Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann med flere damer bak meg.

Den jeg er sammen med nå, tar veldig lett til tårene.

Jeg lurer på hva grunnen kan være?

Hun er som et spedbarn.

Slår hun seg, så gråter hun.

Knuser hun en kopp eller får bulk i bilen, så gråter hun.

Det skal ikke mer til enn en hodepine.

Bortsett fra dette har vi det fint sammen. Hun er ikke psykisk utviklingshemmet, men er tvert imot universitetsstudent.

Så hvorfor griner hun så lett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg er en mann med flere damer bak meg.

Den jeg er sammen med nå, tar veldig lett til tårene.

Jeg lurer på hva grunnen kan være?

Hun er som et spedbarn.

Slår hun seg, så gråter hun.

Knuser hun en kopp eller får bulk i bilen, så gråter hun.

Det skal ikke mer til enn en hodepine.

Bortsett fra dette har vi det fint sammen. Hun er ikke psykisk utviklingshemmet, men er tvert imot universitetsstudent.

Så hvorfor griner hun så lett?

Hva skjer når hun gråter da? Hvilken reaksjon får hun fra deg?

Aner ikke hvorfor hun gjør det så lett, men tenker at dette er noe hun sikkert har hatt som vane i årevis. Men noe må jo trigge denne vanen, slik at hun fortsetter....

Endret av Nabodama
Skrevet
Hun er ikke psykisk utviklingshemmet, men er tvert imot universitetsstudent.

Må man være psykisk utviklingshemmet for å gråte? Gråter ikke universitetsstudenter? Har intelligens noe med hvor lett man gråter?

Kanskje er hun deprimert? Noen tar lettere til tårene enn andre slik er det bare, akkurat som at noen blir lettere sinte enn andre. Spørsmålet er vel bare om hun gråter fordi hun er lei seg, fordi hun ønsker sympati/oppmekrsomhet eller fordi hun skal manipulere situasjonen. Kan du besvare det så har du svaret på spørsmålet ditt selv.

Forresten hvordan skal egentlig vi vite hvorfor hun gråter så lett når du ikke vet det selv en gang, du som faktisk kjenner henne? Hva med å spørre henne i stedet for oss?

Skrevet

Vanskelig å si hvorfor hun gråter hele tiden... Men vi er jo forskjellige...

Høres jo ikke ut som om det er "hele tiden", men heller hver gang hun kommer opp i en situasjon som berører følelsene hennes på en kanskje uventet og/eller ubehagelig måte. Noen er mer følsomme enn andre vet du.

Om det skulle være en ytre faktor som er årsaken, kunne det kanskje være p piller? Bruker hun dette? Jeg ble mye mer følelsesladet etter jeg begynte med p pillene.

Ser ingen grunn til å se på gråt som negativt, i allefall så lenge det ikke går direkte utover deg. Snakk med henne om det - hvordan du tar dette og hvordan hun har det. Sansynligvis må du bare godta at dette er sånn hun er : En emosjonell jente :)

Skrevet

Hun har grått lett hele livet.

Jeg kjente henne som barn, og husker godt at hun ble baksnakket for dette.

Jeg var ikke noe bedre selv, men det har hun tilgitt forlengst :-)

Det er ikke bare tårer, men hulking også. Og et behov for en skulder å gråte på.

Men det er ikke normalt å søke trøst pga. en knust kopp eller ei kvise på nesen...?

Skrevet

i og med dette er noe hun har gjort hele livet, har det for henne kanskje føltes som beste måten å utrykke seg for å få oppmerksomhet i en litt vanskelig situasjon.

Å gråte ser jeg ikke på som galt i det hele tatt. Som jeg sa i stad, noen tar lettere til tårene enn andre. Men nå ser jeg at dette kanskje er mer enn litt snufsing?..

Snakk med henne om det! Ikke anklagende, men for å få bedre forståelse for henne samt kanskje få henne til å innse at det kan bli litt mye.. Si hva det gjør med deg og spør henne hvorfor hun gjør dette?

Skrevet
Si hva det gjør med deg og spør henne hvorfor hun gjør dette?

Jeg har absolutt ingenting imot det. Jeg synes hun er utrolig søt.

Men overhode ikke normalt... Jeg lurer på om det kan utvikle seg, og at hun ender opp som Marilyn Monroe (helt avhengig av psykologen sin) eller om det er ufarlig...

Det er i hvert fall ikke med vilje hun gjør det. Men selv den minste motgang ser hun på som en katastrofe. Den koppen hun knuste gjorde at hun måtte avlyse et besøk neste dag. Pga. røde øyne etter all gråtinga...

Men hun lider ikke av kronisk depresjon. Hun bare overdriver sorgen etter den minste lille motgang.

Jeg kan ikke unngå å lure på... Hvis hun sørger så lenge over en knust kopp, hvordan reagerer hun når bikkja dør? Eller et menneske hun er glad i?

Skrevet

Har du sett filmen "Garden State"?

Noen er bare litt mer følsomme enn andre. Det betyr ikke at det ikke går an å lære seg å forholde seg til det som helt normalt.

Skrevet
Den koppen hun knuste gjorde at hun måtte avlyse et besøk neste dag. Pga. røde øyne etter all gråtinga...

Dette kan ikke være sant vel? Med mindre det dreier seg om en spesiell kopp som er håndlaget spesielt til henne, og som hun har fått av en person som stod henne veldig nær og som nå er borte.

Dette høres helt vanvittig ut - kanskje du bør foreslå psykolog? Gråter hun for alt mulig, ville jeg mistenke at det ligger tyngre ting bak.

Gjest Jente 24
Skrevet

Hei!

Dette virker jo ikke helt normalt, jeg er heller ikke tilbakestående, men universitetsjente. Jeg gråter også når jeg er sliten, trøtt e.l, jeg hadde helt garantert grått over en bulk i bilen, men ikke over en knust kopp. Kanskje hun føler skyld? har hun blitt kjeftet mye på opp gjennom åra? Dersom jeg hadde bulket bilen ville jeg følt meg helt forferdelig(viss det ikke var bare min bil), redd for at andre skulle bli sinte eller lei seg pga meg og jeg ville begynne å gråte. Kanskje er det dette som skjer når hun knuser en kopp? at hun trenger at du sier at det ikke gjør noe? at det går an å kjøpe en ny og at det tross alt er det minste problemet i verden. Kanskje hun gråter over kvisa på nesen pga at hun da føler hun er for stygg? kanskje har hun et dårligere selvbilde enn du tror?

Uansett så ville jeg tatt det opp neste gang hos legen, leger har mange pasienter daglig og har sikker vært borti dette her tidligere.. Her kan du kanskje få noen råd om hvor normalt dette er og om det er noe du kan gjøre i forhold til henne.

Skrevet

Noen reagerer bare lettere enn andre.. Selv kan jeg ende opp å gråte når jeg er sliten og kanskje litt lei meg.. Hvis jeg er f.eks er syk begynner jeg også å gråte fortere enn normalt.. Derimot går jeg på trynet og slår meg er det sjelden jeg gråter.

Skrevet

Hei...

Hmm... Spør henne rett ut, hvorfor hun gråer så lett?

Er det noe som ligger bak?

Hvor gammel er hun egentlig??

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Hva skjer når hun gråter da? Hvilken reaksjon får hun fra deg?

Aner ikke hvorfor hun gjør det så lett, men tenker at dette er noe hun sikkert har hatt som vane i årevis. Men noe må jo trigge denne vanen, slik at hun fortsetter....

Hun gjør det fordi hun er oppvokst med sterk respons på grining. Hun har sikkert blitt dullet og dallet med og tror fremdeles at hun bor hos mora si. Sånne jenter holder jeg meg langt unna, for faktum er at de ikke er voksne. De er barn forkledd i en voksen kropp. Kom deg unna henne, du befinner deg i en situasjon hvor du blir pappa og ikke kjæreste. Hun kommer til å forsøke å manipulere deg med tårene sine så fort hun kan. Og tenk når noe slikt blir mor? Det må jo være en katastrofe for noen å se mora si gråte for alt og ingenting. Det gir skyldfølelse til barn, og er så lite sundt som det kan bli. Hun er ikke noe å samle på i det hele tatt. Tro meg, jeg har erfart noen av dem selv. De røper seg veldig lett i starten ved å kreve mye av deg: Lange telefonsamtaler, sex KUN når de er i topphumør og har fått ømme blikk i timevis i forkant og ikke minst en vanvittig (nærmest hysterisk) glede over det å få presanger. Du dater et barn. Du vil helt sikkert ikke gjøre det så kom deg unna er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...