jenta27 Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Vi har prøvd i 16 måneder nå, og ikke fått klaff ennå. Ingen undersøkelser viser noe galt, så det er utrolig frustrerende at et ikke skjer noe. Vet du hvorfor dere bruker så lang tid? Eller er det flere som meg som er uforklarlig barnløs?
Grace Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Vi har prøvd i 16 måneder nå, og ikke fått klaff ennå. Ingen undersøkelser viser noe galt, så det er utrolig frustrerende at et ikke skjer noe. Vet du hvorfor dere bruker så lang tid? Eller er det flere som meg som er uforklarlig barnløs? Jeg er definert som det men er jo nå gravid etter IVF. Ganske frustrerende å ikke finne ut hva som er årsaken.
Gjest Piper Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Kjenner noen som har det på samme måte, og de valgte prøverør. De har i dag tre barn på tre forsøk, og er kjempe fornøyd med det. De brukte ikke noe mellom forsøktene, men de passer rett og slett ikke sammen på den måten.
Gjest Apple- på jobb Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Er det ikke sånn at statistikken sier at en tredjedel skyldes feil hos mannen, en tredjedel feil hos kvinnen og en tredjedel er uforklarlig? Hos oss er det nok alderen min som gjør at det tar tid.
jenta27 Skrevet 7. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2007 Å så godt å høre at prøverør fungerte på dere som var uforklarlig barnløs! Jeg har fått bekreftet at jeg har eggløsning både vhja temping og blodprøver. Jeg har også fått bekreftet vhja røntgen at begge egglederne er åpne og fine Jeg er 31 år, så så altfor gammel er jeg vel ikke? Mannen har også testet seg, og han hadde fin prøve. Kanskje jeg skal spørre om prøverør nå da? Evt. prøve pergo først? Tenkte å la det roe seg ned til over nyttår før jeg begynner å stresse mer, men på den annen side så er det jo lang kø, så hvorfor ikke bare sette igang nå, så begynner vel forsøkene kanskje til neste år? Er så utrolig sårt og ikke vite hva det er som er gale, og samtidig hele tiden få høre at jeg ikke må stresse sånn, for da blir jeg ikke gravid..... Det er jo ikke akkurat lett og "glemme" prøvingen da. For vi MÅ jo ha sex til rett tid dersom det skal bli noe, og da må jeg jo vite hvilke dager jeg er fruktbar. Jeg har en stabil syklus, masse eggløsningsslim osv
Kvist Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Vi blir ikke gravide, fordi jeg ikke har eggløsning på egenhånd. Hvorfor jeg ikke har det er derimot et mysterium, for på UL så ser gynekologen eggene ligge klare i eggstokkene Ikke hjelper det med doble pergokurer heller, så nå skal vi over på FSH (eller var det FSG? Går surr i forkortelsene) stimulering. Neste trinn der igjen blir da forhåpentligvis ikke prøverør...
Kylling Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Jeg har tette eggledere, derfor blir jeg ikke gravid. Den ene er i tillegg fjernet.
Prada Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 Mine blodprøver og lap er helt fine, mannens sædceller er helt topp. Ingenting galt med noen av oss, men barn klarer vi ikke å lage på egenhånd. Vi fikk diagnosen uforklarlig barnløshet. Syntes det var litt "urettferdig", ville heller at det skulle være en grunn til vi ikke fikk det til. Men løsningen for oss ble inseminering, da satt den på første forsøk!
Ancalime Skrevet 14. oktober 2007 #9 Skrevet 14. oktober 2007 Vi har prøvd i 4,5 år og vært gravid 1 gang (i vår) men mistet tidlig. Har PCOS og mangler derofr eggløsning...
Gjest s.n Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Samboeren min har elendige verdier på sædprøven, så det var visst enkelt å fastslå hva som er årsaken til at vi ikke greier å blir gravide på egen hånd.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Samboeren min har elendige verdier på sædprøven, så det var visst enkelt å fastslå hva som er årsaken til at vi ikke greier å blir gravide på egen hånd. Hva gjør man da? Finnes det noe som kan "reparere" dette?
kelte Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Å så godt å høre at prøverør fungerte på dere som var uforklarlig barnløs! : Kanskje jeg skal spørre om prøverør nå da? Evt. prøve pergo først? Tenkte å la det roe seg ned til over nyttår før jeg begynner å stresse mer, men på den annen side så er det jo lang kø, så hvorfor ikke bare sette igang nå, så begynner vel forsøkene kanskje til neste år? Så rart at dere ikke har blitt anbefalt alternativ hjelp av legen, iogmed de har sjekket både deg og mannen, samt at dere har prøvd i 16 mnd? :kaffe:
Harlekin Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har fått bekreftet at jeg har eggløsning både vhja temping og blodprøver. Jeg har også fått bekreftet vhja røntgen at begge egglederne er åpne og fine ..... Kanskje jeg skal spørre om prøverør nå da? Evt. prøve pergo først? Dersom du har eggløsning av deg selv, er det ikke sikkert det er noe vits i Pergo. Det skal jo stimulere eggløsning hos kvinner som har ingen eller få/uregelmessige eggløsninger. Jeg har også eggløsning av meg selv, men fikk Pergo fordi EL kanskje var uregelmessig. Funket ikke, dessverre Du kan kanskje be om at prosessen med kunstig befruktning settes igang for dere, ettersom det er mange om beinet og det kan ta lang tid, og så prøve diverse kjerrinsråd mens dere venter?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Vi har prøvd i 14 måneder (snart 15) og har akkurat blitt henvist til utredning, så foreløpig aner vi ikke noe om evt årsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå