Gå til innhold

Gutter er penere enn jenter

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er dem det da? Når det gjelder fugler så er det sånn, der er jeg enig med deg- men dette gjelder ikke alle dyr!

jeg også lurer egentlig litt på dette.. at det gjelder blant endel fugler er sant, men hvem er penest av hun-grisen og han-grisen?

hun-svanen eller han-svanen?

ho-bikja eller han-bikja?

katter?

slik jeg ser det, er det rimelig mange dyr som er som mennesket, altså at det er vanskelig å si at enten han-kjønnet av arten eller hunkjønnet av arten er penere/vakrere en det andre.

Men om gutta i tråden her sånn generellt sett synes menn er penere/vakrere en kvinner, så må de jo bare synes det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker masse forskjellig sminke, men ikke så mye av hver...: foundation, rouge, øyenskygge, concealer, eyeliner, maskara, highlighter, leppestift, øyenbrynsskygge.

Jeg synes jeg er pen uten også, men jeg liker å fremheve det jeg synes er pent med meg. Jeg har relativt lange øyenvipper, de synes bedre med maskara, jeg har relativt store øyne, de blir større med eyeliner.

Jeg bruker ikke sminke for å dekke over, men for å fremheve.

Og jeg går uten sminke når jeg er hjemme sammen med samboer, det er ikke et problem :)

Forøvrig synes jeg det er mange flere pene jenter i Norge enn det er pene menn, de er det nemlig få av.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er forskjeller på hva som regnes for pent på en mann og på en kvinne.

Menn "skal" ha et litt grovere uteseende - på en måte, gjerne med litt rynker og ujevnheter uten at det gjør de noe mindre pene - mens kvinner mer "skal" være glatte, jevne og feilfrie for og regnes som pene.

Sistnevnte er vanskeligere å leve opp til naturlig.

Noen som skjønner hva jeg mener?!

Jeg for min del bruker lite sminke, littegrann av og til - mascara og concealer stort sett.

Men som oftest er jeg helt sminkefri faktisk.

Gjest Gjest_Kristian_*
Skrevet
Er litt enig i det trådstarter sier om mange jenters sminkebruk. Noen av disse jåledamene man ser på byen hadde sett utrolig pene ut,hvis de ikke la på mange lag med sminke. I stedet ser de ut som plastikk.

Takke meg til ei fresh jente med litt uren hud og minimalt med sminke, enn et fjes gjemt bak en halv kilo kitt.

(Men jenter er MYE penere enn gutter, selv om menns utseende ofte holder seg litt bedre når de blir eldre).

:klappe: Takke meg til ei fresh jente som ikke MÅ ha på seg sminke hele jævla tiden

Hehe, det var et veldig godt spørsmål, TS!;)

Nå måtte jeg virkelig tenke meg litt om, har aldri tenkt på det på den måten før!

Men jeg tror faktisk du har rett i at gutter er penere en jenter fra naturens side (nå er jo jeg en heterofil jente også da, men likevel)..

Ute på byen f.eks så ser en jo like mange pene gutter som jenter (om ikke flere!), og når man tar i betraktning at 99,9% av alle disse jentene har på sminke, vel... Taler helt klart til guttenes fordel :)

Nå begynte jeg å lure litt på hvorfor det er slik..

For ordens skyld: Jeg bruker sminke selv, men ser ikke ut som om jeg har falt i et malingsspann, hehe..;) Liker å se naturlig ut!

Dett er noe alle bør tenke over :tommelopp:

Det er forskjeller på hva som regnes for pent på en mann og på en kvinne.

Menn "skal" ha et litt grovere uteseende - på en måte, gjerne med litt rynker og ujevnheter uten at det gjør de noe mindre pene - mens kvinner mer "skal" være glatte, jevne og feilfrie for og regnes som pene.

Sistnevnte er vanskeligere å leve opp til naturlig.

Noen som skjønner hva jeg mener?!

Skjønner hva du skriver og skjønner hva du tenker.

Hvem har bestemt at det ikke er pent om en kvinnes hud ikke er glatt og jevn?Når ble det bestemt? Hvem bestemte at kvinner skal være hårfri på legger og armhuler?

Er det sminkeindustrien eller er det gutta?

Det er ikke gutta det er helt klart! Gutter mener generelt sett at jenter er penest når dem er naturlige!

Jentene tror at gutta liker dem klædda opp med sminke og unaturlige farger, men pent er det ikke :riste:

Skrevet
Det er ikke gutta det er helt klart! Gutter mener generelt sett at jenter er penest når dem er naturlige!

Jentene tror at gutta liker dem klædda opp med sminke og unaturlige farger, men pent er det ikke :riste:

merkelig, jeg kjenner rimelig mange menn (ikke gutter riktignok, de er voksne) som synes glatte, hårløse legger er sexy og som setter mye mer pris på barberte armhuler en naturlig behårete. At bikinilinja er stussa og synes myk hud er fantastisk mye deiligere å stryke på en ru, barsk og hårete.

Bortsett fra det, så tror jeg veldig mange KVINNER synes det er penere med barbert, velstelt og pent sminket selv, og da teller det nok tross alt mer at en føler seg vel selv, en at noen gutter som IKKE har noe med en mener noe annet.

Jeg sminker meg diskret, trives best med det i hverdagen, kjenner flere menn som faktisk synes pent sminket er flott, fordi pent sminket fremhever de positive sidene man allerede er født med.

Men så er faktisk veldig mange av de mennene jeg omgåes, også opptatt av hvordan de selv ser ut, er litt pertentlige på hår, barbering, klær, sko og slikt, så kanskje det er det som gjør det?

De som pynter seg selv og gjør litt ekstra, synes det er helt fint at andre gjør det også?

Skrevet
:klappe: Takke meg til ei fresh jente som ikke MÅ ha på seg sminke hele jævla tiden

Dett er noe alle bør tenke over :tommelopp:

Skjønner hva du skriver og skjønner hva du tenker.

Hvem har bestemt at det ikke er pent om en kvinnes hud ikke er glatt og jevn?Når ble det bestemt? Hvem bestemte at kvinner skal være hårfri på legger og armhuler?

Er det sminkeindustrien eller er det gutta?

Må bare få si en liten ting, jeg vet at veldig mange gutter tror at vi jenter kun "pynter" oss for dem, men i veldig mange tilfeller er det andre jenter man "pynter" seg for, det blir en slags konkuranse.. nå gjelder ikke dette alle selvsagt, men man merker det veldig godt blant unge jenter. Jeg har en følelse av at mange unge jenter bruker mye smike fordi de ikke er helt sikre på seg selv, og hvem de er osv.. Når man blir litt eldre får mange mer selvtillit og man trenger ikke fullt så mye sminke lenger.... så dere gutter kan jo bli flinkere til å fortelle jentene hvor pene de er uten sminke istedenfor å fortelle de hvor stygge de er med.... fungerer mye bedre....

Skrevet
I dyreverden er hanndyra penere enn hunndyra, skulle tro det var sånn med oss mennesker også!

Har undret meg litt over akkurat dette...

Nå har jeg endelig fått svar. Dette må være nok en ting vi mennesker har misforstått. Egentlig er det gutta som skal se bra ut til enhver tid, og bruke timesvis foran speilet.

La oss brenne BH'en og la håret på leggene gro :P

Kunne ikke dy meg

Skrevet
Må bare få si en liten ting, jeg vet at veldig mange gutter tror at vi jenter kun "pynter" oss for dem, men i veldig mange tilfeller er det andre jenter man "pynter" seg for, det blir en slags konkuranse..

....

så dere gutter kan jo bli flinkere til å fortelle jentene hvor pene de er uten sminke istedenfor å fortelle de hvor stygge de er med.... fungerer mye bedre....

Agreed

Skrevet

Selvsagt er gutta penest, noe må de jo ha for å tiltrekkes oss jenter!

Skåååål gutta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...