Zero Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Jeg er ute etter bruktbutikker i Bergen. Nå er ikke jeg så kjent her enda, så jeg lurte på om det er noen her inne som har tips angående hvor jeg skal gå? Prisene må ikke være helt ille, altså ikke antikkbutikker med stoler til 7000 kroner. Jeg er ute etter rekvisitter til fotografering. Takk
Gjest -eline- Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Fretex har flere butikker med ganske godt utvalg i Bergen (bla. den ved Bystasjonen og den opp på Åsane). Hvis du er på utkikk etter møbler/gjenstander fra 50-60-70-tallet så er det flere bruktdesignbutikker som er dyre ja,men noen av disse kan kanskje være interessert i å låne ut gjenstander? (vet det gjøres i Oslo). Feks så ligger det en kombinert kafe og bruktbutikk som heter "Retro" i Klosteret 15, det ligger en designbutikk (husker ikke navnet) i Lille øvregaten (om jeg ikke husker helt feil), de som eier den er veldig hyggelige i hvertfall. Det også en stor butikk i Fabrikkgaten på Kronstad som har mye pop-art (hvis de har overlevd...fant de ikke på nettet).
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 BIR har en gjenbrukshall på Espehaugen der folk kan sette inn ting og du kan hente helt gratis. Verdt et forsøk. Ellers er det Nygårdsgaten/Lyder Sagens gate som er "mekka" for bruktmøbelforretninger. Hvis du begynner på Fretex i Lars Hilles gate så har du jo en liten runde i nærområdet der du kan finne en del.
Zero Skrevet 4. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2007 Takk for tips! Jeg er hovedsaklig ute etter møbler og ulike mindre gjenstander, men også interessant med klær. Da helst ting som er noen tiår gamle i vert fall. Jeg skal ta meg en tur innom Fretex. Har vært innom den i Strandgaten, men det er en stund siden så det er vel verdt å ta en tur innom igjen. Den butikken har vel ikke noe særlig med møbler?
Gjest Blondie65 Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Takk for tips! Jeg er hovedsaklig ute etter møbler og ulike mindre gjenstander, men også interessant med klær. Da helst ting som er noen tiår gamle i vert fall. Jeg skal ta meg en tur innom Fretex. Har vært innom den i Strandgaten, men det er en stund siden så det er vel verdt å ta en tur innom igjen. Den butikken har vel ikke noe særlig med møbler? Nei det er lite der. Men den i Lars Hilles gate er stor på møbler og det samme gjelder den ved Lagunen.
Scheherazade Skrevet 4. september 2007 #7 Skrevet 4. september 2007 Og så har miljøverforbundet et utsalg under Puddefjordsbroen, mye fint der har jeg hørt. NMF
Zero Skrevet 4. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2007 Skal ta meg en titt der også jeg Var innom Fretex i Lars Hilles gate i dag. De hadde ikke så mye, men virket som om det var veldig pågang så kanskje ikke så rart at hyllene var litt tomme. Så derimot et par gamle lampeskjermer som falt i smak.
Gjest -eline- Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Skal ta meg en titt der også jeg Var innom Fretex i Lars Hilles gate i dag. De hadde ikke så mye, men virket som om det var veldig pågang så kanskje ikke så rart at hyllene var litt tomme. Så derimot et par gamle lampeskjermer som falt i smak. Det er jo rettet tiden, mange studenter som kommer til byen og skal fylle opp en tom hybel for en rimelig penge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå