Gjest Gjest_Idefix_* Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Hei! Her hvor jeg bor er det utrolig lite tilbud til små barn, og da mener jeg alderen ca 2- 4..5 år. Da jeg var liten husker jeg det var turn, og mange barn deltok. Nå kunne jeg tenke meg å startet opp noe sånt. Sto i en klesbutikk i går, og såg de solgte små ballett-drakter og fikk så lyst å gjøre noe sånt. Nå har jeg ikke tenkt at det skal være noe seriøst dette her, men tenkte å ha det om ettermiddagen en gang i uka eller hver 14. dag. Noen som er med på noe sånt for sine barn? turn eller lignende? Hva foregår da? hvordan er opplegget?
teklype Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Her jeg bor har barna balansert på bom, hoppet over kasse etc. på turningen. Det har også vært sang og bevegelser til sangen.
Noldus Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Jeg har vært med å trene barn mellom 2 og 4 år på turnen!! Vi hadde stort sett ulike sangleker, aktivitet med ball, rokkering, balansering og liknende. På en måte som en gym time! Mot slutten av året ble det øvt inn en enkel kombinasjon trinn til en populær barnesang som de fikk vise frem på avsluttningsfesten! Kjempe stas!
Ghost Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Så smart! Ingen dum ide... Dette kunne vært noe her også. Men hvordan går man frem for å starte opp med noe sånt? hvem må man prate med. Og må foreldrene betale noe for det?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Vår datter deltar på ballett. Det er en proffesjonell ballettdanser som har undervisningen. Det er tilrettelagt med lek, hvor øvelsene har en baktanke for læring. Dette er nok ikke helt det du tenker på.. (da må man ha ballettbakgrunn selv). Vi betaler ca 1000kr for 14 ganger på balletten.. For den prisen skal det være proffesjonelt. Turn er nok litt mer som det beskrives her ovenfor... Det vil jeg nok sammenligne mer med "allidrett" som hun har deltatt på tidligere.. Der har de ballek, hoppe på tjukkas, hoppe bukk over kasse, henge i tau osv. Dette er i gymsal som har utstyr til det. Innimellom leier de svømmehall og har svømming (da er foreldrene med - og det er mer bading enn svømming), det arrangerres skikvelder, sykkeløvelser, skøytekvelder (på samme tidspunkt som gymsal-treningen - men i stedet for..). Her betalte vi vel 350,- i halvåret tror jeg.
Vannmelon Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Hva med å sjekke om det er en turnforening i nærheten som vil starte opp med barnepartier? Da får du garantert hjelp. Jeg har selv hatt turnpartier for barn i alle aldre mellom tre og seksten år. Tre- og fireåringene var med på "foreldre-barn". og måtte ha med seg en forelder. Denne aldersgruppa krever det en del å organisere uten at de har med seg "sin egen voksen". Andre aldersgrupper er det best å ha uten foreldre tilstede, men du bør ha noen hjelpetrenere. Du må selvfølgelig også søke om tilgang til en gymsal og reklamere litt. Kontakt Norges gymnastikk og turnforbund, de kan garantert hjelpe deg i gang, henvise deg til en lokal krets, og organiserer også kurs. Kjempeflott tiltak! For småbarnsgymnastikk kan jeg anbefale boka "gøy i gymsal" (ta gjerne også kurset), for litt eldre "idrettens grunnstige"(kurs her og). Der er det mange tips og ideer! Tror det ligger link ute på forbundets sider. Evt hos OAGT (Oslo og Akershus gym- og turn). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå