Gå til innhold

Lokal pynting

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2008
Skrevet

Er det mange her som har leid lokal som kommer til å ordne med mat, servering og bordekking??

Skal du selv bestemme hvordan de skal pynte i såfall??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer til å ordne slikt selv. Jeg skal ikke bestemme noe alene, men regner med sambo og jeg blir enige etter å ha fått tips fra servitørvenner som har litt mer peiling enn oss.

Skrevet

Hehe, lurte litt på hva du mente med "lokal pynting"..

li pynter selv.. Tok til meg tipset om å kjøpe roser bøttevis, og skal få de for 89 kr pr 10 atk. i tillegg skulle han selge meg roser som hadde deffekter i stilkene, men var ellers friske i hodene, billigere.

Skrevet

I kirka fikk vi mine venniner til å pynte. De plukka eføy og lupiner og litt annet. Det ble kjempefint!

I selskapslokalet gjorde vi det selv. Plukka faktisk markblomster kvelden før - gjorde det litt utradisjonelt. Hadde selvplukka markblomster i buketten også, ei blomsterdekoratørvennine lagde den.

Gjest Brud2008
Skrevet

Er det mange av dere som har pyntet bordene selv...kjøpt blomster, bordpynt ol??

Der jeg leier sa de at de ordner med pynting og sånt. Det virker som om mange heller gjør det selv...

Skrevet

Vi leier et grendahus, så da må vi gjøre det selv. Hadde det vært noen som drev stedet hadde de gjerne skulle få pyntet for meg. Greit med alt man kan slippe å gjøre selv ;)

Skrevet

Vi skal ha middagen på hotell, men ønsker likevel å pynte selv for å sette vårt preg på det, og det får vi gjøre dagen før. I kirka tenkte jeg å spørre venninnene mine om å pynte, i samme farger og tema som ved middagen :popcorn:

• 1 måned senere...
Skrevet
Hehe, lurte litt på hva du mente med "lokal pynting"..

li pynter selv.. Tok til meg tipset om å kjøpe roser bøttevis, og skal få de for 89 kr pr 10 atk. i tillegg skulle han selge meg roser som hadde deffekter i stilkene, men var ellers friske i hodene, billigere.

hva mener du med å kjøpe roser bøttevis? evt hvor kan man gjøre det? blomsterbutikken? noen som vet om vanlige folk kan kjøpe blomster hos grosist hvis man skal ha store mengder..

Skrevet (endret)
Er det mange av dere som har pyntet bordene selv...kjøpt blomster, bordpynt ol??

Der jeg leier sa de at de ordner med pynting og sånt. Det virker som om mange heller gjør det selv...

Vi leier også et sted hvor de tar seg av all pynting og sånt. Jeg har slikevel lyst til å kjøpe inn noen ting selv og pynt selv til tross for at de kan gjøre det for oss.

Selskapslokalet har f.eks. noen veldig høye enarmede "sølvlysestaker". Jeg synes disse blir alt for høye spsesielt når det kommer et lys oppi i tilegg for lysestaken var nærmere en halvmeter alene. Det andre alternativet de hadde var noen prismer til å sette telys i. De var egentlig veldig fine, men jeg har ikke så lyst til å bruke telys fordi de ikke brenner hele middagen og må i så fall byttes ut. Hadde egentlig tenkt å bruke kubbelys, men da må jeg skaffe noe å sette dem på selv.

Vet ikke helt hva jeg ender opp med, men jeg har i alle fall ikke tenkt å la selskapslokalet få pynte akkurat slik de vil selv :fnise: Jeg har som en del andre lyst til å sette mitt eget preg på det :jepp:

Endret av ~Minni~
Gjest Apple- igjen
Skrevet
hva mener du med å kjøpe roser bøttevis? evt hvor kan man gjøre det? blomsterbutikken? noen som vet om vanlige folk kan kjøpe blomster hos grosist hvis man skal ha store mengder..

Dette lurer jeg også på :)

Skrevet
Dette lurer jeg også på :)

Jeg har sjekket både med en lokal blomsterbutikk og en torghandler og begge sa at jeg kunne komme innom tre-fire uker før bryllupet og si hva jeg skulle ha så skulle de ordne dette. Torghandleren sa jeg kom til å få bøttevis med blomster for 2-3000 kr, så det kommer jeg til å gjøre. Mulig jeg bare bestiller brudebukett og knapphullsblomst hos florist, og bestiller kirkepynt og bordblomster utenom.

Skrevet
Jeg har sjekket både med en lokal blomsterbutikk og en torghandler og begge sa at jeg kunne komme innom tre-fire uker før bryllupet og si hva jeg skulle ha så skulle de ordne dette. Torghandleren sa jeg kom til å få bøttevis med blomster for 2-3000 kr, så det kommer jeg til å gjøre. Mulig jeg bare bestiller brudebukett og knapphullsblomst hos florist, og bestiller kirkepynt og bordblomster utenom.

Hvor mye er bøttevis? 1 bøtte? 2 bøtter? hehe mulig litt dumt sp.mål. men greit åvite hvor mye blomster man f.eks kan regne med å få for 2-3000. Jeg skal lage bordoppsatser og kirkepynt selv så er veldig interessert i å kjøpe store mengder blomster.

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...