Gjest Jente37 Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Jeg er så irritert, at jeg trenger å lufte tankene her litt og kanskje få gode råd av dere her inne. Meg og eksen prøver å lappe sammen et "vennskap" av noe slag. Vi hadde et turbulent av/på forhold i 2.5 år, før jeg gjorde det slutt for godt. Vi har prøvd å få til et vennskap, men den er temmelig skjør, da det er ting som skjer som irriterer meg veldig. Har prøvd å snakke ut med ham om det, men han stiller seg uforstående til det. (mulig han virkelig ikke skjønner hva jeg sikter til...eller så gidder han ikke å innvolvere seg?!) Det som er saken, er at han stikker ofte innom meg, spiser middag, blir vartet opp som før, men de FÅ ganger jeg spør ham om hjelp til gjengjeld (småting i huset, bilen) uteblir han fullstendig. Standard svaret er han det travelt på jobben, eller et eller annet som er viktigere som absolutt må gjøres istedet. Han kan godt gi en hjelpende hånd til kompiser/venninner med lignende ting (snekre på deres hus og hytter, pusse båt, bil o.l) og fortelle meg om det i ettertid, men har ikke tid å hjelpe meg. Nettopp dette irriterer meg voldsomt og får meg til å se rødt. Hvorfor gjør han det mot meg? Han vil ha alle goder av "vennskapet", men ingen "forpliktelser" av noe slag utover det. Hvordan kan jeg sette meg i respekt, og si at slik enveis-kjøring av oppførsel går virkelig ikke ann?
Leo Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Hvorfor må dere på død og liv ha et vennskap? :klø: Det fungerer ikke og da er det bare å avslutte det. Det er ikke en gang verdt å irritere seg over!
Tinge_Ling Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Hvorfor må dere på død og liv ha et vennskap? :klø: Det fungerer ikke og da er det bare å avslutte det. Det er ikke en gang verdt å irritere seg over! Helt enig..
Gjest Heloise Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Er jo klart man kommer tilbake dit man vet man får god mat og har det godt, men man trenger ikke begynne å gi tilbake om man ikke er vant med å gjøre det fra før... Om han ikke har gjort det før. jeg er venner med ekser jeg, til og med eksen jeg hadde et mindre velykket forhold med i 3 år :-| Går bra det, gir og tar som venner pleier. Men du burde kanskje sette en grense... I det minste fortell han at du ønsker å få litt tilbake, sånn skal det ikke være etter min mening. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Hvordan kan jeg sette meg i respekt, og si at slik enveis-kjøring av oppførsel går virkelig ikke ann? Ved å si NEI når han ber deg om ting. (og for all del -ikke inviter mannen på middag)
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Dette minner meg litt om eksmannen til en slektning av meg - han fortsatte å dukke opp med skittentøyet etter at de var blitt skilt (fordi han jevnt over hadde oppført seg som en stor egoist og drittsekk), men ga selvfølgelig aldri noe tilbake. Det er ikke alle det er liv laga å være venner med, og det kan kanskje være lurt å tenke over va som ikke fungerte i forholdet; var slike ting et irritasjonsmoment allerede da? Det eneste jeg kan foreslå er at du ikke sier ja til å gjøre diverse tjenester for ham, og lar være å lage middig til ham. Du kan jo ikke tvinge ham til å slippe alt han har i hendene for din skyld, og når han heller ikke ser på det som noe han gidder å gjøre - hvorfor skal DU varte opp ham?
Nabodama Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Hvis du absolutt vil bevare dette vennskapet, kan du jo si at -Hjelp meg med dette nå, så skal du få middag hos meg etterpå / til uken / evt et tidspunkt. Da må han hjelpe først for å få goder tilbake, ikke omvendt, slik det er nå.
Gjest *smak* Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 I livet må man gi og ta, hvis bare den ene parten gir vil forholdet komme i ubalanse. Det fungerer ikke i lengden... Lurer på om han har et stort ego som han må pleie? Uansett ville jeg kommet meg vekk fra denne mannen. Han viser deg ikke respekt og vil bare ha det beste fra deg uten å gi noe igjen. Det finnes helt sikker en kjekk mann det ute som mer enn gjerne vil gi deg omtanke og kjærlighet. Litt om meg: Jeg leter etter gode venninner. Både msn venninner og i rl. Da ser jeg etter positive egenskaper, fordi jeg vil at min tilværelse på jorden skal være mest mulig behagelig. Finner jeg ikke positive venner, er jeg heller alene. Men nok om meg... Søk i nye retninger, så finner du sikkert en kjekk mann som både kan gi og ta. Det er det menneskelige relasjoner handler om.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Dette minner meg litt om eksmannen til en slektning av meg - han fortsatte å dukke opp med skittentøyet etter at de var blitt skilt Kanske noen som hadde litt problemer med å sette grenser der i gården?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå