Helen Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Etter en del frem og tilbake har vi bestemt oss for at vi ville ha en pus til etter at den ene pusen vår ble påkjørt. Den pusen vi har igjen har hatt det litt stusselig nå, den har virket så ensom etter at søsteren ble borte. I dag har vi da altså fått en katt til, vi var på butikken for å se på oppslagene som henger der for der er det nesten bestandig katter som gis bort. Men så traff vi læreren til minsten og hun visste om noen som hadde kattepus. Vi reiste da dit for å se på de. Ungene falt pladask så da måtte vi bare ta med den ene. Det jeg synes er litt synd (litt rart også) er at kattene er født og oppvokst ute, de hadde alt de trengte på terassen. Kattepusen er født i slutten av mai, så den er vel ca 14-15 uker. Det blir litt spennende å se om den er stueren, de hadde do på terassen som de brukte. Men siden de ikke er så veldig vant til å være inne så blir det spennende, den var inne litt på dagen noen ganger men bestandig ute om natta. Dette pga allergi. Jeg hadde i utganspunktet bestemt meg for at den katten vi fikk nå skal være inne til etter vinteren, nå har vi mistet så mange katter så jeg vil ikke ta sjansen å slippe den ut for tidlig. Men siden den er vant til å være ute så vet jeg ikke om jeg får det til.... "Gamlekatta" er ikke så veldig begeistert for nykommeren, den lusker etter den mens hun freser og knurrer. Men kattungen bryr seg ikke, den spiser som en hest mens den andre ligger og ser på. Den er skikkelig rund så den er nok gla i mat. Det virker som om den fort slo seg til ro. Jeg regner med at det går bra med kattene, de blir nok venner. "Gamlekatta" har ikke vært på døra for å gå ut siden vi kom hjem med kattungen så hun stikker hverfall ikke av, noe jeg var litt redd for.
Tabris Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Gratulerer med ny pus! Det går seg nok til med "gamlekatta", ja. Trenger bare en liten periode for å justere seg inn. Alle våre katter har vært ute om natten (hvis de selv ikke ønsker å være inne). Det er jo skumringstiden som er kattens "rette element", så den hører jo sånn sett til ute da. Ang. det å bli påkjørt så er det vel mye mindre biler om natta enn om dagen? Så hvis du er heldig, så er pus ute og jager og løper om natta og kommer inn og sover rolig store deler av dagen.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 kattene er mere synlig i trafikken om dagen. Om natta/kvelden ses de ikke bilkjørerne. Det er god sjans for at katter blir påkjørt i mørkret. De går mot billysene!
NovaFlare Skrevet 8. september 2007 #4 Skrevet 8. september 2007 Husk at kattunger ikke har utviklet retningssans før de er ett år, så du må ikke finne på å la katten gå alene ute før den er minst 6 mnd og selvfølgelig ikke før den er kastrert Husk vaksine og microchip/øretatovering også da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå