Gå til innhold

Konsoll - Nintendo Wii

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp Wii til bursdagen min av min kjæreste! Etter jeg hadde vært hos en venninde og spilt, fant jeg ut at denne konsollen var såå gøy at jeg bare måtte kjøpe den :P Det fikk jeg ikke lov til, da min kjære endelig hadde en idè om hva jeg kunne få til bursdagen :fnise: Anyway, er det noen flere her som har Wii, og kanskje har noen tips til morsomme spill?

Jeg har rayman - Raving Rabbids :jepp: og gleder meg som en unge til super paper mario!

Konsoller er ikke bare for barn ;) De er for store barn også ^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og kjæresten har.. Er enig i at det er kjempegøy :) Har alltid likt tv-spill jeg da, så ville nok falt for den, men Wii gir en unik spillopplevelse, og den passer for alle. Vi har også Raving Rabbids, det er morsomt. Har også Zelda Twilight Princess, som er det beste spillet til Wii så langt (synes jeg).. Det er mer eventyr hvor man må tenke litt.. ikke party-spill sånn som Rayman. Hvis du vil ha spill som ligner Rayman kan du jo prøve Wario Ware Smooth Moves. Det er i samme stil, bare at det er mikro-spill, superkorte brett hvor man må tenke veldig raskt. Eneste nedturen var at vi "rundet" det så fort.

Vi har også Mario Party 8 - som er morsommere jo flere det er som spiller ettersom det er et slags brettspill med minigames. Kororinpa og Mario Strikers Charged Football har vi og.. + Wii Sport og Wii Play (og Red Steel - men det har jeg ikke spilt før )

Gleder meg til Paper Mario og Super Mario Galaxy !! Det blir bra! :)

Skrevet

Ja gleder meg masse til de to selv! hadde paper mario på GC hos eksen, digget det men etter det ble slutt fik jeg jo ikke spilt mer :P

Jeg er ikke mainly fan av party-spill, egentlig har jeg ikke vært spesielt glad i det. Er en Mario-fan! :D Prøvde Zelda (husker ikke hvilken, den cartoony som var til GC!) og det var moro, så kanskje jeg skal kjøpe det til Wii og! Men må jo ha Bust-a-move bash! :D

Need more tips! More spill! Moaaar! :skratte:

Skrevet

Vi har også Wii. Kjempemorsomt! Vi har spilt endel Wii sports sammen med venner. Dette er jo sosialt og aktiviserende. Man blir ikek bare sittende apatisk forran skjermen. Jeg fikk faktisk senestrekk i låret og je gkjente det i høyrearmen også etter endel runder med bowling og tennis. Når jeg bokser renner svetten. Jeg tror faktisk dette er en av de bedre konsollene for barn.

Ellers har vi Zelda og liker det veldig godt.

Skrevet

Jeg var ute i butikkene og så på hva som var å oppdrive, og har bestemt meg for å kjøpe Zelda, og kanskje Bust-a-move! :D Sports fikk jeg med min Wii, og har testet. Det jeg synes er så gøy med Wii er jo at man er aktiv! Man må opp og hui og hei :D En konsoll som man må bevege seg med, det er jo bare fantastisk :ler:

Hvrodan er det med spill og soner? Trenger jeg freeloader til Wii også om jeg vil spille spill fra USA f.eks? Tipper det, men fant ikke freeloader til Wii i butikken, bare til GC. Noen som vet hvor jeg kan få freeloader til Wii?

Skrevet

Aner ikke , men man kan altså ikke spille annet enn europeiske versjoner på Wii-konsoller som er kjøpt i Norge/Europa.. Går sikkert an å mekke på maskinen, men det er jo ergelig om man roter til noe for da står man plutselig uten garanti på maskinen, så det er en sjanse man må ta. Vi har ikke gjort det, så vi kjøper alle spill i norske butikker evt. på nettbutikker.

Jeg fikk kjempesmerter i armen etter et par timer med tennis på wii sport, man får absolutt rørt på seg ;) Wario Ware er også litt i samme sjanger, man må virkelig være aktiv for å score poeng. Har hørt rykter om at det etterhvert vil komme en del rene treningsspill til Wii. Det kan jeg trenge :trene: Det har jo også kommet et slags karaoke/danse-spill, men det er visst ikke så bra.. vi får vente på neste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...