Gå til innhold

hvordan legge på seg

Fremhevede innlegg

Gjest skinny sweet man
Skrevet

hei,

har et tydeligvis ukjent problem.. jeg klarer IKKE å legge på meg.. jeg er veldig tynn, spiser og spiser, men ikke f om jeg klarer å legge på meg noen kilo..

noen som har tips om hva jeg kan finne på for å legge på meg??

kan vel legge til at jeg har en vanvittig forbrenning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bygge litt muskler?

Det hjelper veldig på en tynn kropp.

Om du spiser normalt, er det kanskje dette som er normalt for deg - og det må du nesten godta.

Å bygge muskler utenpå igjen, derimot - smart.

Gjest skinny sweet man
Skrevet

God idé! Har ikke tenkt den tanken i det hele tatt faktisk.. er vel kanskje ikke så mye annet man kan prøve, ikke vet jeg.

Får vel trå til å byne å trene da *huff* :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å bygge muskler?? Kan være lettere sagt en gjort det, gitt...Hvis ikke tror jeg en rimelig stor andel av verdens mannlige befolkning hadde gått rundt med sixpack og markert brystkasse...

Litt vanskelig å si hva du skal gjøre for å legge på deg når du ikke sier noe om hva du spiser i løpet av en dag, hva du pr dags dato veier, høyde o.l. Kanskje er du ikke "skinny" i det hele tatt, det bare er noe du innbiller deg...?

Uansett; hvis du har planer om å bygge muskler trengs det mat, og det i mengder, spesielt ettersom du sier du har en voldsom forbrenning. Er egentlig ikke optimalt å gasse på med kosttilskudd de første årene man trener da framgangen er såpass bra fra før, men en weight gainer som inneholder en mix av karbs og protein vil garantert få deg opp i vekt. Dette får du kjøpt på treningsstudioet, helsekosten eller rundt omkring på internett.

Men husk å trene hvis du tar en slik gainer, hvis ikke kan du risikere å legge på deg "feil" og det er vel heller ikke ønskelig. Og forresten; den skal tas i tillegg til den maten du normalt spiser.

Forskjellige kostprogrammer finner du også få internett. Viktig å få i seg nok karb hvis du er ute etter vektøktning. Hvis ikke dette skulle funke, har jeg ikke noe annet tips enn at du inntar alle måltidene dine på Mcern...

Lykke til!

Gjest Mzfire
Skrevet

Hva med å legge om livsstilen og late deg. Minst mulig aktivitet, drikk brus og godis hver dag. Pizza 3 ganger i uka på kveldstid og Mc 'ern i helgene.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva med å legge om livsstilen og late deg. Minst mulig aktivitet' date= drikk brus og godis hver dag. Pizza 3 ganger i uka på kveldstid og Mc 'ern i helgene.

Det er nå ikke så lurt å begynne å leve ekstra usunt for å gå opp i vekt. Kroppen har ikke godt av det.

Nei, hvis jeg var deg ville jeg satsa på trening og kosttilskudd. På denne siden står det litt om trening og hvordan du kan gå opp i vekt: http://www.dinform.com/Kosthold/storre.htm

Skrevet

endelig et tema hvor jeg er proff!!!!! :briller:

Kan ALT om å legge på meg........... trenger bare å gå forbi kjøleskapet jeg - og vips - der kom det 234,5 gram til gitt :o

Uff - vi har våre problemer. Noen vil legge på seg - andre vil gå ned i vekt.

Ønsker deg lykke til hvertfall! 8)

Skrevet

Ikke noe ukjent problem det nei.

Har vært der.

Rådet mitt er å trene, absolutt. Snakk med en treningsveileder, han/hun hjelper deg å legge opp et program mot målet ditt. (altså bygge litt muskler så du legger på deg)

og hvor du vil ha det.

Leve litt usundt er nok ikke så farlig. Men ikke gå inn for leve så usundt som mulig, det har ingenting for seg det garanterer jeg.

Spis uregelmessig..det hjelper og.

Er dette jeg har gjort ihvertfall, og er ikke for tynn lenger.

Og har funnet ut at jeg faktisk KAN legge på meg mer :o :ler:

så da er det å fortsette med trening så man holder seg der man er.

Ganske smart :wink:

Skrevet
endelig et tema hvor jeg er proff!!!!! :briller:

Kan ALT om å legge på meg........... trenger bare å gå forbi kjøleskapet jeg - og vips - der kom det 234,5 gram til gitt :o

Uff - vi har våre problemer. Noen vil legge på seg - andre vil gå ned i vekt.

Ønsker deg lykke til hvertfall! 8)

Hehe - må le. Det er like ille å være for tynn som for tykk sier dem. Og derfor vil jeg gjerne respektere det. Men det er jo fristende og svare "spis ei brødskive" liksom :)

Men jeg håper du finner en måte jeg. Jeg vet at jeg har hørt om folk som har tatt sånne proteindrikker eller hva det er i tillegg til vanlige måltider. Har også hørt om folk som har spist slankepulver i tillegg til andre måltider. Kanskje noe slikt kunne hjulpet deg?

Skrevet

(drikk protein drikk når du trener. Ikke ellers, det legger seg gjerne der du ikke vil ha det)

Klart det er like dritt å være for tynn.

Hadde folk tenkt over hvor dumme de faktisk er noen ganger :evil:

Hørte ofte kommentarer som "herregud så tynn du er. Spiser du ikke" o.l.

Sier man herregud så feit du er til store mennesker? nei. Sier man spis litt mindre mat a.. nei det gjør man ikke.

Jeg lærte å svare og fikk lukka kjeften til et par ja.

Er utrolig frekt.

(klart det ER et problem når man er for tynn og ikke legger på seg. Kall det gjerne et luksusproblem, men det er det aldri for personen som er der)

Gjest skinny sweet man
Skrevet

Hei!

Vil bare takke for mange gode svar, trodde ikke det fantes folk som hadde forståelse for denne problemstillingen jeg ... men da tok jeg feil!

Let the game begin :ler:

Skrevet
God idé! Har ikke tenkt den tanken i det hele tatt faktisk.. er vel kanskje ikke så mye annet man kan prøve, ikke vet jeg.

Får vel trå til å byne å trene da *huff* :)

Jepp ;)

Det kan faktisk bli ganske gøy om du finner en treningsform du liker!

Jeg liker selv ren og veldig effektiv styrketrening (enkelt og tungt), men kanskje du liker andre former av trening.

Det som er viktig for deg, er jo å prioritere muskelbygging, og ikke kondisjonstrening - som forbrenner fett. Du får høyere forbrenning av mer muskler også, men da får du jo i tillegg mer kjøtt på kroppen.

Spis normalt.

Begynn for all del ikke å spise masse, og få en haug med usunt fett på kroppen! Det er det dummeste jeg har hørt.

Du må bare godta at du ikke har det største fettlagret i verden, men heller altså satse på musklene dine. Du har dem - bare å lete dem frem ;)

Begynn heller ikke med masse kosttilskudd og tull - spis normalt og sett opp et nybegynner-program for styrketrening.

Trenger du hjelp, skal jeg (og sikkert flere her inne) hjelpe så godt jeg kan...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vil bare presisere at det går an å spise store mengder mat, uten at man nødvendigvis legger på seg FETT...Spis sunn mat; da i form av f. eks kylling, pasta, rent kjøtt av alle typer, fisk+++

Selvfølgelig er en pizza eller en burger også lov i ny og ne, men ikke for ofte.

Skrevet
Vil bare presisere at det går an å spise store mengder mat, uten at man nødvendigvis legger på seg FETT...Spis sunn mat; da i form av f. eks kylling, pasta, rent kjøtt av alle typer, fisk+++

Selvfølgelig er en pizza eller en burger også lov i ny og ne, men ikke for ofte.

Ja, det går nok for noen. Men ikke for alle :(

Men - dette er en tråd for omvendt, er det ikke? hehe :) Finner et nytt tema som er litt mer oppløftende tenker jeg.

Skrevet

Når poengeter å LEGGE på seg, snakker vi jo om fett da... Spsier man masser av fisk legger men på seg... fett...

Poenget er å legge på seg på utsiden, og ikke på innsiden (årer etc...) derfor må man ikke spise usundt, og dø av hjert-karsykdom om 20 år ....

Skrevet

Du bør spise sunt og ikke minst TRENE! Muskler er fint og veier mer enn fett.

Her finner du tips om hva du bør spise hvis du trener for å få større muskler(+mye annet nyttig):

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?p=bohp&d=135

www.iform.no og www.trim.no har og masse info.

Hvis du ikke er vant med å trene er sikkert det lureste å melde seg inn i SATS eller lignende og få hjelp av instruktørene der til å sette opp et program.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Dersom du føler at dette er et stort ønske som betyr mye for deg,kan du forsøke noe som heter Aldosan. Mange som har hatt anoreksia prøver dette middelet for å komme opp i vekt,og jeg har lest mye positivt om det..uten at jeg har prøvd det selv. Det fås kjøpt i helsekostbutikker og apotek, eller du kan gå inn på hjemmesiden deres og bestille www.bioshop.no

Lykke til :blunke:

Gjest Lady-M
Skrevet

Hvis du ønsker å legge på deg muskler, anbefaler jeg deg å trene med vekter og spise proteinrik mat.

Synes absolutt ikke du skal legge på deg fett! Å være lat og putte i seg masse dritt er det dummeste jeg har hørt.

Rådfør deg med en kostholds/trenings-ekspert hvis du ønsker å øke størrelsen på musklene. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...