Gå til innhold

Hvor mye skulle dere hatt for å flytte fra en leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Johanna_*
Skrevet

Hei. Jeg eier en leilighet som jeg leier ut, den er leid ut etter husleie loven, dvs 3 år uten oppsigelse for meg. Nå er det slik at en bedrift i nærområdet har kontaktet meg og ønsker å leie den, de tilbyr høyere leie + at de pusser opp badet. De ønsker å leie fra 1.4 08, forståelig nok er jeg jo veldig fristet av dette... Problemet er jo at det er igjen nesten 2 år av kontrakten.... Hun som leier er veldig hyggelig, men vet også at hun trives veldig godt i leiligheten.. Tenkte å ta en prat med henne og høre om hun kunne tenke å flytte på seg, evt mot kompensasjon/gratis husleie. Hun vil jo ha god til på seg til å finne noe nytt... Hvordan hadde dere reagert, og hva ser dere på som ett beløp jeg burde tilby/antall mnd uten husleie??? Leiligheten er på 80 kvm, ligger godt plassert i forhold til kollektiv, skole, marka m.m (samt denne bedriften som vi leie), og hun betaler 11.000,- pr mnd. Hun har ingen barn, og burde greit finne tilsvarende leilighet, men kanskje ikke i samme område...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestina
Skrevet

Tja, vanskelig å si. Dersom hun har nok penger er hun kanskje ikke interessert i å flytte uansett, dersom hun trives godt.

Men om jeg skulle vurdert å ta alt flyttemaset tror jeg nok jeg skulle hatt kanskje to-tre mndr fri husleie, samt at du betalte for selve flyttingen (som du kanskje bør gjøre uavhengig av kompensasjon ellers, dersom hun går med på å flytte?).

Skrevet

Jeg ville hatt minst 3 x gratis husleie + dekket utgifter for flytting, dersom jeg skulle slått til. Men dette blir jo en forhandlingssak mellom dere :kaffe:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Du bør tilby henne som de sier over meg her, minst 3 mnd. fri husleie og alle utgifter mht.flyttingen.

Du bør vel også være behjelpelig med å finne et nytt sted hun kan leie, gjerne med tilsvarende beliggenhet og husleiepris! Dette er som nevnt tidligere i tråden en forhandlingssak mellom dere to.

Det skader jo ikke å spørre henne.

Det er også viktig at du forteller henne hvorfor du ønsker at hun skal flytte. Om hun ikke går med på det, bør du slå det fra deg.

Endret av Silmarill
Skrevet

Jada, vet hun er i sin fulle rett til å si nei, og da må jeg jo bare akseptere det. Men som dere sier så skader det ikke å spørre. Skal innom henne i kveld for å fikse en lampe ig sånn, så da kan jeg jo høre med henne. Skal være helt ærlig om hvorfor, og synes det dere sier høres fornuftig ut, 3 mnd + flyttekostnader. Hun vil jo ha ganske god tid på seg til å finne noe nytt også. Så da krysser jeg fingrene og håper hun er medgjørlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...