Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg er faktisk redd de. Aner ikke hvordan de virker, og å plutselig stappe inn et brød for så å ødelegge hele maskinen eller brødet er ikke noe som frister. Og siden dette er noe alle bruker lekende lett så våger jeg ikke spørre om hjelp (sosial angst, er glad når jeg får kjøpt brød, om jeg ikke skal spørre noen av de som jobber der i tillegg)

Men de ser utrolig praktiske ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Synes det er helt topp - og bruker det stort sett alltid

(Men jeg irriterer meg over at ikke folk kan børste ned skalker og smuler så maskinen ser delikat ut til nestemann)

Enig.. bruker ofte tiden det tar mens brødet skjæres. Til å rydde vkk skalker og smuler..

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Her har 3 av 4 butikker skjæremaskin.

Kjempepraktisk!

Gjør som dere andre, fryser ned og tar opp etter behov.

Slipper jo å kaste brød! :)

Og jeg "rydder" alltid opp igjen, koster bort smuler og skalker :jepp:

Skrevet
Nei, jeg er faktisk redd de. Aner ikke hvordan de virker, og å plutselig stappe inn et brød for så å ødelegge hele maskinen eller brødet er ikke noe som frister. Og siden dette er noe alle bruker lekende lett så våger jeg ikke spørre om hjelp (sosial angst, er glad når jeg får kjøpt brød, om jeg ikke skal spørre noen av de som jobber der i tillegg)

Men de ser utrolig praktiske ut.

Når du har valgt deg ut et brød så tar du brødet ut av posen, åpner lokket på maskinen og legger brødet oppi. Da skjærer maskinen gjennom brødet og det kommer ut ned på den rista. Maskinen går ikke på før du lukker igjen lokket eller trykker på en start knapp. Når brødet er ferdig oppkutta legger du brødet opp på den metallplaten som henger fast over, og trer posen på brødet. Så teiper du igjen åpningen for at brødet ikke skal falle ut :)

Litt klumsete forklart men håper du skjønte det likevel ;)

Og miros: skalkene o.l dytter du nedi sprekkene og hullene der brødet kommer ut :)

Skrevet
Jeg bruker de innimellom, men stort sett bare om jeg er i butikken tidlig på dagen. Syns de ser så ekle ut etter mye bruk, med gamle smuler og brødskalker som ligger igjen fra tidligere brukere. Men om den ser ren ut bruker jeg den gjerne.

Er det ikke kost der?

Det er det på alle maskinene heromkring, og jeg synes folk er flinke til å gjøre rent etter seg.

Skrevet

Jeg har til nå ikke sett en eneste brøskjæremaskin med kost :/

Skrevet
Jeg har til nå ikke sett en eneste brøskjæremaskin med kost :/

Ikke jeg heller, men av og til er det søplebøtte der sånn at man i hvert fall kan kaste skalkene etter seg. Personlig tar jeg med meg skalkene, vet egentlig ikke hva folk har imot de stakkars skalkene :)

Skrevet

Har lagt merke til at det står en logo + en forholdsvis lokal adresse på klistremerker på disse kostene, så det er nok en lokal greie her da. Dere får tipse deres butikker om det!

Skrevet
Personlig tar jeg med meg skalkene, vet egentlig ikke hva folk har imot de stakkars skalkene :)

Noen ganger spør jeg butikkdama (-herren) om det er OK at jeg tar med noen av skalkene som ligger rundt også. Da åpner h*n som oftest skuffen, og fyller en pose til meg. Disse tar jeg med hjem og tørker til voffsen. Den elsker nemlig tørre brødskalker.. (bruker de bare til voffsen ja, som en godbit..).

Skrevet

*nikker*

Har fler enn en gang sett folk få med seg flere poser med skalker til hunder eller hva de nå skal med dem.

Skrevet

Eneste jeg kommer på nå er kiw butikken borti gata, muligens rimi også har det men jeg er vimsete og ser det ikke. Men den som kiwi har står i gangen på vei ut og av en eller annen grunn får jeg bare ikke meg selv til å bruke akkurat den, men andre steder gjør jeg det..

Skrevet

Begge butikkene her på øya har det, men jegv har aldri brukt dem. Dels fordi jeg sjelden kjøper brød og dels fordi jeg er en teknisk kløne med maskin-vegring...

Skrevet
*nikker*

Har fler enn en gang sett folk få med seg flere poser med skalker til hunder eller hva de nå skal med dem.

Det er sikkert noen som skal ha dem med hjem til gubben også! :ler:

Skrevet

Ja, skjærer alltid opp brødet i butikken.

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

Butikkene her har ikke slike maskiner, men ville nok brukt det om de hadde det. Hadde vært praktisk å fryse ned skiver som er pent kuttet. Brukte det mye da jeg bodde hjemme (da var vi fem, så da går det gjerne to brød om dagen og det rekker ikke å bli tørt til tross for at det er oppkuttet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...