Kathri Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Vi skal pusse opp badet vårt, gulv 6 m2 og vegg 18m2, og har fått pris fra vår "private" flislegger på 13 000. Vi har tenkt å gjøre alt forberedende arbeid selv slik at det kun er legging av membran og flis som skal gjøres. Noen som har formening om prisen vi har fått? Dyrt? Billig? Grei pris?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 For omtrent tilsvarende størrelse på bad, betalte jeg 15 000 for privat arbeid i fjor. 13 000 høres dermed ut som en akseptabel pris.
emi Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Gjest_uri_* Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 Tror dette er en ganske billig pris. -Smøremembran på vegger en en oppgave bestående av tre operasjoner. Altså tre lag som hvert for seg må tørke før ny påføring. -Så skal det legges sveisemembran på gulvet og det vil jeg tro kommer på ca 3000,- + mva til membranfirmaet (gjetter litt utfra hvilke pristilbud vi har fått). -Så skal det legges støp med varmekabler over membranen. Og vente noen uker før man kan flislegge. -Så skal flisene limes på. -Så skal det fuges. -Det er ganske mange operasjoner, og det er mange dager med fremmøte. Vanninga av fugene gjør dere sikkert selv. Må man vente flere -uker- fra varmekabling til flislegging?? Jeg har planer om å totalrenovere et bad på omtrent samme størrelse selv, jeg hadde håpet det skulle gå fort unna så jeg kunne flytte inn snarest mulig, jeg! Hvor lang tid ca tok det å få deres bad ferdig? Kunne dere bo i leiligheten mens det hele sto på?
emi Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Man må ikke nødvendigvis støpe for å legge ned varmekabler. Kan også bruke avrettningsmasse. Kan legge fliser på det noen dager senere. Avrettningsmasse bygger også bare 1-2cm i høyden, mot minst 5cm om man støper. Hvis gulvet har mye svikt bør man støpe. Hvis ikke er avrettningsmasse minst like bra. Man kan også bruke smøremembran på gulvet, finnes en to komponent type som er sterkere. Denne smøres på oppå avrettningsmassa, og så flis.
emi Skrevet 7. september 2007 #7 Skrevet 7. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest Apple- i.i Skrevet 7. september 2007 #8 Skrevet 7. september 2007 Vi bruker et anerkjent firma til å pusse opp hos oss. Vi har støpt badegulv med varmekabler i som nå skal flislegges. Iflg. elektrikeren er det greit å legge på fliser og ta badet i bruk, men kablene må IKKE skrues på før om 6 uker, dette for at støpen skal gjennomherdes. Jeg er kjent med dette firmaet, og stoler på at de vet hva de driver med. Har derfor ingen kvaler med at de legger fliser på "nystøpt" gulv.
emi Skrevet 7. september 2007 #9 Skrevet 7. september 2007 (endret) *opprydding* Endret 17. september 2007 av emi
Gjest morten flislegger Skrevet 22. januar 2008 #10 Skrevet 22. januar 2008 prisen er helt grei den, men går da an og få billigere:) spørs jo om det er border på veggene, diagonal legging på gulvet.
Cr@sh Skrevet 23. januar 2008 #11 Skrevet 23. januar 2008 Naboen fikk flislagt et bad på samme str. som TS nevner for 10 000,- privat - sånn til sammenligning. Der var det diagonal-legging på gulv.
Fat Sally Lee Skrevet 23. januar 2008 #12 Skrevet 23. januar 2008 Badet vårt er 4 kvm stort, med ca 20 kvm vegger. Vi betaler under 10.000 for å få det flislagt privat. Men det er en kollega som gjør det, så det er mulig han slår av litt ekstra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå