Gå til innhold

Gutter er penere enn jenter

Anbefalte innlegg

Gjest Fra en mann
Skrevet

Har dere sminkedokker tenkt på hvor stygt det er med all denne sminken? Når dere single er ute å treffer en fyr, han tenner på deg og du på han.Dere treffes over lang tid og får et forhold.

Hvor lang tid tar det før dere tørr å vise dere UTEN sminke for denne fyren?

Ser noe skriver at de "bare MÅ ha på seg" en eller annen form for sminke bare de skal en liten tur i butikken eller i postkassa!

Hvorfor det? Er dere så STYGGE uten sminke!

Lar dere ikke da folk bli kjent med et annet fjes enn det virkelige fjeset deres da?

Gutta bruker ikke sminke, noen bruker litt, men i forhold til jenter er det MEGET lite!

I dyreverden er hanndyra penere enn hunndyra, skulle tro det var sånn med oss mennesker også!

Er det sånn at gutta faktisk er penere enn jentene, ettersom jentene på legge på seg en "sminkemaske" for å føle seg fine?

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA jeg er stygg uten sminke og JA min kjære er 100 ganger penere enn meg!

Jeg får bedre selvtillitt av å føle meg fin, og dermed gjør jeg det som trengs for at jeg skal føle meg fin. Dette innebærer også null sminke når jeg er hjemme for å forebygge huden, så min kjære ser meg mye uten sminke og har aldri sagt noe til det.

Vanskeligere er det ikke.

Gjest fra mann Trådstarter
Skrevet

Vedder for at han mener du er søtest uten sminke :)

Jeg tror du er kjempefin jeg :klemmer:

Det ser så klissete ut med sminke, og det værste er disse ekkle leppestiftene som er såkalt våte.Uææ tenk å kysse noe sånt.

Det som også er ekkelt er at man kan ikke klemme jenta med masse ansiktssminke uten å få på seg farge selv. Enten på kinnet eller på skjortesnippen.

Så en gang en dame med pollenallergi der sminken rant nedover kinnet og lagde stier i brunkremen og pudderet.

Skrevet
Har dere sminkedokker tenkt på hvor stygt det er med all denne sminken? Når dere single er ute å treffer en fyr, han tenner på deg og du på han.Dere treffes over lang tid og får et forhold.

Hvor lang tid tar det før dere tørr å vise dere UTEN sminke for denne fyren?

Ser noe skriver at de "bare MÅ ha på seg" en eller annen form for sminke bare de skal en liten tur i butikken eller i postkassa!

Hvorfor det? Er dere så STYGGE uten sminke!

Lar dere ikke da folk bli kjent med et annet fjes enn det virkelige fjeset deres da?

Gutta bruker ikke sminke, noen bruker litt, men i forhold til jenter er det MEGET lite!

I dyreverden er hanndyra penere enn hunndyra, skulle tro det var sånn med oss mennesker også!

Er det sånn at gutta faktisk er penere enn jentene, ettersom jentene på legge på seg en "sminkemaske" for å føle seg fine?

Hva sier dere?

Personlig så bruker jeg ikke så mye sminke, bare maskara og en farget dagkrem som er ganske transparent. Men det er mange jenter som ser ut som barbidokker som har ett tryne fullt av brunkrem. Det er skikkelig stygt, så det er jeg enig med deg.

Jeg har ikke noe fin hud i det hele tatt. Jeg har litt fregner og kviser kan dukke opp i blant. Egentlig misunner jeg de som ser ut som barbiedokker, for som regel har de så utrolig fin hud, liksom helt plettfri. De aner ikke hvor heldig de er! Men mange av disse jentene bruker foundation som dekker, jeg skjønner ikke at det kan være nødvendig for de som har pen hud. Men noen har jo stygg hud, og da blir det bare verre av å bruke foundation, for urenhetene vises under makeupen.

Jeg har ikke kjæreste og jeg tror ikke jeg hadde tørt å vist meg uten sminke, uten maskara har jeg ikke øyne og uten farget dagkrem er jeg ganske blek, pga. at jeg er rødtopp.

Så ja, jeg syns jenter bør bruke sminke. I hverfall maskara, det åpner øynene og kan gjøre underverker for utseendet. Men å overdrive med foundation, rush og leppestift er ikke pent. Å ha naturlig look er penest. Men hadde du syns det hadde vært pent å se helt ustelt ut? Det skader ikke at jenter bruker maskara, det er bare pent og gjør at du ser fresh og våken ut.

Gjest fra mann trådstarter
Skrevet

Hei Linda 644

Sånn du bruker sminke er jo pent:) Så lenge det ikke er lag på lag.

Når det gjelder fregner er det kjempesøtt, og om det er noen trøst så får de med naturlig silkehud raskere rynker og mange flere rynker når de blir eldre;)

Litt sminke er greit, men en maske av makeup der vedkommende blir ugjennkjennelig er forferdelig stygt.

Det finns mange jenter som vandrer ute og tror de er så snertne, så er porene i huden helt igjennsparklet med sminke. *grøss*

De tror folk glaner på dem fordi dem er fine, men så er det mest fordi det ser ut som dem har gått på tryne i et malingsspann.

Men Linda644,er det ikke fælt å tenke på at du kanskje ikke kommer til å tørre å vise deg for din evt. kommende kjæreste uten sminke?

Skrevet

BRA innlegg av trådstrter. Jeg er så enig med det du skriver og jeg er også gutt.

Gutter er nok penere enn jenter.Hvor mange gutter tørr å vise seg ute uten sminke? ALLE gutter vil jeg tro.

http://www.naturspesialisten.no/article.php?id=114

Den med grønt hode er en HANN, den andre er en HUNN

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri hatt problemer med å vise meg uten sminke. Men jeg trives best når jeg i det minste kan ha litt mascara fordi jeg har brunt hår og veldig mørke øyenbrun (naturlig). Men vippene mine er veldig lyse så øynene mine forsvinner helt uten noe sminke.

Til daglig bruker jeg mascara, sort eyeliner og litt solpudder. Og gjerne litt lipgloss når jeg skal pynte meg litt.

Skrevet
Personlig så bruker jeg ikke så mye sminke, bare maskara og en farget dagkrem som er ganske transparent. Men det er mange jenter som ser ut som barbidokker som har ett tryne fullt av brunkrem. Det er skikkelig stygt, så det er jeg enig med deg.

Jeg har ikke noe fin hud i det hele tatt. Jeg har litt fregner og kviser kan dukke opp i blant. Egentlig misunner jeg de som ser ut som barbiedokker, for som regel har de så utrolig fin hud, liksom helt plettfri. De aner ikke hvor heldig de er! Men mange av disse jentene bruker foundation som dekker, jeg skjønner ikke at det kan være nødvendig for de som har pen hud. Men noen har jo stygg hud, og da blir det bare verre av å bruke foundation, for urenhetene vises under makeupen.

Jeg har ikke kjæreste og jeg tror ikke jeg hadde tørt å vist meg uten sminke, uten maskara har jeg ikke øyne og uten farget dagkrem er jeg ganske blek, pga. at jeg er rødtopp.

Så ja, jeg syns jenter bør bruke sminke. I hverfall maskara, det åpner øynene og kan gjøre underverker for utseendet. Men å overdrive med foundation, rush og leppestift er ikke pent. Å ha naturlig look er penest. Men hadde du syns det hadde vært pent å se helt ustelt ut? Det skader ikke at jenter bruker maskara, det er bare pent og gjør at du ser fresh og våken ut.

Når det gjelder det med fin kontra ikke fin hud så vil jeg si en liten ting, jeg har nå hatt en sommer uten noen sminke, huden min ser tusen ganger bedre ut nå enn før sommeren. Moren min har verden fineste hud på tross av at hun er i 50 årene men hun aner ikke hva sminke er, og hun har alltid kjeftet på meg de gangene jeg har brukt sminke, hun synes jeg er så mye finere uten, noe det viser seg at mannen min også synes. Han synes det er fint de gangene jeg sminker meg hvis vi skal ut, men ellers er jeg vistnok penere uten. Må innrømme at en av grunnene til at jeg bruker sminke er at jeg er blek med rødskjær i huden, ergo jeg forsvinner i mengden, men har nå funnet ut at det nok er bedre å farge øyenvipper og bryn og la sminken være for det ser ut til at det er den beste sminken..... ps en liten ting til, faren min sa en ting om sminke da jeg var yngre: man er pent sminket hvis man ikke kan se at man er sminket, men se det hvis man tar det bort, dvs det MÅ se naturlig ut, og man kan IKKE overdrive.

Gjest Blondie65
Skrevet
man er pent sminket hvis man ikke kan se at man er sminket, men se det hvis man tar det bort, dvs det MÅ se naturlig ut, og man kan IKKE overdrive.

Dette er jeg delvis enig i. I tillegg kommer at etterhvert som man blir eldre får man et helt annet behov for sminke enn da man var yngre.

Etter å ha vært i solen en uke er jeg brun og fin og huden er jevnere enn den er på vinteren. Akkurat nå bruker jeg derfor ingenting annet enn en god fuktighetskrem, lipgloss, øyenskygge og mascara. Til vanlig brukes også foundation og rouge, men ikke nå når jeg er brun.

Skrevet

Jeg bruker nøyaktig så mye sminke som jeg vil og som anledningen tilsier. Og jeg syns det er synd at sminke blir sett på som så feminint i vårt samfunn at menn med stygg hud ikke en gang tør å skjule det med concealer og foundation.

Mange unge (og litt eldre) menn der ute som hadde møtt verden hakket mer selvsikre dersom de ikke trengte å bekymre seg over alle kvisearrene, sprukne blodkarene og dype skyggene under øynene til en hver tid. Jeg ser på dagligsminke som et hjelpemiddel for å framheve det beste ved utseenet og skjule det verste.

For øvrig er det mange samfunn hvor det er mennene som sminker seg, og i faraoenes Egypt og gamle Roma brukte både kvinner og menn kraftig sminke daglig.

Skrevet

På hverdagene bruker jeg sjeldent sminke - ikke noe problem å gå på jobb sminkefri. :)

I helgene, hvis jeg skal ut på byen pleier jeg å sminke meg litt. Da er det solpudder og mascara, muligens en liten eyeliner. Og lypsyl. :fnise:

Skrevet

Altså trådstarter.

Først skriver du om det å gå uten sminke i det hele tatt, og så sier du at du syns litt sminke er pent, det er store mengder du ikke liker.

Det er stor forskjell på disse to påstandene.

Som jeg tidligere har sagt så er jeg ikke pen uten sminke.

Det betyr ikke at jeg har på meg et lass hver gang jeg skal ut, men jeg går nødig ut uten mascara og eyeliner og helst litt øyeskygge.

Dette er fordi jeg er mørk men har lyse vipper og små øyne, og jeg trenger å fremheve dem.

Jeg syns forresten også det burde være mer "lov" for gutter å kunne dekke til kviser osv.

Skrevet
Hei Linda 644

Sånn du bruker sminke er jo pent:) Så lenge det ikke er lag på lag.

Når det gjelder fregner er det kjempesøtt, og om det er noen trøst så får de med naturlig silkehud raskere rynker og mange flere rynker når de blir eldre;)

Takk for det :) Har hørt at de med silkehud får fortere rynker, så der bør jeg jo være glad :) Og med engang har jeg ett tips til alle jenter som går i solarium; jeg vet det er vakkert å være brun, og det er visst trendy å ta solarium. Jeg holdte nesten på å begynne selv, men så ser jeg feks. damer i 40 åra som er knall brune og full av rynker, sol gir rynker - så bruk heller krem med selbruning og skån huden og se bra ut når dere blir eldre :)

Men Linda644,er det ikke fælt å tenke på at du kanskje ikke kommer til å tørre å vise deg for din e

vt. kommende kjæreste uten sminke?

Ja jeg vet det.... :( men hvis jeg får kjæreste og flytter inn med han. Tror jeg at det ikke går an å unngå at han ser meg uten sminke... får jeg orker jo ikke å ligge med sminke hver eneste natt pga. at han skal unngå å se meg... så det blir vel til at han til slutt ser meg - gruer meg til den gang, men da tror jeg at jeg har selvtillit nok til å vise meg. Før hadde jeg ansiktet full av kviser, og nå dukker det opp noen i blant, så jeg tror jeg tør å vise meg til slutt. Men hadde jeg hatt masse kviser hadde jeg ikke tørt.

Skrevet
..... ps en liten ting til, faren min sa en ting om sminke da jeg var yngre: man er pent sminket hvis man ikke kan se at man er sminket, men se det hvis man tar det bort, dvs det MÅ se naturlig ut, og man kan IKKE overdrive.

:klappe: for din fars ord.

Det er dette jeg som mann mener også. Gjerne bruk sminke for å skjule å fremmheve, men ikke klasj på med masse. Det ser jo ut som det er sparkel som ligger på huden ;)

De fleste gutter foretrekker jenter uten masse sminke.

Det er ille at noen jenter ikke tør å vise seg for mannen sin uten sminke.Hva gjør dem når dem legger seg da, legger dem seg med sminke eller står de alltid opp før gutten sånn at de kan sminke seg?

Hva med å dusje sammen? Vannfast makeup?

Det er veldig lurt å la huden få puste ut å fornye seg med masse frisk luft.Å sole seg ute er bra for huden og desuten trekker den porene sammen sånn at det ikke kommer så mye smuss inn.Tror at de som daglig bruker MASSE sminke ødelegger huden veldig fort.

Det finns faktisk sminke for menn :Nikke:

Men er det sånn da, at gutter egentlig er penere enn jenter?

Det finns mange flotte gutter, men ikke så mange flotte jenter som er helt uten sminke!

Gjest Elastica
Skrevet (endret)

Jeg bruker svært lite sminke til daglig. Faktisk går jeg oftere på jobb uten sminke enn med.

Likevel er jeg glad for at jeg har mulighet til å pynte meg litt ekstra dersom anledningen tilsier det. Imidlertid er jeg helt enig med ts om at det er enkelte som bør kutte ned på sminken - det er faktisk ikke fint å se ut som man har snubla i sminkesakene. Jeg tror det er lett å bli blind etterhvert som man venner seg til mer og mer sminke.

Imidlertid blir jeg like fornærmet hver gang jeg spør mannen min om jeg er fin når vi skal ut og jeg har pyntet meg med øyeskygge - og han parerer med et spørsmål om det er meningen at jeg skal se ut som en vaskebjørn. :ler:

Endret av Elastica
Skrevet
Takk for det :) Har hørt at de med silkehud får fortere rynker, så der bør jeg jo være glad :) Og med engang har jeg ett tips til alle jenter som går i solarium; jeg vet det er vakkert å være brun, og det er visst trendy å ta solarium. Jeg holdte nesten på å begynne selv, men så ser jeg feks. damer i 40 åra som er knall brune og full av rynker, sol gir rynker - så bruk heller krem med selbruning og skån huden og se bra ut når dere blir eldre :)

Dette er jo alt med måte. Tar du sol opptil flere ganger i uka hele året så blir du nok sånn som du beskriver. Men sol er også bra for huden, men i visse mengder, det samme gjelder og selvbruning som du nevner, jeg kan ikke bruke det fordi jeg reagerer på det. Og jeg kjenner ei som må fortsette å bruke det hele tiden fordi huden har blitt avhengig av å bruke selvbruning, hun blir flekkete og flasser visst hun ikke bruker det ved jevne mellomrom. Så jeg vil nå ikke anbefale noe av det jeg på den måten. Men en gang i mellom er vel alt greit.

Jeg har ikke noe problem med å vise meg uten sminke, jeg viste meg uten sminke for kjæresten når jeg hadde kjent han i 1 dag, men jeg liker helst å gå med mascara for jeg ser så trøtt ut ellers. Men resten gidder jeg sjeldent! BAre på fest sminker jeg meg mer!

Og jeg føler meg pen både med og uten, men det er takket være min kjæreste som forteller meg hvor vakker jeg er uansett!

Skrevet

Jeg bruker så og si aldri sminke. Kun i helt spesielle anledninger. Jeg blir litt skremt når jeg leser at noen faktisk synes de er stygge uten sminke og at de ikke tør vise seg for typen uten. Jeg er heller ikke enig i begrepet "naturlig sminket". Det som er naturlig er jo å være uten sminke.

Skrevet
Jeg bruker nøyaktig så mye sminke som jeg vil og som anledningen tilsier. Og jeg syns det er synd at sminke blir sett på som så feminint i vårt samfunn at menn med stygg hud ikke en gang tør å skjule det med concealer og foundation.

Mange unge (og litt eldre) menn der ute som hadde møtt verden hakket mer selvsikre dersom de ikke trengte å bekymre seg over alle kvisearrene, sprukne blodkarene og dype skyggene under øynene til en hver tid. Jeg ser på dagligsminke som et hjelpemiddel for å framheve det beste ved utseenet og skjule det verste.

For øvrig er det mange samfunn hvor det er mennene som sminker seg, og i faraoenes Egypt og gamle Roma brukte både kvinner og menn kraftig sminke daglig.

Er helt enig med deg :tommelopp: Til daglig(jobb osv.) bruker jeg ikke sminke i det hele tatt, mest fordi jeg rett og slett ikke har tid til å styre med det tidlig på morgenkvisten. Går jeg ut bruker jeg sminke av den diskré typen, men skal jeg på fest eller ut på byen kan jeg ofte ta det litt mer ut(det betyr dog ikke tommetjukk foundation og skrikende farger i beste papegøyestil). Jeg trives med å bruke sminke dersom jeg skal ta meg best mulig ut og å føle at en ser bra ut gir økt selvtillit, så enkelt er det.

Skrevet

Jeg trives best med sminke i hverdagen, men er overhode ikke stygg uten.

Har ingen problemer med å dra på trening uten sminke, gå på butikken kan jeg fint både uten sminke, håret til alle kanter og i treningsbukse... og likevel foretrekker jeg altså helst å ha på meg noe sminke på jobb og ellers i hverdagen.

Lar huden puste stadig vekk, sover ALDRI med sminke uansett om jeg ligger alene, er på tur med masse folk eller har kjærste overnattende for første eller ørtende gang.

Tror ikke noe på at menn(gutter) er penere en kvinner(jenter), bare fordi kvinner(jenter) bruker sminke og ikke gutta, tror det er individuellt og at kvinner bruker sminke er av samme grunn som at man faktisk styler håret og kler seg i det man føler seg best i.

synes heller ikke det er så greselig mange kvinner som bruker så mye sminke som du viser til i hovedinnlegget. Ser betraktelig mye fler kvinner som bruker diskret sminke, som verken ville smittet av i en klem eller rent i seige strømmer om man slet med allergi.

Gjest Deception
Skrevet

Tykke lag sminke er ikke noe fint, nei. Selv bruker jeg for det meste transparent foundation, rouge og/eller solpudder, samt mascara, og ingenting på leppene.

De jeg synes bruker alt for mye sminke, er gjerne ansatte i parfymerier, og spesielt makeupartistene på steder som MAC, Make Up Store og Face Stockholm. Der ser det viktigste ut til å være at huden ikke skal vises gjennom sminken... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...