Gå til innhold

Alternative jenter, teknologiske gutter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente med igjen i denne artikkelen, ja.

Denne lista er mye meg:

* Hvordan atombomben fungerer

* Eksplosive kjemikalier,

* Hvordan datamaskiner virker

* Biologiske og kjemiske våpen og hva de gjør med menneskekroppen

* Svarte hull, supernovaer og andre voldsomme fenomener i verdensrommet

* Helt nye oppfinnelser og oppdagelser i vitenskap og teknologi

Det der alternativ greiene er mye KG.. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Kjente med igjen i denne artikkelen, ja.

Denne lista er mye meg:

* Hvordan atombomben fungerer

* Eksplosive kjemikalier,

* Hvordan datamaskiner virker

* Biologiske og kjemiske våpen og hva de gjør med menneskekroppen

* Svarte hull, supernovaer og andre voldsomme fenomener i verdensrommet

* Helt nye oppfinnelser og oppdagelser i vitenskap og teknologi

Det der alternativ greiene er mye KG.. ;)

Ja til generaliseringer. :gråte:

Jeg må være gutt jeg da egentlig. Dvs. jeg interesserer meg ikke så veldig for våpen og sånt, men biler og sykler og sånt (alt som bråker og går fort) ...

Jeg er også interessert i hvordan kroppen virker, kroppens biologi og fysiologi. Alternative ting interesserer i svært liten grad.

Skrevet

Jeg har feil kjønn... :trist: i følge listen er jeg gutt.

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Hva med alle de som faller utenfor kategorien "alternative interesser" og "teknologiske interesser"?

Konklusjon: slike som meg er verken-eller.

Skrevet
Hva med alle de som faller utenfor kategorien "alternative interesser" og "teknologiske interesser"?

Samme her. Vi er visst intetkjønn. :tristbla:

Hvordan ting er skrudd sammen, interesserer meg null og niks, så lenge det virker. Og det som kalles "alternativt", kaller jeg for det meste ugga-bugga- ikke noe jeg tar seriøst, med andre ord.

Men som generalisering- at mange av de som er interessert i teknologi er menn, og at mange av de som er interessert i alternativ medisin ot overnaturlige fenomener, er kvinner- det kan jeg være med på.

Gjest Kristin_
Skrevet

Jeg så gjennom den "jentelisten" og kunne ikke vært mindre interessert, for å være ærlig =D Kudos til forskeren som i det minste ikke i begynnelsen hadde et forskningsprosjekt som baserte seg på kjønn, men som ombestemte seg da resultatene kom for en dag. Da må det være lov å trekke litt mer generaliserende konklusjoner også ;)

Skrevet

Ja, er visst intetkjønn jeg også ;)

Skrevet

Jeg er skeptisk til alle artikler om slike undersøkelser som ikke engang kan si fra hvor mange som er blitt intervjuet, og hvilken aldersgruppe.

For alt vi vet er dette en klasse med 20 jenter og 6 gutter på engleskolen.

Jeg er visst halvt av hver jeg.

Skrevet

Hvordan klarer du å kombinere astronomi og astrologi ? :sjenert:

Skrevet
Jeg er skeptisk til alle artikler om slike undersøkelser som ikke engang kan si fra hvor mange som er blitt intervjuet, og hvilken aldersgruppe.

For alt vi vet er dette en klasse med 20 jenter og 6 gutter på engleskolen.

Enig i at artikkelforfatteren godt kunne ha fortalt litt mer om bakgrunnen for undersøkelsen.

Men, navnet på undersøkelsen står i artikkelen, og hvis du søker på det ("the relevance of science education" (rose)) finner du hjemmesiden til prosjektet. Mange land har deltatt, og i norge har 58 skoleklasser vært med i undersøkelsen, det gav til slutt et datasett som inneholder data fordelt slik:

"601 girls

602 boys

1 respondent with missing response for sex

- 37 14-year-olds (3.1 %)

1144 15-year olds (95 %)

23 16-year-olds (1.9 %)" (kopiert fra en rapport)

Skrevet
Hvordan klarer du å kombinere astronomi og astrologi ? :sjenert:

Jeg er fascinert av verdensrommet samtidig som jeg er opptatt av miljøet ;)

Skrevet
"601 girls

602 boys

1 respondent with missing response for sex

- 37 14-year-olds (3.1 %)

1144 15-year olds (95 %)

23 16-year-olds (1.9 %)" (kopiert fra en rapport)

Med andre ord kun mennesker som er i den alderen hvor det synes viktigst å skulle være lik alle andre, uten å tørre å ha egne meninger (virker sånn her til lands hvertfall).

Tror nok en god del av guttene blir mindre interessert i eksplosjoner, og endel jenter mer skeptiske til alternativ medisin etc. etterhvert. Tror resultatene ville vært en smule annerledes med en eldre gruppe.

Skrevet (endret)
Jeg er fascinert av verdensrommet samtidig som jeg er opptatt av miljøet ;)

Ok, jeg tolker deg dithen at astronomi=verdensrommet og astrologi=miljøet ?

Miljøhoroskop:

Du er inne i en fase hvor du utøver en sterk innflytelse på kildesorteringen rundt deg. Det interessante er at du klarer å hjelpe deg selv også, slik at din miljømessige situasjon stadig blir bedre. Uken kan by på mange muligheter for resirkulering, om du er villig til å gripe fatt i dem..

Ukens motto: Kjøp sparepærer !

:fnise:

Endret av Nedfall
Skrevet

Nå tenkte jeg mest på naturen da jeg sa miljøet da. Som i miljøvern ;).

Jeg liker å være med greenpeace og kjøre inn i noen tankerbåter om dagen, og om kvelden leser jeg gjerne litt om Kvantefysikk og Sort Hull-teori på sengekanten før jeg legger meg :-P.

Det mest fascinerende med astrologi er at folk faktisk tror på det.

Skrevet

Jeg er nok også mer gutt enn jente ut fra denne undersøkelsen. I BBCs undersøkelse om hvilket kjønn hjernen din er, så fikk jeg svar at jeg er mer mannlig enn kvinnelig. Min kjære var motsatt. Men jeg tror nok han ville forblitt gutt etter den interesse-undersøkelsen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...