Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til tannbleking, men har bestemt meg for å prøve et produkt på egen hånd. Jeg har ikke råd til å gjøre det hos tannpleier. Finnes det noe i salg i butikker i Norge, noe som funker? Vil helst ikke bestille på nettet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det funker, men det er i såpass svake doser (da det etter kosmetikklovgivningen ikke er lov å selge blekemiddel med "effektiv" styrke i butikkene) at du ofte må bruke så mye av dette at det blir dyrere enn hos tannlege/tannpleier.

Blekemetoder som ikke involverer tannlege/tannpleier er heller ikke laget til deg og dine tenner, og du risikerer derfor å få blekemiddel i resten av munnen og ned i magesekken. Dette er uheldig, da middelet som brukes kan gi etseskader.

Spar heller penger, og få det gjort hos en tannlege/tannpleier :)

(Kan jo også nevne at man aldri bør bleke tennene uten å ha vært på konsultasjon hos tannlege/tannpleier først, for å vurdere om det faktisk er skadelig for deg å bleke tennene. Har du hull/utette fyllinger bør du absolutt ikke bleke, og har du fyllinger i fortenner osv vil ikke disse blekes, slik at du får fyllinger som vil syns veldig godt etterpå!)

Endret av Bokormen
Skrevet

Jeg vil absolutt ikke anbefale Whitestripes, da jeg har pasienter som har fått brannskader på både fingre og tannkjøtt ved bruk av dette.

Vet mange bruker det og er fornøyd, men jeg syns ikke det er forsvarlig å bruke noe slags blekemiddel uten at det er under kontroll av fagpersonell.

Skrevet
Kan jeg kjøpe blekemiddel hos tannlege, en annen type enn den man trenger å få tilpasset skinne for å bruke? Altså helt gjør-det-selv, hvor man pensler på middelet?

Og hva med dette, noen som kjenner til?

http://www.brilliantsmiles.net/sweden/?GCID=C15077x036

Er sikkert noen tannleger som selger noe tilsvarende dette, men svært få, da det viser seg at dette virker veldig dårlig, og nesten er å kaste bort pengene.

Testet selv ut dette slike "brush on"midler da jeg skrev min hovedoppgave om bleking, og de ga INGEN effekt på tennene jeg brukte de på, det de derimot gjorde, var å legge igjen et svært tynt belegg på tennene, som jeg kun så når jeg brukte elektronmikroskopi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...