Gå til innhold

når er katter fruktbare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jente-katta mi er 4-5mnd, er det lenge til hun kan få barn nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan godt komme i løpetid snart, det varierer fra katt til katt. Så kanskje ikke så dumt å tenke på sterilisering snart!

Skrevet

Katter kan bli fruktbare fra 5-6 mnd alder. De kan kastreres fra samme alfer (så bare sette av en dag til kastrering i nær framtid) :)

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Innekatter blir som regel fruktbare før utekatter har jeg hørt, for de vet jo ikke om det er vinter eller sommer.

- Om det stemmer vet jeg ikke, for jeg har ikke erfart det.

Så for en innekatt (i følge flere), så vil de få løpetid rundt 6 mnd's alderen. Katten til en jeg kjenner er 8 mnd. Den er også innekatt, men har ikke fått løpetid enda, så det varierer nok...

Endret av Frøken Titt
Skrevet

Kan variere fra 4 til 12 mnd, det vanligste er mellom 6 og 10 mnd.

Skrevet

Den ene huskatten min ble kjønnsmoden da hun var 4 mnd gammel, den andre da hun var 8 mnd.

Du kan helt sikkert kastrere henne nå!

Skrevet

Og om du ikke har anledning til å kastrere henne her og nå så er det ikke så dumt å få p-piller til henne midlertidig. Går som regel helt greit at hun går på det i noen måneder, det er når det blir langtidsbruk det fort kan bli farlig.

Skrevet

Kastrer katten din så snart du kan. P-piller i mellomtiden er unødvendig, katten din er for ung til å gå ute alene likevel. Hold henne inne til hun er kastrert. (ja, det heter å kastrere med hunkatter også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...