Gå til innhold

Kake til jobben

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Hei,

På fredag må jeg lage kake og ta med på jobben. Tenkte å lage en langpannekake. Er det noen som har en kjempegod kakeoppskrift?? Setter stor pris på hjelp, er helt blank :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Banankake med sjokolade

4 egg

3 dl sukker

200 g smør

1 dl melk

3 bananer (ca 350 g)

4 dl hvetemel

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

100 g kokesjokolade

100 g kokesjokolade

25 g smør

½ dl kremfløte

1 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker til eggedosis. Mos bananene og bland i eggedosisen. Sikt sammen det tørre. Smelt smøret og bland med melken. Rør det inn vekselvis med det tørre. Ha i hakket sjokolade til slutt. Ha deigen i en smurt og bakepapirkledt liten langpanne (ca 20x30 cm) eller 26 cm springform. Stek på nederste rille ved 180 grader i 40 minutter. Avkjøl i formen og hvelv ut.

Ha sjokolade, smør, fløte og vaniljesukker i en kjele og smelt på svak varme. La glasuren varmes opp til kokepunktet under stadig omrøring. Ta av varmen og avkjøl til passe smørekonsistens og fordel over kaken.

Krydderkake

200 g smeltet smør

1 liter kefir

500 g sukker

650 g hvetemel

4 ts natron

2 ts kanel

2 ts kardemomme

2 ts nellik

1 ts vaniljesukker

½ ts malt ingefær

½ ts muskat

200 g kremost

150 g smør

2 dl melis

2 ss vaniljesukker

Smelt smør og rør inn kefir og sukker. Bland sammen resten av ingrediensene og rør inn i deigen. Hell i en smurt stor langpanne og stek på nederste rille ved 180 grader i ca 35 minutter. Avkjøl helt i formen.

Rør sammen kremost, smør, melis og vaniljesukker og bre over kaken.

(Jeg har i to pakker sukat i røren og bruker også litt mer smør og litt mindre kremost enn det står i oppskriften da jeg synes glasuren ble litt for syrlig.)

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Tusen takk for svar, Arkana. Banankake med sjokolade hørtes skikkelig godt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...