Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei, På fredag må jeg lage kake og ta med på jobben. Tenkte å lage en langpannekake. Er det noen som har en kjempegod kakeoppskrift?? Setter stor pris på hjelp, er helt blank
Arkana Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Banankake med sjokolade 4 egg 3 dl sukker 200 g smør 1 dl melk 3 bananer (ca 350 g) 4 dl hvetemel 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 100 g kokesjokolade 100 g kokesjokolade 25 g smør ½ dl kremfløte 1 ts vaniljesukker Pisk egg og sukker til eggedosis. Mos bananene og bland i eggedosisen. Sikt sammen det tørre. Smelt smøret og bland med melken. Rør det inn vekselvis med det tørre. Ha i hakket sjokolade til slutt. Ha deigen i en smurt og bakepapirkledt liten langpanne (ca 20x30 cm) eller 26 cm springform. Stek på nederste rille ved 180 grader i 40 minutter. Avkjøl i formen og hvelv ut. Ha sjokolade, smør, fløte og vaniljesukker i en kjele og smelt på svak varme. La glasuren varmes opp til kokepunktet under stadig omrøring. Ta av varmen og avkjøl til passe smørekonsistens og fordel over kaken. Krydderkake 200 g smeltet smør 1 liter kefir 500 g sukker 650 g hvetemel 4 ts natron 2 ts kanel 2 ts kardemomme 2 ts nellik 1 ts vaniljesukker ½ ts malt ingefær ½ ts muskat 200 g kremost 150 g smør 2 dl melis 2 ss vaniljesukker Smelt smør og rør inn kefir og sukker. Bland sammen resten av ingrediensene og rør inn i deigen. Hell i en smurt stor langpanne og stek på nederste rille ved 180 grader i ca 35 minutter. Avkjøl helt i formen. Rør sammen kremost, smør, melis og vaniljesukker og bre over kaken. (Jeg har i to pakker sukat i røren og bruker også litt mer smør og litt mindre kremost enn det står i oppskriften da jeg synes glasuren ble litt for syrlig.)
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Tusen takk for svar, Arkana. Banankake med sjokolade hørtes skikkelig godt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå