Gjest lindakristin Skrevet 4. september 2007 #1 Skrevet 4. september 2007 Niesen min skal komme å vaske leiligheten ca annenhver uke. Hvor mye er det vanlig å betale vaskehjelp? Vil tro det er maks 3 timers arbeid hver gang. Bør hun få mer/mindre når hun er slekt?
Rosalie Skrevet 4. september 2007 #3 Skrevet 4. september 2007 Niesen min skal komme å vaske leiligheten ca annenhver uke. Hvor mye er det vanlig å betale vaskehjelp? Vil tro det er maks 3 timers arbeid hver gang. Bør hun få mer/mindre når hun er slekt? Hun bør få det samme.
Gjest vimselot Skrevet 4. september 2007 #4 Skrevet 4. september 2007 Hun bør få det samme ja. Vet ikke prisen på rengjøringshjelp i dag, men for 3-4 år siden var 125 kroner timen vanlig. Kanskje lurt å gi en fast pris f.eks. 400 kroner. Noen ganger er det mer å gjøre, spesielt i begynnelsen før hun er kommet inn i rutinen, og avhengig av hva man har gjort selv i forkant, og hvor mange som bor i huset. Vil du f.eks. ha vasket hjemmekontoret, så sørg for å rydde der først. Er hun uerfaren, bør du gi beskjed om at du ikke vil ha vasket f.eks. hjemmekontoret ditt hvis det ikke er ryddet først. De som er ansatt i firma, vet dette tror jeg, men kanskje ikke alle private rengjøringshjelper er klar over det. Dette er til din egen fordel, slik at du finner igjen papirene dine osv. Har hørt noen klage på at det ikke ble vasket (av byrå) på skrivepulten til barna, men når barna ikke hadde ryddet og det fløt av lego og andre leker, var ikke de fra byrået pliktige til å rydde opp for å kunne vaske. Rydder du og evt. barna du har, blir det bedre vasket i alle fall, men "regner med" at du/dere gjør noe selv også.
Fanta Skrevet 4. september 2007 #5 Skrevet 4. september 2007 Jeg vasker annenhver uke hos besteforeldrene mine. Da får jeg 300,- pr gang. De bor i leilighet og jeg bruker mellom 1 og 2 timer hver gang. Syns det er helt grei pris, men leiligheten deres er enkel å vaske, og har bare 1 etasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå