Gå til innhold

Hidrosadenitt

Fremhevede innlegg

Gjest Cathrine
Skrevet

Jeg er operert for HS. Jeg var så heldig at de tilfeldigvis også hadde en plastisk kirurg der, derfor ble resultatet ganske pent. Men HS kom tilbake. På nye steder. Etterhvert også på de "gamle", opererte stedene. Jeg sier ikke dette for å ødelegge håpet om bedring for dere andre. Men for å være realistisk.

Jeg har opplevd akkurat det samme. Ble operert i 1994 der de satte inn dren i lysken m.m. De har kommet tilbake på de opererte stedene. Jeg har vært veldig plaget i 25 år under armene, på brystene og i lysken. Da jeg kuttet ut meieriprodukter kom dem ikke tilbake. Hvis jeg da spiste en softis, kakestykke eller pizza poppet dem opp etter noen dager. Nå lever jeg både gluten og melkefritt. At jeg ikke visste det tidligere. Da hadde mange smerter vært unngått.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Turid
Skrevet

Jeg er selv 19, hatt problemet siden jeg var 10 år. Jeg har hatt opptil 10 inngrepe, og under armene og overskuldrene har gitt seg. Min mor er en av dem som e antatt til å ha det verst med dette i hele Norge, og de bruker henne til å gjør videre forskning. Hun skal nå begynne på sprøyter fra USA i håp om det hjelper, men risikerer å bli uføretrygdede... Jeg har aldri gått med noe som viser armhullene mine eller der med bh stroppen. Har en kjæreste som er veldig forståelsesfulle, men sliter med selvbilde. Hjelper på å se jeg ikke er alene, men den smerten som kommer.. Hard liv..

• 1 år senere...
Skrevet

Ser at det ikke har vært noen her på over et år.....Hva skjedde med den siden som skulle opprettes? Jeg har registret meg på svettkjertelbetennelse.diskusjon...et eller annet men der ser det dødt ut..... Skulle så veldig gjerne kommet i kontakt med andre som har denne H......sykdommen. Har joinet en HS support group på Facebook - uviss om den er amerikansk eller engelsk :)

Hadde min operasjon nr 3 eller 4 (?) i lysk på fredag og er sliten og lei.......Men har fått mange gode tips her inne - tusen takk! Honningkremen er bestilt. Jeg skal kutte ut poteter.....Gluten og sukker prøver jeg å kutte ut....uten å klare det helt 100%. Men jeg har håpet om å en dag bli kvitt hele greia!! :)

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser at dette er en gammel tråd men må bare spørre; dere som er plaget med dette går dere på p-piller? Jeg har gått på p-piller hele mitt voksne liv (er 28), har kun hatt ca 1 års pause og DA eksploderte det i lysken og på hoftene gitt! Når jeg går på p-piller får jeg bare en sjelden kul i bikinilinja som jeg lett knekker med 2-3 dager tetralysal, slik at den ikke rekker og spekke. Prøv p-piller hvis dere kan, det eneste som beskytter meg :-)

Anonymous poster hash: b2416...4da

AnonymBruker
Skrevet

Ser at dette er en gammel tråd men må bare spørre; dere som er plaget med dette går dere på p-piller? Jeg har gått på p-piller hele mitt voksne liv (er 28), har kun hatt ca 1 års pause og DA eksploderte det i lysken og på hoftene gitt! Når jeg går på p-piller får jeg bare en sjelden kul i bikinilinja som jeg lett knekker med 2-3 dager tetralysal, slik at den ikke rekker og spekke. Prøv p-piller hvis dere kan, det eneste som beskytter meg :-)

Jeg gikk på p.-piller i over 20 år og merket ikke noen forskjell da jeg sluttet for ca 5 år siden. Litt mer har det blitt det siste året, men ser ingen sammenheng i det og med p-pillene dessverre. Tror dette er ganske forskjellig fra person til person.

Anonymous poster hash: 14069...007

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på p.-piller i over 20 år og merket ikke noen forskjell da jeg sluttet for ca 5 år siden. Litt mer har det blitt det siste året, men ser ingen sammenheng i det og med p-pillene dessverre. Tror dette er ganske forskjellig fra person til person.

Ok, hmm. Dumt det ikke halp deg :-( Men brukte du p-piller med østrogen eller progestogen (minipille) ?

Østrogen skal gjøre det bedre har jeg lest, mens progestogen gjør det verre!

AnonymBruker
Skrevet

Ok, hmm. Dumt det ikke halp deg :-( Men brukte du p-piller med østrogen eller progestogen (minipille) ?

Østrogen skal gjøre det bedre har jeg lest, mens progestogen gjør det verre!

Brukte Diane som i utgangspunktet skulle vært den som hjalp hvis noen, siden denne jo også brukes mot andre hudproblemer.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
Den 4. januar 2015 at 17.35, AnonymBruker skrev:

Brukte Diane som i utgangspunktet skulle vært den som hjalp hvis noen, siden denne jo også brukes mot andre hudproblemer.

Ville prøvd mercilon  :-)  merker forøvrig at når jeg er sukkerfri så har jeg fine perioder. Hvis jeg spiser bare litt smågodt så kommer det en klump etter få dager... :(

Anonymkode: f18c0...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...