bak deg. All ære til deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utroskap er utroskap, uansett hvem man er utro med. Jeg tror alle tilfeller er unike og at det ikke finnes noe fasitsvar på hvordan man skal reagere på sånt. Jeg synes at det er like ille om man er utro med en prostituert eller en anne dame, på hver sitt vis.

Men hvis man skal være kynisk, så er det vel mer truende å ha en elskerinne i kulissene siden det ofte er følelser med i bildet, enn en prostituert. Men hvis mannen flere ganger går til prostituerte, ja da må han ha et alvorlig problem med sexlegninga si og ha en slett moral. Det er ingen unnskyldning at sexlivet med kona er dårlig, alt kan bli bedre dersom man vil eller går inn for det. Men det er vel den mest forslitte unnskyldninga som finnes blant late, tafatte menn, og også den dårligste etter min mening.

Gjest Don Giovanni
Skrevet
Jeg hadde kastet ham på dør, uansett hvem han hadde vært utro med.

Jeg er prinsippielt mot prostitusjon, og å kjøpe sex. Så er det sagt. Det som imidlertid undrer meg litt når jeg leser sånne innlegg som dine er, med hensyn til utroskap: Vet mannen din at du har syklusen din i sig-linja? Er du 100% anonym for alle her inne? Prater egentlig ikke til DEG, bare tok deg som eksempel. Jeg syns noen av dere kvinner er uklokt åpne om ting jeg mener hører forhold til, og med mindre han har godkjent å la resten av KG vite når dere skal ha sex og hvorfor så mener jeg slikt er utroskap.

Skrevet
Jeg tror ikke det er mulig å være kjønnsnøytral i forhold til problemstillingen.

Hvorfor ikke? Er det fordi du fornekter realitetene om at kvinner kjøper seg prostituerte? Er det fordi du ønsker at ditt forhold til menn og kvinner skal baseres på uholdbare og generaliserende myter?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Til alle dere som fordømmer min mann (og meg for at jeg ikke sparker ham ut); La oss håpe at dere aldri kommer opp i min situasjon, for dere kommer til å måtte spise deres egne ord mange ganger. Når dere sitter der med småbarn, leilighet og lån, midt i utdannelsen, etablert og slått rot, vil dere nok oppdage at enkelte "feil" må man bare akseptere. Kan like godt være du som gjør feil og ikke ham.

Vil ikke du gjerne blitt tilgitt om du lot deg friste av en vakker strandløve, en varm kveld på stranda og med noen drinker for mye innabords feks? Eller kanskje du aldri ville fortalt det?

Det er umulig å forutse hvilke valg man vil gjøre av kjærlighet til et menneske. Men for et huslån ville jeg aldri akseptert at min mann og faren til mine barn kjøpte seg en kvinne som var utstilt i et vindu. Det spiller ingen rolle hvor sexy og flott hun er, det skal falle ham inn å tenke både på oss hjemme, og på hvordan det er å være en som står utstilt halv- eller helnaken i et vindu for å bli kjøpt av hvem som helst som kan bla opp.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Hvorfor ikke? Er det fordi du fornekter realitetene om at kvinner kjøper seg prostituerte? Er det fordi du ønsker at ditt forhold til menn og kvinner skal baseres på uholdbare og generaliserende myter?

Skal ikke snakke for Dalila, men generelt tror jeg at kvinner tenker annerledes på prostitusjon fordi de aller fleste av oss tenker oss inn i kvinnens situasjon umiddelbart. Og hva hun gjennomgår er ikke en god tanke. Det ønsker vi ikke at våre menn skal bidra til.

Det finnes også kvinner som kjøper sex, jeg respekterer heller ikke dem.

Gjest Trønderpia i.i.
Skrevet

Husker dere den tråden for noen måneder siden, der en mann ville gjøre det slut med dama fordi hun hadde hatt for mange sexpartnere? De fleste menn som svarte på den tråden var enig om at hun ikke var noe å samle på da hun hadde ligget med for mange til at kjæresten kunne akseptere det. Nå er det ikke snakk om mange sexpartnere med kjøp av sex i et forhold. Dette skjedde mens mannen var gift, og dere menn her inne sitter og forsvarer dette, og mener hun bør tilgi han. Og så snakker dere om hylekor når vi jentene er enige om at dette er forkastelig oppførsel mot kona si. Men dere er dere selv nærmest dere også, må jeg si. Ganske så enige når det kommer til å forsvare hverandre.

Hadde min mann gjort noe sånt, så hadde det blitt skilsmisse. Kunne ikke fortsatt et forhold til en mann som hadde gjort noe sånt. Men hva han gjorde før jeg ble sammen med han vet jeg ikke, og ikke vil jeg vite heller. :)

Skrevet

Dette er en diskusjon man ikke kan "vinne".

Kvinner vil alltid være 100% imot prostitusjon, mens menn vil ha et mer nyansert syn på saken.

Et råd til menn må være: Hold kjeft om temaet,aldri innrøm overfor noen at du har vært sammen med en prostituert, selv om det var 20 år siden det skjedde.

Skrevet

Her inne er det mange rabiate angrep mot "horer" og "horekunder", fra moralsk høyverdige kvinner.

Lurer på om det er de samme kvinnene som drar til syden, drikker seg sanseløse og knuller sør-europeere hele sommeren.. :ler:

Skrevet (endret)

Hvordan man enn vrir og vender på ting, så er man ENTEN mann eller kvinne. Du mener tydeligvis at du er kjønnsnøytral i saken fordi du er mann?! Hva slags argumenter har du for det? Man kan aldri uttale seg kjønnsnøytralt i en sånn sak. Det gjelder noe som har foregått mellom en mann og en kvinne, og så skal du som mann uttale deg kjønnsnøytralt??? Nå tror jeg du blander sammen snørr og barter her. Det eneste kjønnsnøytrale utsagnet jeg kan komme med er at jeg er imot prostitusjon enten det gjelder kvinner eller menn. Er jeg også kjønnsnøytral da, eller? Hva slags uholdbare og generaliserende myter er det forresten du mener at jeg baserer mitt forhold til menn og kvinner på?

Legg ellers merke til at jeg i mine innlegg drar horekunders MENNESKESYN i tvil. Jeg hadde blitt like forbanna og kvalm om mannen min hadde benyttet seg av en mannlig prostituert, for å si det sånn. (Det hadde vel i tillegg reist en del helt andre problemstillinger, men det er jo på siden av denne saken.)

Endret av Dalila
Skrevet
Her inne er det mange rabiate angrep mot "horer" og "horekunder", fra moralsk høyverdige kvinner.

Lurer på om det er de samme kvinnene som drar til syden, drikker seg sanseløse og knuller sør-europeere hele sommeren.. :ler:

Hva i alle dager har det med prostitusjon å gjøre? :filer:

Skjønner du ikke forskjellen? Prostituerte er ikke kåte på kundene sine. Kvinner som som "knuller sør-europeere hele sommeren" er kåte på sør-europeere, og sør-europeere er kåte på blondiner.

Prostitusjon er utnyttelse. Hvem er det du mener blir utnyttet i sør-europeer/norske kvinner situasjonen?

Eller, du mener kanskje at prostituerte egentlig bare er veldig kåte damer, som heldigvis kan tjene penger på sin store seksuelle appetitt :jepp:

Gåttabanen.

Skrevet

Jeg har ingenting imot prostitusjon, men jeg hadde hatt veldig mye imot at kjæresten min hadde vært utro med en prostituert. Hvis han er istand til noe sånt er han ikke noe jeg vil være sammen med. Det sier ganske mye om personligheten etter min mening.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Dette er en diskusjon man ikke kan "vinne".

Kvinner vil alltid være 100% imot prostitusjon, mens menn vil ha et mer nyansert syn på saken.

Et råd til menn må være: Hold kjeft om temaet,aldri innrøm overfor noen at du har vært sammen med en prostituert, selv om det var 20 år siden det skjedde.

En morder har et mer nyansert syn på drap enn gjennomsnittsmennesket også. La oss ikke forvirre egoistiske interesser med å være nyansert her.

Og nei, det er mange menn som har et unyansert syn på prostitusjon, mange av dem har et syn som sammenfaller med mitt. Ikke påberop deg at du har resten av mennene i ryggen, det har du ikke.

Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg har ingenting imot prostitusjon, men jeg hadde hatt veldig mye imot at kjæresten min hadde vært utro med en prostituert. Hvis han er istand til noe sånt er han ikke noe jeg vil være sammen med. Det sier ganske mye om personligheten etter min mening.

Er det verre å være utro med en prostituert enn å være utro med en kåt kvinne?

Skrevet

hvordan kan du ikke være imot prostitusjon, men likevel mene at det er verre å være utro med en prostituert, enn en annen kvinne? eller ville du reagert likt uansett hvem kjæresten din hadde vært utro med? for du skriver "i stand til noe sånt", og dèt får meg til å lure litt.

Skrevet
Er det verre å være utro med en prostituert enn å være utro med en kåt kvinne?

ja, jeg synes det.

at to mennesker som er kåte på hverandre, lar ting gå litt for langt, er noe annet enn at en mann oppsøker en dame for sex. hun er ikke kåt på ham, og hun vil ha betalt for å ligge med ham. for meg er det to veldig forskjellige saker, og sistnevnte er mye verre å akseptere.

Gjest =tentacle=
Skrevet
ja, jeg synes det.

at to mennesker som er kåte på hverandre, lar ting gå litt for langt, er noe annet enn at en mann oppsøker en dame for sex. hun er ikke kåt på ham, og hun vil ha betalt for å ligge med ham. for meg er det to veldig forskjellige saker, og sistnevnte er mye verre å akseptere.

Forsøker bare å få tak i om puselabb kun vektlegger at han har vært utro, altså om handlingen mellom han og den prostituerte ikke er problematisk i seg selv, kun fordi den går på bekostning av deres parforhold, på lik linje med annen sex utenom forholdet.

Skrevet
Forsøker bare å få tak i om puselabb kun vektlegger at han har vært utro, altså om handlingen mellom han og den prostituerte ikke er problematisk i seg selv, kun fordi den går på bekostning av deres parforhold, på lik linje med annen sex utenom forholdet.

ahh... nettopp. da skal jeg ikke blande meg mer :)

Skrevet

vanskelig tema dette. Jeg ser ned på de som kjøper sex. må innrøme det. Men jeg antar at i min omgangskrets, i min familie, blandt mine naboer og venner, så er det mange som har kjøpt sex. Og slik jeg kjenner de er de ikke dårlige mennesker....Men det er trist og jeg vil helst ikke vite det.Jeg synes menneskelsynet ved å kjøpe sex er så klinisk og hardt at det skremmer meg en smule.

Jeg tror nok at min mann kommer til å kjøpe sex. Det høres uhyrlig ut å si det, men det er seriøst fra min side. Jeg merker at han er fasinert av horer. De gangene det har vært et program/film/dokumentar om horer så er han veldig interessert.

Han kaller meg hore i sengen, ikke ofte, men når han er ekstra tent.

Og han har ringt telesex ved flere anledninger. Dette harjeg oppdaget ved en tilfeldighet....

Så slik jeg kjenner han, som nyskjerrig, med litt liten impulskontroll og litt liten evne til å tenke konsekvens i enkelte situasjoner....

vel, får han sjansen engang....på jobbtur, by`n så tror jeg nok at han kjøper seg sex,-om det så bare er for å prøve det _en_ gang.

Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å vente...og mest sannsynlig finner jeg det aldri ut. Men klart det er trist. Han har en mor, søstre, en datter, stedatter, nieser, meg.....vi er alle kvinner. da er det trist at han er kapabel til slikt. For det er et trist kvinnesyn og jeg synes det er ubehagelig å vite at han kjøper en kvinne.

Vil han ha sex med en fremmed så er det bedre å få seg litt på by`n. Da har han i allefall en smule verdighet i behold.

Hadde jeg funnet det ut så hadde det vært spikeren i kisten for forholdet vårt.Jeg hadde aldri orket å ta på han igjen og respekten for han hadde dødd umiddelbart. Ingen kjærlighet uten respekt.

Det er rart å skrive dette,men jeg tror virkelig at han kommer til å gjøre dette en dag. For han er unektelig fasinert av horer.

Skrevet
hvordan kan du ikke være imot prostitusjon, men likevel mene at det er verre å være utro med en prostituert, enn en annen kvinne? eller ville du reagert likt uansett hvem kjæresten din hadde vært utro med? for du skriver "i stand til noe sånt", og dèt får meg til å lure litt.

Selvfølgelig kan jeg mene at det er verre å være utro med en prostituert, selv om jeg ikke er generelt imot prostitusjon. Han betaler faktisk penger for å være utro! Om menn av ulike årsaker (utenom utroskap) oppsøker prostituerte har jeg ingen problemer med. Så lenge det ikke går på bekostning av andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...