Gjest Lady M Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg fikk et tips fra en gammel husmor som jeg bare MÅ dele med dere andre for det funket så bra. Var på besøk hos henne i helgen og hun puttet de våte nyvaskede klærne i tørketrommelen i 10-15 min (spørs hvor mange plagg du har i) før hun tok de ut og hengte de pent opp. Når de ble tørre så de helt nystrøkne og glatte ut! Nå prøvde jeg det nettopp selv og det funket som bare det! Jippiii, nå er det slutt på unødvendig stryking her i huset.
Gjest Elastica Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Men funker det med skjorter også? (Da får man ikke den litt stive følelsen som er så deilig - og som vitner om at plagget er strøket...)
Gjest Lady M Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Har ikke prøvd med skjorter ennå, men jeg tror at strykejernet må fram på disse plaggene. Skjorter er nå uansett penest nystrøkne. Det funker fint med sengetøy (hvis man henger det pent opp og glatter det med hendene), sweatshirtplagg, t-skjorter og dongeribukser.
Grooo Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Gjør stort sett alltid det på alt tøy som vaskes jeg, det tørker jo også mye raskere om det får noen minutter med varme i tørketrommelen før det henges opp.
Gjest Gjest_minime_* Skrevet 4. september 2007 #6 Skrevet 4. september 2007 Jeg tromler klærne skaptørre og passer på å legge de pent sammen med det samme jeg tar dem ut - da oppnår jeg samme effekt uten å måtte henge de opp MEN det er veldig viktig at det blir lagt pent sammen mens det ennå er varmt!
Gjest Lady M Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Jeg tromler klærne skaptørre og passer på å legge de pent sammen med det samme jeg tar dem ut - da oppnår jeg samme effekt uten å måtte henge de opp MEN det er veldig viktig at det blir lagt pent sammen mens det ennå er varmt! Ja det har jeg også gjort før. Fant ut at klær som krymper i tørketrommel, klarer seg fint på 10 min og så strekkes i fasong og henges opp mens de er varme. Så kan man henge de ut i frisk luft og spare strømforbruket.
Imax Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Det funker fint med sengetøy (hvis man henger det pent opp og glatter det med hendene), sweatshirtplagg, t-skjorter og dongeribukser. Ville du ellers ha strøket sengetøy, sweatshirts, t-skjorter og dongeribukser?!?!?!?
prinsessa Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 (endret) Nå har jeg også prøvd dette. Og det funker jo som bare det Synd at jeg ikke har vist dette tidligere, hadde spart meg for mange timer med stryking. Endret 6. september 2007 av prinsessa 1
Bokormen Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Ville du ellers ha strøket sengetøy, sweatshirts, t-skjorter og dongeribukser?!?!?!? Jeg gjør det eller, jeg får ikke lov å stryke tskjortene til samboeren... hehe men jeg syns det er helt OK å stryke da!
Gjest Lady M Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Ville du ellers ha strøket sengetøy, sweatshirts, t-skjorter og dongeribukser?!?!?!? Nei for all del , jeg stryker vanligvis ikke annet enn skjorter, duker og gardiner. Det hender jeg stryker sengetøy hvis jeg vil ha den luksusen, men der er min mann flinkere enn meg. Ble litt tullete forklart av meg, men jeg mente at denne metoden funker bra også på bukser, sweatshirts osv. De ser helt glatte og fine ut, men ikke strøkne med strykejern. Synes jeg ser for meg press i dongeribuksa...
Gjest antigartner Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 (endret) Henger meg på med en variasjon over samme prinsipp: Omtrent samme effekt kan oppnås når en er på ferietur hvis en har klær som er blitt rynkete i bagen/kofferten. Da henger man opp klærne på en kleshenger på badet og tar seg en dampende varm dusj. Strekk litt i klærne etterpå, og de blir helt fine! Og en ting til: jeg er litt misunnelig på dere som liker å stryke klær. Det er det kjedeligste jeg vet, men jeg elsker følelsen av å kle på seg en nystrøken t-skjorte eller å legge seg i nyvasket og nystrøket sengetøy! Endret 6. september 2007 av antigartner
Brunhilde Skrevet 7. september 2007 #13 Skrevet 7. september 2007 Ville du ellers ha strøket sengetøy, sweatshirts, t-skjorter og dongeribukser?!?!?!? Jeg ville ikke - og om man strekker tøyet før man henger det opp får man samme effekt, uten å bruke tørketrommel i det hele tatt.
Wonders Skrevet 7. september 2007 #14 Skrevet 7. september 2007 Jeg ville ikke - og om man strekker tøyet før man henger det opp får man samme effekt, uten å bruke tørketrommel i det hele tatt. Helt enig! Tørketrommel er hjelper ikke på strømregningen heller. Ellers takk for tipset. Vi som er lissom så huslige trenger alle tips known to mankind!
pellegrino Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Dette er antakelig månedens mest idiotiske spørsmål, men jeg tar likevel sats og hopper i salaten: Hvor mange minutter må man sette trommelen på? Dersom jeg setter den på kun 10 minutter, er det nedkjølingsprogrammet som går, og klærne blir i beste fall kun kald-lunkne. Er det sånn at man setter på f.eks en time, men tar klærne ut når ti minutter har gått?
Gjest Lady M Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Dette er antakelig månedens mest idiotiske spørsmål, men jeg tar likevel sats og hopper i salaten: Hvor mange minutter må man sette trommelen på? Dersom jeg setter den på kun 10 minutter, er det nedkjølingsprogrammet som går, og klærne blir i beste fall kun kald-lunkne. Er det sånn at man setter på f.eks en time, men tar klærne ut når ti minutter har gått? Ja, for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå