Smusse Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Kan man vaske jeans slik at de blir litt mindre? Ved å prøve 60 eller 90 grader for eksempel? Eller ødelegger man rett og slett dem da? Har nettopp kjøpt en jeansbukse som irriterende nok blir litt "slapp" etter å ha hatt den på noen timer. Kan noe gjøres?
Gjest Deception Skrevet 4. september 2007 #2 Skrevet 4. september 2007 Den trekker seg nok sammen, men bare for noen timer før den utvider seg igjen. Jeg ville ikke prøvd høyere temperatur enn 40 grader, og du bør heller ikke bruke tøymykner på jeans. De eneste jeansene som blir permanent trangere etter vask, er de som fra før er i trangeste laget.
sweetdana Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Jeg bruker å vaske dem på 60 grader og tørke dem i trommelen hvis de er litt store. Merker ikke forskjell på buksene etterpå, annet enn at de blir litt mindre. Og denne "behandlingen" gjøres jo bare èn gang, alle andre ganger jeg vasker dem vasker jeg jo på 40 grader.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Jeg hadde samme problemet helt til jeg slutt med tøymykner og lot jeansene lufttørke. Nå sitter de som støpt!
Gjest Tweek Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Jeansene blir ødelagt i elastikken om du bruker tøymykner og hiver dem i tørketrommel. Da blir dem bare stramme i et par timer og så blir dem slappe igjen. Når du kjøper er ny dongribukse så går du med den i et par dager så vasker du den på 40 grader, da vil buksen forme seg etter deg og passe bra. Vet dette gjelder rådongri (mørke busker som ikke har hatt behandlig) men er litt usikker om det gjelder andre.
Gjest lillebøll Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Vask den på 60 grader og dropp tøymykner som andre her sier. Pleier å være en grei løsning på bukser som blir slapp etter noen ti,er.
Ce'Nedra Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 (endret) Finnes nok ingen varig løsning på det her.. Går an å ta dem i trommelen, men varer bare en kort stund. Går an å vaske dem på 60 grader, men det varer bare en kort stund. Vask dem i alle fall ikke varmere enn på 60! Jeg prøvde å krympe mine på den måten, og den ble kjempeslaskete. Nå kjøper jeg heller jeansen litt for trang, da blir den perfekt etter noen dagers bruk. Edit: Du kan jo også prøve å klage.. Venninna mi gjorde det. Sa at buksa hadde utvidet seg mer enn andre jeans pleide, så fikk hun en ny i en mindre størrelse. For at jeansen blir slaskete kun etter få timers bruk, er jo egentlig ikke akseptabelt. Endret 28. september 2007 av Ce'Nedra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå