Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #21 Skrevet 4. september 2007 Tykke lag sminke er ikke noe fint, nei. Selv bruker jeg for det meste transparent foundation, rouge og/eller solpudder, samt mascara, og ingenting på leppene. De jeg synes bruker alt for mye sminke, er gjerne ansatte i parfymerier, og spesielt makeupartistene på steder som MAC, Make Up Store og Face Stockholm. Der ser det viktigste ut til å være at huden ikke skal vises gjennom sminken... Enig, det er så grusomt stygt Det ser ut som kitt. Noen bruker så mye sminke at det ser ut som dem skal på scenen for å spille teater.Kanskje de ikke ser det selv! Et råd til damer er å sminke seg i et speil der hvor det er dagslys, særlig når det er lyst ute! Disse damene her tror jeg bruker MYE sminke http://www.youtube.com/watch?v=RokIWzt5YLw
Rosalie Skrevet 4. september 2007 #22 Skrevet 4. september 2007 Svært få kvinner bruker mye sminke til daglig. En del tenåringsjenter gjør det av ulike grunner, men når de blir litt eldre kutter de ned på sminkemengden. Og selv om jeg bruker sminke til daglig, så så da samboeren meg uten sminke før vi ble sammen. Jeg sover nemlig aldri med sminke, så enkelt er det. Og de av venninnene mine som er single og "i fare for å ende opp med ONS", har da med seg sminkefjerningsservietter i veska, sammen med tannbørste og sminke til å ta på dagen etter.
Gjest bada Skrevet 4. september 2007 #23 Skrevet 4. september 2007 Jeg sminker meg hver dag. For tiden bruker jeg vanligvis en lett foundation og mascara. Jeg føler meg penere og mer opplagt med sminke, og hva andre synes om at jeg sminker meg gir jeg blaffen i.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2007 #24 Skrevet 4. september 2007 Svært få kvinner bruker mye sminke til daglig. En del tenåringsjenter gjør det av ulike grunner, men når de blir litt eldre kutter de ned på sminkemengden. Og selv om jeg bruker sminke til daglig, så så da samboeren meg uten sminke før vi ble sammen. Jeg sover nemlig aldri med sminke, så enkelt er det. Og de av venninnene mine som er single og "i fare for å ende opp med ONS", har da med seg sminkefjerningsservietter i veska, sammen med tannbørste og sminke til å ta på dagen etter. Det er nok mange menn som har fått seg en overraskelse etter ONS med ei såkalt fin dame. og som våkner opp med en totalt fremmed.Fremmed i den forstand at sminken eller masken er borte! Du har de jentene som sminker seg totalt ugjennkjennelig, har hold in strømpebukse, og innleggsBH. Mannen tenner på den jenta, men oppdager dagen etter eller samme natta at hele dama var en fake Hvor mange jenter har hatt ONS å oppdaget det samme om gutten? Ikke mange, derfor er gutter mer naturlig skjønne enn jenter akkurat som i naturen!
Gjest bada Skrevet 4. september 2007 #25 Skrevet 4. september 2007 (endret) Det er nok mange menn som har fått seg en overraskelse etter ONS med ei såkalt fin dame. og som våkner opp med en totalt fremmed.Fremmed i den forstand at sminken eller masken er borte! Du har de jentene som sminker seg totalt ugjennkjennelig, har hold in strømpebukse, og innleggsBH. Mannen tenner på den jenta, men oppdager dagen etter eller samme natta at hele dama var en fake Er det så fryktelig vanlig? :klø: Dessuten, om en fyr plutselig synes at en dame er mye mindre attraktiv fordi hun har litt større mage og mindre pupper enn han først trodde, er han ikke så mye å samle på. I det hele tatt er ikke forhold som utelukkende er basert på at man liker hverandres fysiske fremtoning noe særlig å trakte etter. Endret 4. september 2007 av bada
Gjest Kjetil Skrevet 4. september 2007 #26 Skrevet 4. september 2007 Er litt enig i det trådstarter sier om mange jenters sminkebruk. Noen av disse jåledamene man ser på byen hadde sett utrolig pene ut,hvis de ikke la på mange lag med sminke. I stedet ser de ut som plastikk. Takke meg til ei fresh jente med litt uren hud og minimalt med sminke, enn et fjes gjemt bak en halv kilo kitt. (Men jenter er MYE penere enn gutter, selv om menns utseende ofte holder seg litt bedre når de blir eldre).
Gjest s0l Skrevet 4. september 2007 #27 Skrevet 4. september 2007 Hehe, det var et veldig godt spørsmål, TS! Nå måtte jeg virkelig tenke meg litt om, har aldri tenkt på det på den måten før! Men jeg tror faktisk du har rett i at gutter er penere en jenter fra naturens side (nå er jo jeg en heterofil jente også da, men likevel).. Ute på byen f.eks så ser en jo like mange pene gutter som jenter (om ikke flere!), og når man tar i betraktning at 99,9% av alle disse jentene har på sminke, vel... Taler helt klart til guttenes fordel Nå begynte jeg å lure litt på hvorfor det er slik.. For ordens skyld: Jeg bruker sminke selv, men ser ikke ut som om jeg har falt i et malingsspann, hehe.. Liker å se naturlig ut!
Gjest ts Skrevet 4. september 2007 #28 Skrevet 4. september 2007 Er litt enig i det trådstarter sier om mange jenters sminkebruk. Noen av disse jåledamene man ser på byen hadde sett utrolig pene ut,hvis de ikke la på mange lag med sminke. I stedet ser de ut som plastikk. Takke meg til ei fresh jente med litt uren hud og minimalt med sminke, enn et fjes gjemt bak en halv kilo kitt. (Men jenter er MYE penere enn gutter, selv om menns utseende ofte holder seg litt bedre når de blir eldre). Kunne ikke vært mere enig Hehe, det var et veldig godt spørsmål, TS! Nå måtte jeg virkelig tenke meg litt om, har aldri tenkt på det på den måten før! Men jeg tror faktisk du har rett i at gutter er penere en jenter fra naturens side (nå er jo jeg en heterofil jente også da, men likevel).. Ute på byen f.eks så ser en jo like mange pene gutter som jenter (om ikke flere!), og når man tar i betraktning at 99,9% av alle disse jentene har på sminke, vel... Taler helt klart til guttenes fordel Nå begynte jeg å lure litt på hvorfor det er slik.. For ordens skyld: Jeg bruker sminke selv, men ser ikke ut som om jeg har falt i et malingsspann, hehe.. Liker å se naturlig ut! HURRA, det er akkurat det jeg mener! Vi ser oppstylede jenter med masse sminke (som kanskje ser dvaske ut uten) og vi ser pene menn som er festkledde uten sminke! Så fra naturens side er gutter penere enn jenter
Betsy Skrevet 4. september 2007 #29 Skrevet 4. september 2007 Har dere sminkedokker tenkt på hvor stygt det er med all denne sminken? Når dere single er ute å treffer en fyr, han tenner på deg og du på han.Dere treffes over lang tid og får et forhold. Hvor lang tid tar det før dere tørr å vise dere UTEN sminke for denne fyren? Ser noe skriver at de "bare MÅ ha på seg" en eller annen form for sminke bare de skal en liten tur i butikken eller i postkassa! Hvorfor det? Er dere så STYGGE uten sminke! Lar dere ikke da folk bli kjent med et annet fjes enn det virkelige fjeset deres da? Gutta bruker ikke sminke, noen bruker litt, men i forhold til jenter er det MEGET lite! I dyreverden er hanndyra penere enn hunndyra, skulle tro det var sånn med oss mennesker også! Er det sånn at gutta faktisk er penere enn jentene, ettersom jentene på legge på seg en "sminkemaske" for å føle seg fine? Hva sier dere? Synes å ane et ørlite snev av generalisering i denne tråden? Jeg bruker sminke stort sett hver dag. Og faktisk, mest for mitt eget velvære. Det er akkurat som når jeg føler meg litt bedre når jeg tar på meg noe pent fremfor når jeg dasser rundt i joggedress. Når jeg føler meg "fresh" merker jeg at holdningen og energien forøvrig blir så mye bedre. Jeg har imidlertid ingen problemer med å gå uten sminke. Jeg kan putte på nokså mye når jeg skal ut, men til daglig sminker jeg meg temmelig "naturlig". Jeg er en typisk nordisk type, med ganske så lyse øyevipper og -bryn. Synes ikke jeg er stygg uten sminke, men ser vel unektelig litt bedre ut med. Sambo bedyrer at han liker meg like godt med og uten sminke, men at jeg er søtest som usminket bustetroll om morgenen (tviler forresten på at resten av befolkningen hadde vært enig i dette - dette er nok en temmelig subjektiv mening fra hans side). Da vi traff hverandre for første gang var jeg vel rimelig "pyntet", men jeg hadde likevel ingen problemer med å vise frem mitt "sanne ansikt" på den tredje daten. Jeg er helt enig i at mange jenter bruker altfor mye sminke, men jeg tviler på at så mange av disse ser helt forjævlige uten (selv om de sikkert synes det selv og muligens du, TS?). Jeg tror denne dollingen for det meste bunner i usikkerhet, hva jentene selv tror om hva samfunnet definerer som "pent". Og at hanndyrene fra naturens side er penest, det kommer vel helt an på øyet som ser? Det finnes uendelig mange meninger om og definisjoner av skjønnhet.
Rexina Skrevet 4. september 2007 #30 Skrevet 4. september 2007 Jeg tror ikke det er sån at gutter er penere enn jenter, for det kommer jo veldig an på øyet som ser.. Og hva er vakkert?? Det som er så synd er at jentene "skal" bruke sminke og guttene skal ikke det. Det er sånn verden har blitt på en måte. Det er det vi har vokst opp med. Synd, men sånn er det jo. men at jenter kan bli styggere på grunn av for høy sminkebruk er sikkert! Mange kliner seg inn med brunkrem/foundation som ikke er bra for huden og får masse kviser, vippene slites pga maskara hver dag osv. Før brukte jeg en god del til på å sminke meg fordi jeg har helt lyse øyenvipper og bryn (selv om jeg farger øyenbryna med øyenbrynsfarge da..), men etter at jeg flytta på folkehøgskole har jeg merket at jeg blir mye mer godtatt nåe jeg ser naturlig ut. Jeg har ikke noe jeg trenger å bevise, kan bare være meg selv. Så jeg bruker nå mindre og mindre sminke og huden min har blitt veldig fin og jeg stråler innvendig fordi jeg trives så godt her.. Nå kom jeg litt of track, men jeg tror gutter og jenter er like pene og jeg kjenner mange som er mye søtere uten sminke, men også mange som er penere med litt farge i kinnene osv.
Mischa Skrevet 4. september 2007 #31 Skrevet 4. september 2007 Jeg ser sjeldent oversminkede jenter. Føler sminketrenden nå for tiden er å se mest mulig naturlig ut og det har de fleste fått med seg. Det hender jeg ser noen som har misbrukt rouge og foundation, men dette er ofte yngre jenter. Jeg brukte også mye mer sminke da jeg var yngre. Selv syns jeg sminke er kjempegøy og er kanskje over gjennomsnittet interessert, men jeg bruker likevel ganske lite til hverdags. Jeg føler jeg ser så trøtt ut uten sminke, så det blir mascara, glow enhancer (transparent krem med glød), solpudder, lipgloss/lipbalm og øyeskygge. Jeg føler at jeg ser friskere og mer opplagt ut. Men om sommeren når jeg har vært på ferie og er brun bruker jeg kun mascara og lipbalm, så det har mye med at jeg rett og slett ser litt blek og trist ut, sminke gjør at jeg ser freshere ut
Gjest Gutt 23 Skrevet 4. september 2007 #32 Skrevet 4. september 2007 Jeg er veldig enig med Trådstarter i det han skriver om jenter og oversminking! sOl hadde også et fint innlegg som jeg er enig i:) Og at hanndyrene fra naturens side er penest, det kommer vel helt an på øyet som ser? Det finnes uendelig mange meninger om og definisjoner av skjønnhet. Joda... HANN Stokkand http://www.naturspesialisten.no/functions/...mp;alt=stokkand / mallard (Anas plathyrynchos)&calculate=1 HUNN Stokkand http://www.naturspesialisten.no/functions/...mp;alt=stokkand / mallard (Anas plathyrynchos)&calculate=1 Påfugl Hane og Påfugl høne http://home.frisurf.no/~m-brit-g/paafugl.cfm Hva er flottest av ei ku og en okse?
Gjest gjest er best Skrevet 4. september 2007 #33 Skrevet 4. september 2007 Hva er flottest av ei ku og en okse? Godt spørsmål. Start debatt!
Gjest =tentacle= Skrevet 4. september 2007 #34 Skrevet 4. september 2007 Jenter er penere enn gutter, dvs at vi definerer det feminine som pent. Pene gutter har ofte sterkere feminine trekk enn andre gutter. Hvis ts ikke liker sminkede jenter, foreslår jeg at han konsentrerer seg om de jentene (evt guttene) han liker, i stedet for å forsøke å styre resten av oss etter hans smak.
Linda644 Skrevet 4. september 2007 #35 Skrevet 4. september 2007 Dette er jo alt med måte. Tar du sol opptil flere ganger i uka hele året så blir du nok sånn som du beskriver. Men sol er også bra for huden, men i visse mengder, det samme gjelder og selvbruning som du nevner, jeg kan ikke bruke det fordi jeg reagerer på det. Og jeg kjenner ei som må fortsette å bruke det hele tiden fordi huden har blitt avhengig av å bruke selvbruning, hun blir flekkete og flasser visst hun ikke bruker det ved jevne mellomrom. Så jeg vil nå ikke anbefale noe av det jeg på den måten. Men en gang i mellom er vel alt greit. Ja, med måte - det glemte jeg å si. Og sol er bra for huden som du sier Alt med måte
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. september 2007 #36 Skrevet 4. september 2007 Jeg er ikke enig i at det alltid må se ut som man ikke er sminket. Jeg syns man kan sminke seg sånn at det absolutt ikke ser oversminket ut selv om man fremhever enkelte partier. Dette gjelder spesielt til fest. Men jeg reagerer kanskje aller mest på de som bruker veldig mye sminke på huden (inkl uvettig bruk av solpudder). Jeg syns f.eks. at man kan se ganske naturlig og fin ut selv om man har en leppestift/lipgloss i en rødlig farge.
MayaMyhr Skrevet 4. september 2007 #37 Skrevet 4. september 2007 Takk for det Har hørt at de med silkehud får fortere rynker, så der bør jeg jo være glad Og med engang har jeg ett tips til alle jenter som går i solarium; jeg vet det er vakkert å være brun, og det er visst trendy å ta solarium. Jeg holdte nesten på å begynne selv, men så ser jeg feks. damer i 40 åra som er knall brune og full av rynker, sol gir rynker - så bruk heller krem med selbruning og skån huden og se bra ut når dere blir eldre Ja jeg vet det.... men hvis jeg får kjæreste og flytter inn med han. Tror jeg at det ikke går an å unngå at han ser meg uten sminke... får jeg orker jo ikke å ligge med sminke hver eneste natt pga. at han skal unngå å se meg... så det blir vel til at han til slutt ser meg - gruer meg til den gang, men da tror jeg at jeg har selvtillit nok til å vise meg. Før hadde jeg ansiktet full av kviser, og nå dukker det opp noen i blant, så jeg tror jeg tør å vise meg til slutt. Men hadde jeg hatt masse kviser hadde jeg ikke tørt. Hvis du får en kjæreste som elsker deg og som du elsker kommer han til å syns du er pen uansett hva! Hvis man skal være sammen med noen så kan man ikke skjule ting for hverandre. I allefall ikke sitt eget utseende.. Jeg har verdens beste kjæreste og har ingen problemer med å se ut som et vrak sammen med ham, for han syns jeg er pen uansett =) Det er det som er så fint. Man kan være seg selv sammen.
Gjest Silmarill Skrevet 4. september 2007 #38 Skrevet 4. september 2007 I dyreverden er hanndyra penere enn hunndyra, skulle tro det var sånn med oss mennesker også! Er dem det da? Når det gjelder fugler så er det sånn, der er jeg enig med deg- men dette gjelder ikke alle dyr! Jeg syns det er leit for de jentene som ikke tør å vise seg for kjæresten sin uten sminke, for det er tross alt det ansiktet dem faktisk har! Å se ut som en porseleensdukke med masse makeupkrem og solpudder, med fartsstriper av rouge oppå der igjen er ikke pent! Litt av hvert er fint, sånn for å skjule ugjevnheter og få litt farge i fjeset dersom man er litt blek, og mascara for å fremmheve øynene er også fint! Jeg har som oftest litt sminke på meg til daglig og litt mere når jeg skal i selskap eller på fest. Om gutter er penere enn jenter sånnn alt i alt
Gjest Pax Skrevet 4. september 2007 #39 Skrevet 4. september 2007 Er ikke redd for å vise meg uten sminke. Gjør det ofte.
Betsy Skrevet 4. september 2007 #40 Skrevet 4. september 2007 Jeg er veldig enig med Trådstarter i det han skriver om jenter og oversminking! sOl hadde også et fint innlegg som jeg er enig i:) Joda... HANN Stokkand http://www.naturspesialisten.no/functions/...mp;alt=stokkand / mallard (Anas plathyrynchos)&calculate=1 HUNN Stokkand http://www.naturspesialisten.no/functions/...mp;alt=stokkand / mallard (Anas plathyrynchos)&calculate=1 Påfugl Hane og Påfugl høne http://home.frisurf.no/~m-brit-g/paafugl.cfm Hva er flottest av ei ku og en okse? Øhhh - og det innlegget der skulle få meg til å se hva....? Og; kua er uten tvil penere enn oksen. Og - siden jeg er oppvokst på gård, så ser jeg forskjell på en ku og en okse, bare sånn at det er sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå