Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg prøver å kjøpe White Crest Stripes på ebay. Det står at pakken koster minst 0.99 dollar. Hva byr man på sånt? Hvor mye må jeg by, for å regne med at jeg får kjøpe? Kan jeg regne med at det er privatperson jeg handler med? Det finnes jo en million nedover... Jeg synes dette er vanskelig!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Item you're bidding on: FREE CREST WHITE STRIPS WHITESTRIPS +23% WHIITENER KIT Current bid: US $0.99 Your maximum bid: US $10.00 Sales Tax: 6.000% (only in FL) Shipping and handling: US $5.99 -- Standard Flat Rate Shipping Service. Additional services available. Shipping insurance: US $1.79(Optional) Payment methods: PayPal, Personal check, Money order/Cashiers check. Ser dette riktig ut??
Catzy Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Sjekk om noen av de som lister White Crest Stripes har "Buy out now" som valg. Da kan du kjøpe det til den prisen som de lister som buy out pris. Denne pleier å være høyere enn det de som har auksjonspris, men da vet du at du får det du vil ha. Se også på hvor lang tid auksjonen er satt til. Det er greiere å by på noe som du vet om du vinner i morgen enn om en uke, synes jeg. Hvis du ser at flere har buy out-pris på si $8, så er det ikke noe vits å sette max-bud på $10. Sett det til lavere, eller kjøp det til $8. Du må bare gjøre litt sjekking på hva som finnes. Når det gjelder om det er en privatperson eller ikke: er det veldig viktig for deg? Jeg ville i så fall ha tatt en titt på hva annet selger har til salgs. Ofte ser du raskt om dette er en person eller noen som driver litt mer butikk, hvis du bare sjekker de andre varene de har.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Har du sjekket fraktkostnadene? Noe sier meg at 5.99 er fraktkostnader innenfor USA. Ellers så gjør du lurt i å by sånn som du har gjort med et maksbud. Ebay byr dermed for deg opp til det du har satt som maks. Kommer det ikke flere bud, så vil du få pakken for 0.99.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 .. Catzy har selvfølgelig også rett i at det kan være lurt å sammenligne litt priser fordi disse kan variere veldig. Men skal du først by på en auksjon, så er proxy-bidding veien å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå