Meaty Skrevet 5. september 2007 #1 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har i det siste lagt merke til at fler og fler matbutikker her i byen har en stor brødskjæremaskin stående til bruk for kunder. Det begynte på de store butikkene, men nå har til og med Kiwi fått det! Er dette vanlig rundt omkring i landet også? Bruker dere dem? Disse maskinene er jo geniale, man får jo helt perfekte skiver som er så lette å få fra hverandre hvis man fryser ned brødet. Det er så kjekt å bare ta ut de skivene man trenger. Veldig bra tjeneste dette her synes nå jeg, hos bakeriutsalgene må man ofte betale ekstra for å få oppskåret brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsP Skrevet 5. september 2007 #2 Del Skrevet 5. september 2007 Trodde det var vanlig på alle butikker jeg. Alle jeg handler på har det iallefall. Men jeg bruker den ikke da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 5. september 2007 #3 Del Skrevet 5. september 2007 Perfekt oppfinnelse. Bruker dem hver gang jeg kjøper brød. Vi er en liten familie og det går dermed lite brød (et brød varer i 3 dager..) Fryser brødet med en gang, og tar opp skive for skive. Alltid ferskt brød :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 5. september 2007 #4 Del Skrevet 5. september 2007 Ja, de bruker jeg ofte de gangene jeg kjøper brød. Mest fordi alle irriterer seg over måten jeg skjærer brød på. Jeg skjærer skeivt. Har prøvd å gjøre noe med det, men det blir sånn uansett. Jeg synes det får brødet til å vare lengre også, fordi jeg ikke får til å skjære så tynne og fine skiver. Hjemmelagde brød er mye lettere å skjære en kjøpebrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nolita Skrevet 5. september 2007 #5 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg pleier å bruke det hvis jeg kjøper brød, noe som er sjeldent siden jeg ikke spiser så mye brød. Siden vi bare er to i husstanden så jeg meg lei på å kaste brød det bare var tatt to skiver av, så nå deler jeg brødet i 3-4 og fryser ned, og tar opp ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 5. september 2007 #6 Del Skrevet 5. september 2007 Har begynt å bruke de mer og mer, lei av brød som blir skjeve når ungene skjærer brød..men mannen liker de ikke så veldig godt, for han vil ha mye tykkere skiver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #7 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg bruker de innimellom, men stort sett bare om jeg er i butikken tidlig på dagen. Syns de ser så ekle ut etter mye bruk, med gamle smuler og brødskalker som ligger igjen fra tidligere brukere. Men om den ser ren ut bruker jeg den gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. september 2007 #8 Del Skrevet 5. september 2007 Synes det er helt topp - og bruker det stort sett alltid (Men jeg irriterer meg over at ikke folk kan børste ned skalker og smuler så maskinen ser delikat ut til nestemann) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 5. september 2007 #9 Del Skrevet 5. september 2007 Fryser brødet med en gang, og tar opp skive for skive. Alltid ferskt brød :-D Jeg også..! Et brød varer leeeenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. september 2007 #10 Del Skrevet 6. september 2007 Ja, handler bare brød der hvor jeg kan få skjært opp brødet. Veldig praktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oliven Skrevet 6. september 2007 #11 Del Skrevet 6. september 2007 Bruker det alltid og alle butikkene jeger i har det. Tilogmed rema1000 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elize Skrevet 6. september 2007 #12 Del Skrevet 6. september 2007 En kjempeflott oppfinnelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nellika Skrevet 6. september 2007 #13 Del Skrevet 6. september 2007 Fryser ned og tar opp skiver etter behov. Kaster jo aldri brød lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobeline Skrevet 6. september 2007 #14 Del Skrevet 6. september 2007 Brødskjæremaskinene er å finne i de fleste butikkene der jeg bor, både i de store kjedebutikkene og den lille lokale dagligvarehandelen. Og det virker som om det er mange som benytter seg av disse. Jeg bruker ikke disse maskinene siden jeg eier en selv, og bruker denne i stedenfor. Men hadde jeg ikke hatt en egen skjæremaskin, hadde jeg sikkert brukt de som er å finne i butikkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 6. september 2007 #15 Del Skrevet 6. september 2007 Her i området er det ikke alle butikker som har brødskjæremaskin. Jeg kjøper brødet mitt i den butikken som har, og bruker maskinen. Supert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tweek Skrevet 6. september 2007 #16 Del Skrevet 6. september 2007 Det har jo vært vanlig på alle butikkene en god stund da, og jeg liker det Jeg kjøper mye baguetteors m jeg steker, men når jeg kjøper brød bruker jeg alltid den. Da får jeg fine rette skiver og det smuler ikke overalt sånn som det gjør når jeg må kutte selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. september 2007 #17 Del Skrevet 6. september 2007 Det er genialt! Men som distre' meg glemmer å bruke dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 6. september 2007 #18 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Bruker den bestandig Endret 6. september 2007 av Drua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 6. september 2007 #19 Del Skrevet 6. september 2007 Takke meg til en god brødkniv. Siden vi baker brød selv er det det mest praktiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 6. september 2007 #20 Del Skrevet 6. september 2007 Takke meg til en god brødkniv. Siden vi baker brød selv er det det mest praktiske. Jeg tar heller ikke med meg brødene jeg baker selv til butikken for å skjære de opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå