Gå til innhold

Utro med en prostituert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må nesten le litt. Klarer folk virkelig ikke se forskjellen på å kjøpe sex, og det å finne noen på byen som en tenner på og som tenner på en for å ha sex? Da er det lyst inne i bildet, begjær fra begge sider. Når man kjøper sex har man sex med noen som ikke vil ha sex med en, som ikke er i nærheten av å være kåt, men som gjør det ofte pga tvang, de må dette for å overleve.

Hvilken glede kan en mann ha av å ha sex med en hore? En som overhodet ikke har lyst til å være i nærheten engang foruten for pengene sin skyld? det må da være godt gjort at disse mennene i det hele tatt får den opp for å få dytte kukken inn i disse uvillige damene... Damene spiller vel sikkert litt for å gjøre det lettere, men herreguuuud så patetisk.

Det er liksom ingenting i hele verden som kan forsvare å kjøpe sex, hjelper ikke å være så mislykket at du ikke får deg på noe annet vis, eller at man er singel. Man må vel tenne på overgrep da på en måte om horer frister, for det er jo det det er. Streng tatt. Og vi ser jo at mange menn har syk sexualitet, de er pedofile osv. Menn av en eller annen grunn så er det ok å drive overgrep mot horene, fordi de tjener penger av det og fordi de liksom "vil" det selv. Eller er det rett og slett fordi nok av politikerne som bestemmer også har denne trangen til overgrep, dvs horekjøp?

Sykt, en mann som har kjøpt sex, er en mislykket mann i mine øyne, og ikke noe å samle på. Sannsynligvis er disse mennene også mislykket på andre måter, for det er de samme som kjøper sex ofte, faste kunder.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blåstrupe
Skrevet
Sykt, en mann som har kjøpt sex, er en mislykket mann i mine øyne, og ikke noe å samle på. Sannsynligvis er disse mennene også mislykket på andre måter, for det er de samme som kjøper sex ofte, faste kunder.

Er til dels enig med deg. Men det betyr ikke at en mann er mislykket gjennom hele sitt liv, det kan være kun for en kortere periode. De fleste menn gjør det vel aldri mer igjen når de har fått prøvd og ettertenkt. Eller?

Skrevet

Tror ikke nødvendigvis det trenger å være en engangsforeteelse nei. Når man først har gjort det en gang, hvorfor skal man ikke gjøre det den neste gangen sjansen byr seg? Så lenge ingen får vite om det selvfølgelig...

Selvfølgelig kan man finne ut etter første gang at det ikke var noe særlig, men jeg hadde ikke klart å stole på en mann som sa det...

Men det er min personlige holdning.

Skrevet
Tror ikke nødvendigvis det trenger å være en engangsforeteelse nei. Når man først har gjort det en gang, hvorfor skal man ikke gjøre det den neste gangen sjansen byr seg? Så lenge ingen får vite om det selvfølgelig...

Selvfølgelig kan man finne ut etter første gang at det ikke var noe særlig, men jeg hadde ikke klart å stole på en mann som sa det...

Men det er min personlige holdning.

Hvis man velger å videre etter noe sånt, må man legge slike tanker fra seg. Da har man selv også et ansvar for at forholdet kommer på skinner igjen, og kan ikke mistenkeliggjøre mannen på hva han kan finne på å gjøre senere.

Forresten mange har aldri vært utro hverken med en prostiuert eller andre, men de kan likevel finne på å være det en dag. Om risikoen er større fordi man har gjort det en gang før, vet jeg ikke....poenget er at man vet ingenting om hva som skjer i framtida.

Skrevet
Hvilken glede kan en mann ha av å ha sex med en hore? En som overhodet ikke har lyst til å være i nærheten engang foruten for pengene sin skyld? det må da være godt gjort at disse mennene i det hele tatt får den opp for å få dytte kukken inn i disse uvillige damene... Damene spiller vel sikkert litt for å gjøre det lettere, men herreguuuud så patetisk.

Det er liksom ingenting i hele verden som kan forsvare å kjøpe sex, hjelper ikke å være så mislykket at du ikke får deg på noe annet vis, eller at man er singel. Man må vel tenne på overgrep da på en måte om horer frister, for det er jo det det er. Streng tatt. Og vi ser jo at mange menn har syk sexualitet, de er pedofile osv. Menn av en eller annen grunn så er det ok å drive overgrep mot horene, fordi de tjener penger av det og fordi de liksom "vil" det selv. Eller er det rett og slett fordi nok av politikerne som bestemmer også har denne trangen til overgrep, dvs horekjøp?

Dette innlegget er et godt eksempel på hvilke holdninger mange kvinner i denne tråden har til menn generelt. I tillegg er det også et godt eksempel på hvordan man alltid gjør kvinner til ofre.

I denne tråden dikuterer man utroskap, det å kjøpe sex og tildels seksuelle overgrep. Det er imidlertid skuffende å se hvor få som nærmer seg problematikken med et noenlunde nyansert syn. Blodtåka har tatt overhånd, og hylkoret roper: "Hiv den patetiske overgripende horekunden ut".

Hvor er intellektet? Hvor er evnen til å se nyanser? Hvorfor dette behovet for å forsterke mytene? Det minner om en flokk kaklende høns med den største trang til politisk korrekthet og ingen evne til å tenke noen selvstendige tanker. Denne tråden preges av massesuggesjon der "alle" er enige om at menn egentlig er noen svin...i bunn og grunn.

Hva kan det skyldes at noen menn kjøper sex? Jeg antar at årsakene er omtrent de samme som når kvinner kjøper sex.

Hvorfor gjør dere alle prostituerte kvinner er ofre? Er det fordi det da blir så mye lettere å korsfeste den som kjøper sex og kalle han overgriper i tillegg?

Hvorfor tror dere at det å kjøpe sex er det samme som et seksuelt overgrep? Er det ikke mulig å tenke seg at salg av sex kan være frivillig?

Til TS vil jeg si at det sikkert var et sjokk å oppdage at mannen din har kjøpt sex. Men jeg vil fraråde deg å følge de rådene som går på at du skal nulle han ut av den grunn. Jeg er helt sikker på at det finnes mange nyanser i den historien han forteller deg, og kanskje er det slik at dere må løse dette sammen. Hva vet jeg.

Hvis du ønsker deg en feilfri mann, så stopp letingen. Han finnes ikke. Og han kommer ikke til å finne noen feilfri kvinne. Når du spør han om hvorfor han gjorde det, er det ikke sikkert du får svar du vil like. Men jeg tror ikke du er ute etter de lettvinte løsningene som de fleste her inne så "raust" gir deg. Dette er en alt for alvorlig sak til at den løses med lettvinthet.

Skrevet
Hvis du ønsker deg en feilfri mann, så stopp letingen. Han finnes ikke.

Nei det gjør det ikke. Men jeg vil allikevel ikke ha en mann som har sex med noen andre enn meg, det er en feil jeg ikke kan akseptere.

Skrevet (endret)
Hvis man velger å videre etter noe sånt, må man legge slike tanker fra seg. Da har man selv også et ansvar for at forholdet kommer på skinner igjen, og kan ikke mistenkeliggjøre mannen på hva han kan finne på å gjøre senere.

Nemlig. Og lykke til med det. Jeg sier bare at jeg aldri hadde klart det.

Forresten synes jeg at det blir helt fantastisk når Jalp kommer med formaningen om at perfekte menn ikke finnes. Jeg forlanger ingen perfekt mann. Jeg forlanger en som ikke betaler andre kvinner for å ha sex med seg. Du ser forskjellen sant?

Å si at vi er et samstemt hylekor blir for teit. Jeg driter i hva alle andre her inne mener. Vi fikk spørsmålet om hvordan vi ville reagere dersom vår partner hadde gjort noe sånt. Jeg regner med at du anser oss alle for å være skikket til å svare for oss selv og med våre egne meninger her inne, på lik linje med det du gjør?

Endret av Dalila
Gjest Blåstrupe
Skrevet

Til alle dere som fordømmer min mann (og meg for at jeg ikke sparker ham ut); La oss håpe at dere aldri kommer opp i min situasjon, for dere kommer til å måtte spise deres egne ord mange ganger. Når dere sitter der med småbarn, leilighet og lån, midt i utdannelsen, etablert og slått rot, vil dere nok oppdage at enkelte "feil" må man bare akseptere. Kan like godt være du som gjør feil og ikke ham.

Vil ikke du gjerne blitt tilgitt om du lot deg friste av en vakker strandløve, en varm kveld på stranda og med noen drinker for mye innabords feks? Eller kanskje du aldri ville fortalt det?

Skrevet

Jeg fordømmer overhodet ikke deg, fordi du ikke kaster ut mannen din. Jeg har mange venninner som har tilgitt utroskap, og jeg synes ikke noe mindre om dem av den grunn. Men, jeg personlig kunne ikke ha gjort det. Det hadde spist meg opp innvending, jeg snakker av erfaring.

Skrevet
Til alle dere som fordømmer min mann (og meg for at jeg ikke sparker ham ut); La oss håpe at dere aldri kommer opp i min situasjon, for dere kommer til å måtte spise deres egne ord mange ganger. Når dere sitter der med småbarn, leilighet og lån, midt i utdannelsen, etablert og slått rot, vil dere nok oppdage at enkelte "feil" må man bare akseptere. Kan like godt være du som gjør feil og ikke ham.

Vil ikke du gjerne blitt tilgitt om du lot deg friste av en vakker strandløve, en varm kveld på stranda og med noen drinker for mye innabords feks? Eller kanskje du aldri ville fortalt det?

Synes det er helt riktig av deg å reflektere over dette, og også la tanken på at det kunne vært du selv som gjorde et feilgrep komme fram. En kan fort komme i en situasjon der man selv trenger tilgivelse, enten det er en stor eller liten ting.

I en sånn situasjon er det vanskelig å være objektiv, men det virker som du greier det.

:klemmer:

Skrevet
Jeg fordømmer overhodet ikke deg, fordi du ikke kaster ut mannen din. Jeg har mange venninner som har tilgitt utroskap, og jeg synes ikke noe mindre om dem av den grunn. Men, jeg personlig kunne ikke ha gjort det. Det hadde spist meg opp innvending, jeg snakker av erfaring.

Signerer denne.

Skrevet
Nei det gjør det ikke. Men jeg vil allikevel ikke ha en mann som har sex med noen andre enn meg, det er en feil jeg ikke kan akseptere.

Det kan jeg forstå. Men når TS ber om råd i denne vanskelige situasjonen, synes jeg flere bør bidra med mer enn "kast han ut".

Han kunne valgt å ikke fortelle noe som helst. Hadde det vært bedre?

Man kan absolutt ta avstand fra den handlingen han har gjort, men man trenger ikke ta avstand fra mennesket for det. Sånn sett sitter vi alle i glasshus, for alle gjør tabber som vi vil være avhengig av noens tilgivelse for.

Jeg synes TS framstår som moden og reflektert. Jeg skulle bare ønsket at flere bidro med en smule klokskap i en meget vanskelig situasjon.

Skrevet

Denne tråden er håndfast bevis på at hvis man som mann gjør en feil i et forhold, for Guds skyld ikke gjør det "rette" å tilstå det!

Skrevet

Å være utro med en prostituert synes jeg er verre enn utro med en "vanlig" kvinne. At mannen får seg til å kjøpe en kvinne, synes jeg vitner om at han har liten respekt for kvinner spesielt og mennesker generelt. Hadde nok blitt kroken på døra for min del!

Skrevet

Jeg snakker også av erfaring når jeg sier at utroskap er utilgivelig. Jeg har selv vært utro, og jeg har hatt en samboer som var utro. Det gnagde oss begge opp innvendig, og til slutt var det ikke annet å gjøre enn å avslutte forholdet. Så, hvis min nåværende samboer hadde kjøpt sex av en prostituert, eller hatt sex med en kollega for den del, så hadde jeg hatt svært vanskelig for å tigi det. Uansett om jeg har aldri så mye huslån, små barn og stasjonsvogn.

Jeg fordømmer ingen andre, men sier at jeg ikke hadde klart å fortsette forholdet mitt etter en slik episode.

Skrevet
Denne tråden er håndfast bevis på at hvis man som mann gjør en feil i et forhold, for Guds skyld ikke gjør det "rette" å tilstå det!

Eller du kan se på det som "håndfast bevis" for at det ikke er lurt å kjøpe tjenester av en prostituert dersom du er i et forhold.

At det kommer negative konsekvenser ut av å gjøre noe man vet er galt lærer de fleste seg på barnestadiet. Sånn er det også når man er voksen vet du. Også er det så greit å skylde på noen andre når konsekvensene blir større enn man hadde tenkt...

For da bør selvfølgelig KVINNEN vise storsinn og tilgivelse. Hvis ikke så er det hun som er ureflektert og lite moden. Jeez.

Gjest been_there
Skrevet

Jeg forstår deg godt Blåstrupe. Har vært i en lignende situasjon selv for noen år siden. Min kjæreste var ikke direkte utro siden det skjedde i en periode der vi enda ikke hadde definert oss som kjærester. Vi hadde vært på flørteren en stund og begge ante vel at det var noe på gang. I alle fall trodde jeg det. Han reiste på ferie i utlandet i seks uker og sendte meg flere postkort der han gav utrykk for at han gledet seg til å se meg igjen. Da han kom hjem gikk det ikke mange dagene før vi hadde sex og ble kjærester. Det han ikke fortalte var at han i løpet av denne ferien hadde vært på et bordell og kjøpt sex av en prostituert. Det fortalte han først 1,5 år senere da vi skulle flytte sammen. Grunnen til at han fortalte det da var i følge han selv at han hadde blitt klar over at han ønsket å dele resten av livet med meg og derfor ville legge alle kortene på bordet og ikke skjule noe for meg. Jeg fikk fullstendig sjokk og var helt ødelagt i flere uker etterpå. Begynte å lure på om jeg i det hele tatt kjente mannen jeg hadde tenkt å flytte sammen med. Det at han kunne finne på å ha sex med en prostituert fikk meg til å lure på om han var en totalt annen person enn den jeg trodde han var. Det verste var at det ikke virket som om han fattet alvoret i det han hadde gjort. Han kom med unnskyldninger som "Jammen det var jo hun som tok kontakt med meg", "Hun fortalte at hun trengte pengene til studier" osv. Han forstod ikke at han ved å gjøre dette hadde bidratt til å ødelegge følelseslivet til en kvinne og støttet en skitten industri. Først da jeg sa at jeg ikke visste om jeg kunne fortsette forholdet forstod han alvoret. Han var såpass ydmyk og fortvilet de følgende ukene at jeg tilga han. Vi er fremdeles sammen i dag, men hver gang vi er inne i en litt dårlig periode dukker dette hore-spøkelset opp i hodet mitt. Det har nok også ødelagt sex-livet vårt litt. Før jeg fikk vite om dette hadde jeg ingenting i mot å pynte meg med høye hæler, strømper og hofteholder når vi hadde sex. Nå blir jeg kvalm av det siden jeg vet at denne kvinnen sannsynligvis var kledd slik.

Skrevet
For da bør selvfølgelig KVINNEN vise storsinn og tilgivelse. Hvis ikke så er det hun som er ureflektert og lite moden. Jeez.

Jeg antar denne var myntet på mitt innlegg.

Jeg er i motsetning til nesten alle i denne tråden, kjønnsnøytral i forhold til denne problemsstillingen. Hva jeg hadde gjort om min kone hadde gjort noe tilsvarende, er vanskelig å si på stående fot. Men jeg hadde ihvertfall sørget for å skaffe meg oversikt over flest mulig fakta før jeg hatte tatt en beslutning om hva jeg ville gjøre. Jeg har villet vite hva hun tenkte og følte da hun gjorde det, og hva hun tenkte i ettertid.

Jeg ville ihvertfall tenkt tanken på at det som har hendt kunne være et symptom på at forholdet ikke fungerte på enkelte områder.

Skrevet (endret)

:kjefte: Arg! Jeg var sammen med en som mente at han egentlig ikke hadde kjøpt en prostituert, selv om det var akkurat det han hadde. De hadde sittet å prata i baren, han sa at han ble småforelsket i henne, derfor sa han ja da hun spurte om han skulle kjøpe sex hos henne, først hadde han sagt at han ikke hadde mer en så og så mye penger, da hadde hun sagt at han fikk henne på tilbud.

Så hadde de dradd hjem til henne. Han hadde gitt henne 4 vaginale orgasmer den natta. Jeg spurte hvordan han var så sikker på det da. Jo, hun skalv og trakk seg unna da han rørte klitorisen hennes etterpå. Jeg synes han er dum i nøtta, det er klart hun gjerne vil få han til å tro at han er super elskeren fra himmelen, slik ville han jo komme tilbake (noe hun også ba han om). Jeg blir enda sur når jeg tenker på det. :kjefte:

Han var i den situasjonen naiv og dum, synes jeg. Dette var i et av østblokk landene.

Endret av Chrizzy
Gjest Blåstrupe
Skrevet

Det kan virke som om dere tror at jeg godtar at mannen min har vært utro og med en prostituert. Det gjør jeg aldeles ikke! Men gjort er gjort og det kan aldri gjøres om. Men jeg kommer ikke til å fortsette forholdet dersom han gjør det en gang til! Da har han en side som ikke er forenelig med det livet jeg ønsker å leve, og da er det definitivt over og ut. Èn tabbe kan jeg godta, men ikke fler.

Synes jeg ser han oppdra unger med et sånt kvinnesyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...