Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #41 Skrevet 6. september 2007 Jeg driter langt i om det er 10, 50 eller 90% av menn som har kjøpt sex. De er alle like uaktuelle som partner for meg. Og jeg synes ikke at argumentet med at det er vanlig å kjøpe sex, gjør en slik handling noe mindre turn-off. Norske kvinner drar til syden, drikker sprit og har sex med de innfødte. Norske menn kjøper sex av prostituerte hjemme og ute. Begge deler er tegn på en utsvevende livsstil. Jeg synes ikke nødvendigvis at det ene er verre enn det andre.
Gjest JM Skrevet 6. september 2007 #42 Skrevet 6. september 2007 Er enig med de fleste her. Hadde kjæresten min hatt sex med en prostituert har han ett menneskesyn som er så forskjellig fra mitt, at jeg tror jeg ikke hadde klart å være med ham mer. Hadde pakket sakene og ikke sett meg tilbake. (ingen barn inne i bildet her)
Gjest Blåstrupe Skrevet 6. september 2007 #43 Skrevet 6. september 2007 Norske kvinner drar til syden, drikker sprit og har sex med de innfødte. Norske menn kjøper sex av prostituerte hjemme og ute. Begge deler er tegn på en utsvevende livsstil. Jeg synes ikke nødvendigvis at det ene er verre enn det andre. Det har jeg også tenkt på, sikkert for å unnskylde min mann, men jeg tror du har litt rett i det. Hva er forskjellen; damer drar til syden, doller seg opp, drar på bar, har en i sikte, sjekker eller lar seg sjekke opp og får et nummer. Menn drar til storbyer, ser en lovlig prostituert, blir opphisset, går inn og kjøper seg et nummer. Det er visst bare pengene som er forskjellen. Men jeg ingen vanskeligheter med å fordømme sex kjøpt på gata av jenter i en tvungen handel. De gjør det ikke fordi de vil, men fordi de ikke har noe annet valg.
Gjest Gjest_Max_* Skrevet 6. september 2007 #44 Skrevet 6. september 2007 Norske kvinner drar på byen, blir spandert på hele kvelden av menn (øl og drinker er dyrt i Norge !), en av gutta får aller nådigst draget og får seg kanskje et nummer. Dette er frigjort, flott og fint. En norsk mann drar på byen, treffer en hyggelig, edru norsk prostituert, betaler kr 1000 og har sex med henne. Dette er forferdelig, og måtte han brenne evig i helvete. Hvis man tror på alt unyansert tøv om "menneskehandel" og "hvit slavehandel" som man finner i norske aviser, skjønner jeg at det å kjøpe seg en "hore" avstedkommer masse sterke reaksjoner hos kvinner. Men mange prostituerte er verken mishandlet eller tvunget inn i yrket,og mange er ikke narkomane. De er derimot vanlige kvinner som frivillig deltar i en ekstremt lukrativ geskjeft. Masse penger, ingen skatt.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #45 Skrevet 6. september 2007 Dessuten blir det mer og mer vanlig at norske kvinner drar til land som Ghana og Cuba og kjøper sex av fattige, unge menn. Som oftest ser de det imidlertid ikke som prostitusjon, men mer som at de gir dem en hjelpende hånd, mens det lille romantiske eventyret er noe separat.
milla-mor Skrevet 6. september 2007 #46 Skrevet 6. september 2007 Norske kvinner drar på byen, blir spandert på hele kvelden av menn (øl og drinker er dyrt i Norge !), en av gutta får aller nådigst draget og får seg kanskje et nummer. Dette er frigjort, flott og fint. En norsk mann drar på byen, treffer en hyggelig, edru norsk prostituert, betaler kr 1000 og har sex med henne. Dette er forferdelig, og måtte han brenne evig i helvete. Hvis man tror på alt unyansert tøv om "menneskehandel" og "hvit slavehandel" som man finner i norske aviser, skjønner jeg at det å kjøpe seg en "hore" avstedkommer masse sterke reaksjoner hos kvinner. Men mange prostituerte er verken mishandlet eller tvunget inn i yrket,og mange er ikke narkomane. De er derimot vanlige kvinner som frivillig deltar i en ekstremt lukrativ geskjeft. Masse penger, ingen skatt. jamen, for svarte svingende satan...! hvordan kan du sammenligne det der?? i det ene tilfellet betaler man et menneske for å tilfredsstille seg selv... det andre er snakk om ons. åh, jeg får lyst til å rive av meg nesa av så elendige forsvarstaler for sex-kjøp. dessuten kan man aaaldri vite hvem som er tvunget, og hvem som gjør det frivillig. aldri! du kan risikere å voldta en dame... i sverige får horekunder straff på lik linje med voldteksmenn. flott!
Dalila Skrevet 6. september 2007 #47 Skrevet 6. september 2007 (endret) Det er alltid like underholdende når bedrevitere her inne skal fortelle oss at "flere enn du tror er horekunder" og "mange gjør det i hemmelighet", for at man liksom ikke skal se så svart/hvitt på det. Hva i h....... har det med min reaksjon å gjøre? Mener dere at siden så mange menn tydeligvis kjøper sex, så burde jeg synes at det er greit hvis mannen min gjør det? Hadde jeg fått vite dette om min mann så hadde det gjort det umulig for meg å fortsette forholdet. Da hadde jeg nemlig gjort en så total skivebom i valg av livsledsager at det ikke hadde vært til å leve med. Her er det barn inne i bildet. Jeg sier ikke at dette er riktig for alle, klarer man å fortsette så gjør man det. Men jeg trives ikke i et forhold til en horekunde fordi "mange menn kjøper prostituerte". Jeeez. Endret 6. september 2007 av Dalila
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2007 #48 Skrevet 6. september 2007 Men jeg trives ikke i et forhold til en horekunde fordi "mange menn kjøper prostituerte". Jeeez. De kjøper ikke prostituerte. De kjøper tjenester av prostituerte. Stor forskjell.
Gjest Gjest_Max_* Skrevet 6. september 2007 #49 Skrevet 6. september 2007 Mange rasende reaksjoner på at noen her inne våger å ha et annet syn på prostituerte enn Det Politisk Korrekte Syn, dvs. ensidig og hatsk fordømmelse. Norge er en ekstrem vaginalstat, fullstendig hjernevasket av feministene. Adios.
milla-mor Skrevet 6. september 2007 #50 Skrevet 6. september 2007 Mange rasende reaksjoner på at noen her inne våger å ha et annet syn på prostituerte enn Det Politisk Korrekte Syn, dvs. ensidig og hatsk fordømmelse. Norge er en ekstrem vaginalstat, fullstendig hjernevasket av feministene. Adios. dette var vel uansett ikke helt det rette stedet å påstå at det er uproblematisk å betale damer for å tilfredsstille menn seksuelt, var det vel? adios.
Dalila Skrevet 6. september 2007 #51 Skrevet 6. september 2007 Mange rasende reaksjoner på at noen her inne våger å ha et annet syn på prostituerte enn Det Politisk Korrekte Syn, dvs. ensidig og hatsk fordømmelse. Norge er en ekstrem vaginalstat, fullstendig hjernevasket av feministene. Adios. Hvem har sagt at de føler hatsk fordømmelse overfor de prostituerte? Det er horekundene vi snakker om her. Hvordan man reagerer på at ens partner kjøper TJENESTER av prostituerte har veldig lite med hva som er politisk korrekt å gjøre. Det har med menneskesyn og egne verdier. Tror du er inne i en helt annen diskusjon kompis.
Nabodama Skrevet 6. september 2007 #52 Skrevet 6. september 2007 Hvem har sagt at de føler hatsk fordømmelse overfor de prostituerte? Det er horekundene vi snakker om her. Hvordan man reagerer på at ens partner kjøper TJENESTER av prostituerte har veldig lite med hva som er politisk korrekt å gjøre. Det har med menneskesyn og egne verdier. Tror du er inne i en helt annen diskusjon kompis. Ja, det har med menneskesyn og verdier å gjøre. Og mens vi er inne på det, så finnes det mye verre ting min partner kan gjøre enn å kjøpe tjenester hos en prostituert en enkelt gang. Jeg støtter på ingen måte et menneskesyn som tilsier at det er greit å kjøpe disse tjenestene (kjøpe sex, for å si det rett ut), men jeg synes det er vel så ille med en mann som f.eks behandler meg respektløst og dårlig over tid. Det er også uttrykk for et menneskesyn jeg ikke liker. For å si det sånn, jeg kunne nok gått videre med min mann om han hadde kjøpt sex av en prostituert en enkelt gang, men hvis han hadde behandlet meg dårlig (ikke tatt hensyn, vært egoist i ett og alt, osv), da hadde jeg definitivt sagt takk for meg. Pussig nok er det mange som godtar å bli behandlet dårlig av den personen som skulle behandlet dem best, men hvis en ellers super mann kjøper sex èn gang, da er det over og ut! Det synes jeg er merkelig. Derfor synes jeg ikke en slik situasjon er helt svart/hvit.
Gjest Alive Skrevet 6. september 2007 #53 Skrevet 6. september 2007 VEldig godt skrevet, Nabodama. Jeg tror nok det handler litt om hvor lett det er å se en enkelt handling som går fiullstendig over grensen. Kontra det å se noe som ikke er bra, men som blir porsjonert ut og viser seg i mindre grad. Et utroskap kan bety kroken på døra fordi man har en helt klar ufravikelig grense fra før.
Clara1 Skrevet 6. september 2007 #54 Skrevet 6. september 2007 VEldig godt skrevet, Nabodama. Jeg tror nok det handler litt om hvor lett det er å se en enkelt handling som går fiullstendig over grensen. Kontra det å se noe som ikke er bra, men som blir porsjonert ut og viser seg i mindre grad. Et utroskap kan bety kroken på døra fordi man har en helt klar ufravikelig grense fra før. helt enig!
Gjest =tentacle= Skrevet 6. september 2007 #55 Skrevet 6. september 2007 Men er ikke problemet med utroskap for dere kvinner mest av FØLELSESMESSIG art, da ? Hvis mannen din har et forhold til en annen kvinne bak din rygg, er han som oftest forelsket i henne. Hvis han har sex med en prostituert 1 gang, er det ingen følelser involvert. Likevel sier du at det er mye verre at han har sex med den prostituerte. Dette skjønner jeg ikke. Jeg vil heller at han skal ligge med en han har følelser for, enn en han ikke bryr seg om, men som han kan misbruke med hennes samtykke mot betaling. Jeg vil ikke ha en mann som prioriterer sin egen kåthet over andres menneskeverd. Det kunne vært din datter som hadde eksperimentert med stoff og blitt hekta som tenåring. Hadde du synes det var greit om kompisen din la ut 500 for å pule henne?
Gjest Corto Maltese Skrevet 6. september 2007 #56 Skrevet 6. september 2007 jeg hadde begynte å lure om hun kanskje var lesbisk
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. september 2007 #57 Skrevet 6. september 2007 Det er alltid like underholdende når bedrevitere her inne skal fortelle oss at "flere enn du tror er horekunder" og "mange gjør det i hemmelighet", for at man liksom ikke skal se så svart/hvitt på det. Hva i h....... har det med min reaksjon å gjøre? Mener dere at siden så mange menn tydeligvis kjøper sex, så burde jeg synes at det er greit hvis mannen min gjør det? Hadde jeg fått vite dette om min mann så hadde det gjort det umulig for meg å fortsette forholdet. Da hadde jeg nemlig gjort en så total skivebom i valg av livsledsager at det ikke hadde vært til å leve med. Her er det barn inne i bildet. Jeg sier ikke at dette er riktig for alle, klarer man å fortsette så gjør man det. Men jeg trives ikke i et forhold til en horekunde fordi "mange menn kjøper prostituerte". Jeeez. Signerer!
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. september 2007 #58 Skrevet 6. september 2007 Litt OFT det her men..Hmm lurer på hvorfor jeg ikke ser bildet nabodama har jeg. Fler som ikke gjør det? Er bare ett rødt kryss der.
Nabodama Skrevet 6. september 2007 #59 Skrevet 6. september 2007 (endret) Litt OFT det her men..Hmm lurer på hvorfor jeg ikke ser bildet nabodama har jeg. Fler som ikke gjør det? Er bare ett rødt kryss der. He he, det ble visst borte under en eller annen oppdatering her for lenge siden, og jeg har ikke somlet meg til å legge inn nytt.... .......sånn, nå ble det bilde igjen:) Endret 6. september 2007 av Nabodama
rangi Skrevet 6. september 2007 #60 Skrevet 6. september 2007 Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er verre å ha sex med en prostituert enn med hvilken som helst annen kvinne. Er man sammen med en prostituert, blir man garantert IKKE smittet med noen kjønnssykdom, ettersom de er ekstremt nøye med at kunden skal bruke kondom. Dessuten er det ingen følelser involvert, i motsetning til hvis man roter rundt med en kollega på jobben el. Dette med "menneskehandel" er vel også en sannhet med modifikasjoner. På Reeperbahn i Hamburg er det stort sett kundene som blir lurt og loppet for penger av de tyske jentene, de fleste jentene der tar aldri av seg trusa for noen. Det er organisert svindel, med dumme turister som offere, men myten om "menneskehandel" og kvinner i bur lever likevel videre i Dagbladet og andre tulleaviser. Du skjønner ikke hvorfor det er verre å kjøpe sex av en prostituert enn å ha sex med en kollega Den største forskjellen er jo at med mindre du voldtar kollegaen, så foregår sexen på frivillig basis. De færreste prostituerte selger kroppen sin frivillig, som oftest er det vel enten halliker som tvinger dem, og som i tillegg tar mesteparten av pengene, eller så har de et rusproblem eller andre problemer som har ført til prostitusjon. Menneskehandel er et av de støste samfunnsproblemene vi har i dette landet, og jeg tviler på at det er særlig mye bedre i RLD i Amsterdam... Og at det er usannsynlig at man blir smittet med kjønnssykdommer er vel en sannhet med store modifikasjoner... Hvis min samboer hadde kommet hjem og fortalt at han hadde kjøpt sex av en hore i Amsterdam, så hadde jeg kasta mannen på hodet og rævva ut. Jeg forstår ikke, og kan ikke akseptere, dette menneskesynet, og jeg ville ikke holdt ut å ha sex med mannen etterpå, langt mindre se han i øynene og vite at den mannen som jeg i utgangspunktet elsket, valgte å nedverdige seg selv i en sånn grad at han betalte for et knull i RDL i Amsterdam. Jeg tror at hver gang han tok på meg ville jeg tenkt på denne horen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå